'k Wist niet dat je kwaad werd

in #alldutch6 years ago (edited)

'k Wist niet dat je kwaad werd!!

plaathoes.jpg
Bron

Ik heb nooit last gehad van het snerpende geluid van nagels over het schoolbord. Het geluid deed me gewoon niet zo veel. Ik vond al die afschuw erover maar overdreven.

Maar ik ben er sinds een paar weken achter dat ik ook een geluid heb dat bij mij alle stoppen doet doorslaan. Instant agressie borrelt in mij op als ik het hoor, moordneigingen ook en vooral frustratie. En het begint een behoorlijk effect te hebben op mijn nachtrust.

roeroeroeroe.jpg

“Roe, roe, roe, roe, roe, roe”.

De duif

Het is een lage, rollende 'roe' die mij sinds anderhalve week dagelijks veel te vroeg wekt. Het is niet echt hard, maar net onregelmatig genoeg om er wakker van te worden.

Nou, ik blijk dus duidelijk allergisch voor die 'roe'. De duif die met zijn koeren mijn ochtenden wat extra uurtjes geeft, heeft besloten zijn nestje te bouwen op het balkon van het leegstaande appartement schuin boven mij. Er is weinig tegen te doen. Ja, ik kan hopen dat er snel een nieuwe bewoner komt.

Ik moest denken aan Bert uit Sesamstraat die altijd naar 'Duiven in het nieuws' luisterde. En van daar rolde mijn brein door de boosheid van het vroege ontwaken naar de elpee 'k Wist niet dat je kwaad werd van Bert en Ernie.

tijgerjacht.jpg
Bron

De tijgerjacht

Ik was inmiddels wakker, koffie naast het bed, laptop op schoot, en luisterde via Youtube naar Ernie die maar niet doorheeft dat het zijn klagende vriendje is die ziek is. Terwijl Bert in bed achterblijft, besluit Ernie dan maar op tijgerjacht te gaan.

Als mijn nichtjes vroeger kwamen logeren dan speelden we 's ochtends met zijn viertjes de hele jacht na. “Vlug langs de olifanten, gauw naar de waterkant, we zwemmen de rivier over – hoew, hoew! – en klim omhoog en kruip weer onder de struiken door! ...”. We konden er geen genoeg van krijgen.

tonkla.jpg

De lepel en de pan

En als leraar Engels werkte ik eens een paar weken in een kindergarten in Ciang Mai. Ik heb toen een paar 'nummers' vertaald voor een enerverende activiteit na het middagdutje. De Thaise kinderen daar waren gek op De lepel en de pan (I am so happy with a spoon and a pan). Met emmertjes als trommels en sambaballen gemaakt van melkbekers met rijst gingen ze keer op keer helemaal los op mijn Engelse versie van het liedje: “Teacha, teacha, One More Time, One More Time!!!”.

De hele elpee integraal

Bron

Lach op je gezicht

Nou ja, al met al raakte ik vanmorgen tijdens het luisteren mijn boosheid kwijt en stapte ik daarna vrolijk mijn bed uit.

De plaat is echt tijdloos grappig en zit didactisch heel goed in elkaar. Daar kun je ook bij de kleintjes van vandaag rustig mee aankomen. En waarschijnlijk beleef je er zelf stiekem ook nog plezier aan. Duurt 42 minuten, maar dan heb je de hele dag een lach op je gezicht!

Trouwens, de 'Duiven in het nieuws'-sketch komt op de plaat helemaal niet voor. Toch ben ik evengoed blij dat de duiven mij vanochtend naar 'k Wist niet dat je kwaad werd!! leidde :-)

[Bert en Ernie, 'k Wist niet dat je kwaad werd!!, 1978 – een uitgave van Sesamstraat. Ook een hele mooie samenwerking tussen Vlamingen en Nederlanders!]

lid-van-logo-alldutch-420px.jpg


Sort:  

hahahaa

die uitspraak werd bij ons thuis gebruikt ook vroeger

ik wist niet dat je kwaad werd. vet grappig!!

Mooie footer!!!

Ik kan het mij helemaal voorstellen, zowel de ergernis over de duiven, als de lol met Bert en Ernie.
Bij ons komt het nummer 'Geen ruzie in de auto' nog weleens voorbij, terwijl ze hier de Sesamstraat leeftijd wel hebben gehad :)

Dank je, heb ik hulp bij gehad van een Alldutcher :-)

'Geen ruzie...' da's ook een goeie! Doodzonde eigenlijk dat dat programma verdwenen is.

Waar een duif al niet toe kan leiden, behalve slaaptekort. Bert en Ernie zijn natuurlijk een bron van vermaak. Ik vond ze het leukste van Sesamstraat. Nu keek ik niet veel, want ik was net te oud ervoor.

Je bent nooit te oud voor Sesamstraat. Of te oud om er alsnog aan te beginnen :-D

Tsja, vrees toch dat ik ietsje buiten de doelgroep val :-D Ietsje.......

Hee, wat leuk weer! Dank voor de vermelding @jackjohanneshemp en @poeticsnake!

Nee, Bert, luister naar mij, de L is zo'ne lieve letter, de L van lieveling, van lekkerbek, van lach op je gezicht :-)

Your Post Has Been Featured on @Resteemable!
Feature any Steemit post using resteemit.com!
How It Works:
1. Take Any Steemit URL
2. Erase https://
3. Type re
Get Featured Instantly & Featured Posts are voted every 2.4hrs
Join the Curation Team Here | Vote Resteemable for Witness

@hatsekidee Dit pareltje van een post is ontdekt door het dutch OCD-team @jackjohanneshemp en @poeticsnake!

Reageer op deze reactie als u hier NIET mee wilt aan deelnemen. Door dit te accepteren, maakt u kans op een extra beloning en kan één van uw foto's in onze compilatie post worden gebruikt!

Je kunt @ocd volgen - Je kan daar meer lezen over het project en andere pareltjes van posten vinden!
Wij streven naar transparantie.

@ocd heeft nu een getuige. Je kunt stemmen op @ocd-witness met SteemConnect of op Steemit Witnesses

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by hatsekidee from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63464.16
ETH 3111.33
USDT 1.00
SBD 3.98