Het zwarte gat op weg naar de muzen (deel 3)

in #art6 years ago

muzen.jpg

Inleiding

In deze blog tracht ik de zoektocht naar de muze neer te pennen, in de hoop het ritme van de creatie beter te kunnen vatten, waarbij ik de grenzen van mijn fantasie tracht te stemmen naar de contouren van de cultuur waarin ik me begeef
Want elke creatief brein is op zoek naar bevrediging.
Het zwarte gat tijdens de zoektocht naar de volgende creatie tracht ik zoveel mogelijk te vullen met nieuwe informatie en kennis. Terwijl ik me geestelijk en lichamelijk omring met de negen muzen.

Terwijl Miles Davis Kind met zijn album Kind Of Blue mijn creatieve brein prikkelt tijdens het lezen van het boek vuur van A.H.J. Dautzenberg.
Komt spontaan de vraag op hoe interpreteren we de ‘vorm’ van objecten?

De zoektocht naar de juiste vorm?

Reeds vanaf onze kindertijd worden we gedwongen om woorden of begrippen aan een beeld te koppelen. Terwijl de allereerste juf die we ooit hadden, ons de woorden aap boom enzoverder aan het leren is. Wordt onze verbeelding vrijheid beperkt en beginnen we dingen vanuit ons picture denken waar te nemen in plaats van de werkelijke waarneming.

Neem een 3 tal stoelen en zet deze gekruist door elkaar. Als u vervolgens deze nu tracht te tekenen, zult u opmerken dat door het picture denken u er niet zult in slagen deze stoelen te tekenen. U denkt teveel aan het woord stoel die gelinkt is met het bijbehorende beeld van een stoel ( het beeld van een bepaalde stoel dat u is geleerd toen u nog kind was)

Tip: indien u niet de stoelen tracht te tekenen maar de ruimte rond de stoelen. Dan zult u opmerken dat het tekenen nu vanzelf gaat.

Welke vorm zal ik nemen?

Tijdens de zoektocht naar de juiste vorm voor mijn nieuwste creatie, kwam ik een heel onverwachte vorm tegen. Een vorm waarbij de toeschouwer meerdere objecten kan aan linken. En vrom waarvan misschien het bijpassende object onmiddellijk zal herkend zijn. Maar door culturele en maatschappelijke contouren zal vaak verwezen worden naar een ander object.

Wat denkt u te zien?

mensen004.jpg

mensen002.jpg

mensen001.jpg

Wat zag u?

Misschien hadden sommige van ons direct de vorm met het juiste object gelinkt. Maar heel waarschijnlijk had niemand van jullie gezien dat het object een buttplug was.

tappo-anale-piccolo-in-silicone-inya.jpg

Sort:  

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by jackjohannes hemp from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 63517.53
ETH 3062.83
USDT 1.00
SBD 3.81