Yemek Her Zaman Yemek Değildir 2

in #animals5 years ago

Bilgi ve Deneyim İki Değişik Şey Olabilir.

Uzun yıllar süresince, en büyük erkek çocuğum, hayvanların dilimlenmiş ve bakkal buzdolabında ambalajlarda gösterdiği zulmü anlamamı sağlamaya çalıştı. Dinlememek için elimden geleni yaptım. Onu görmezden geldiğimden veya yanlış olduğunu düşündüğüm için değil, kalbim kırılacağı için değil.

Hayvanlar öldürülmeden nasıl yemek yedik? Kabul edilebilir alternatif bir çözüm bulamadım.

Babam haneye Blackie, Red ve Whitey'i getirdiğinde beyaz kasap kağıdına sarılıp dondurucuya yerleştirdiğimde kalbim kırılmıştı. Domuz eti yemeyi bıraktım. Annemin markette bir paketle haneye geldiğini görürsem, domuz gibiydi, onu yerdim. Paketin kasap kağıdına sarıldığını görürsem, bunun domuz olduğunu biliyordum. Domuz yiyemedim. Onlara domuz eti ve domuz eti demiştim.

Kaynak

Tavuk kümemizden gelen döllenmiş yumurtaları görünce (bir komşunun horozun bizim olduğunu düşündükten sonra) yumurta yemeyi bıraktım zira embriyo düşündüm.

Embriyolar kuluçkalanmalarına müsaade edilmiş tavuklar olabilirdi. Dükkandan yumurta yerdim fakat tavuk kümemizden yumurta yemem.

Bu bir ara anlayıştı.

Hayvanlarla bizzat irtibat kurduğumu hissettim. (Yemeklerimizi söylemeyi çok zor buluyorum - ancak onlar da öyle.)

En azından son üç senedir, hayvanın insani gıda için yetiştirildiğini düşünerek organik ve otlarla beslenmiş kıyma almak için elimden gelenin en iyisini yaptım. Dikkat et ben inek yemedim demedim. (Mağazada satın aldığınız sığır eti, çiftlikte fısıldadığınız inekler.)

Domuz eti kaburgalarını almayı seçtiğimde veya aynı şeyi yaptığım bifteği seçtiğimde (organik, insani yetiştirilen ve yayıl beslenen) bu demek değil. Sebebinin bir bölümü, markette kolayca bulunamamaları ve Diğer bölüm ise, çok daha pahalılar.

Şayet kendime doğruysam, bunun mahalli olarak yaşayan bir domuz veyahut bir ineğin veyahut bir tavuğun yemek yiyebilmesi için can verdiği mananına geldiğini biliyorum.

Bu bilgiyle koşullara giremiyorum. Düşünürken perişan oluyorum ve daha et yemeyi seviyorum.

Bu beni ikiyüzlü yapar. Ben ikiyüzlü olmak istemem bu yüzden alçakgönüllüyüm.

Yemek yemek karmaşık

Geçtiğimiz hafta bir internet resimi ve resim yazısı bana göründü. Kasapların içinde kanserli et bulmasını, ya kesip çıkarmasını veyahut kesip etin geri kalanını satmasını önerdi. Ben kustum. Bu hikayenin gerçek olup olmadığını doğrulayamıyorum, ondan hızla uzaklaştığımdan beri beni çoktan yaraladı.

Dürüst olmak gerekirse, onu aramayacağım. Fakat onun düşüncesi aklımı başımdan alıyor. Yeniden de bence dahi, bu hayvanların çoğu çok genç değil ve kanserin gelişmesi için vakitleri olacak mı? Bilerek o eti bilemem.

Yeniden ben ikiyüzlüyüm.

Yiyecek tedarikimiz titrek koşullarda.

Sabah kahvaltımı yaparken ağzıma koyduğum domuz ve domuzun şuurunda oturduğum için, öldürdükleri hayvanın her istikametini kullanan ve avlanmadan önce dua eden yerliler ile ilgili düşündüm. Aralarında bir irtibat olduğunu biliyorlardı.

Sort:  

✅ Enjoy the vote! For more amazing content, please follow @themadcurator for a chance to receive more free votes!

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64107.21
ETH 3073.84
USDT 1.00
SBD 3.88