Pandangan Pertama Musim ketujuh Part 2

in #bahasa-malaysia6 years ago

Bagaimanakah pandangan pertama memukau anda? masing-masing mempunyai ideologi tersendiri sepaksi dengan yang kita minati. Hari ini aku menyambung cerita bahagian kedua mengenai seorang lelaki yang mengubah persepsi aku selama ini,

Bahagian satu 'Pandangan Pertama Musim Ketujuh'
https://steemit.com/teammalaysia/@susanjill/pandangan-pertama-musim-ketujuh-part-1

Semenjak hari itu aku mula jatuh hati tanpa aku sendiri menyedarinya, ego aku lama-kelamaan runtuh atas budi pekerti yang dia tunjukkan, lemah lembut dan dalam masa yang sama dia juga tegas orangnya seperti perwatakan seorang hero yang tak didendang. Memahami seorang lelaki tidaklah serumit yang disangka cuma seperti yang kita tahu lelaki menyimpan seribu satu cerita yang tak akan dikongsikan kepada wanita.

Waktu aku ingin pulang ke rumah biasanya aku akan membawa payung tak kira panas hujan apapun untuk kegunaan aku bak kata pepatah 'sediakan payung sebelum hujan', namun pada hari itu kebetulan payung aku tertinggal dan dalam masa yang sama juga hujan kian melebat, Lalu Ali tiba-tiba menghon keretanya untuk mempelawa menghantar aku pulang. Mungkin aku terpaksa dalam masa yang sama aku juga gembira dapat meluangkan masa bersama Ali sambil cuba mengorek cerita kisah tentang kehidupan peribadinya.

Ali bertanya ' engkau dah berpunya ke belum?'

dengan pantas aku menjawab ' inshaallah ada masuk meminang yang berkenan aku terima seadanya'

Muka Ali selamba sambil tersenyum kambing namun dai cuba menahannya, aku pula seperti bulan jatuh ke riba hampir gugup tak semengah dibuatnya.

Aku bertanya kembali ' kau pula bila rancang kahwin?'

Selamba seperti biasa Ali menjawab ' tunggu greenlight dari awak jer ni'

Aku pun berpura-pura menahan rasa malu dengan berketawa seperti tidak mempercayai apa yang dikatakannya, dan sejak hari itu kami mula bersua muka kadangkala bercerita kosong seperti tak ingat dunia, Ali seperti biasa selamba dan bersahaja perlakuannya dan itu yang membuatkan aku kagum akan sifat matangnya walaupun dia 4 tahun muda dari aku, tetapi dari caranya seperti seorang lelaki yang sudah cukup matang untuk menunaikan tanggungjawab sebagai seorang suami.

Ali bertanya kepada aku tentang pandangannya apakah jenis lelaki yang aku minati dan juga kalangan wanita minati, aku membalas nya ' Ali, perempuan ni tak semuanya sama, ada yang suka kaya, ada yang suka hensem, ada yang suka bertanggungjawab dan ada yang suka perfect segala-galanya. Aku cuba mengelak dari menjawab yang aku minati dan aku hanya menjawabnya sebagai mewakili kaum wanita. Ali hanya mengangguk tanda faham dan menukar topik lain, hari itu seperti bukan hari biasa bila aku mula menerimanya dalam hidup aku, namun kata putus antara aku dan dia masih belum terjawab dan aku juga tak ingin bertepuk sebelah tangan yang mungkin dia hanya sekadar bertanya ingin tahu tentang wanita.

Seperti biasa............Sambungan ketiga akan menyusul! rasa tak sabar ingin menghabiskan semua cerita ni, akan bersambung esok hari selamat berbuka puasa dan berehat..

Sekian

Sort:  

You've been upvoted by TeamMalaysia community. Do checkout other posts made by other TeamMalaysia authors at http://steemit.com/created/teammalaysia

To support the growth of TeamMalaysia Follow our upvotes by using steemauto.com and follow trail of @myach

Vote TeamMalaysia witness bitrocker2020 using this link vote for witness

Get your post resteemed to 72,000 followers. Go here https://steemit.com/@a-a-a

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64733.60
ETH 3170.85
USDT 1.00
SBD 4.16