Wattpad Maceram

in #bilimkurgu5 years ago (edited)

image.png

Dün wattpad isimli yeni bir mecraya ilk adımımı attım. https://www.wattpad.com/home bir öykü yayınlama ve okuma platformu. Türkiye'de 3 milyon kullanıcısı olduğu söyleniyor. Sitenin radarıma girmesi bilimkurgu yazarı bir arkadaşımın Facebook'da yaptığı paylaşım sayesinde oldu. Beğeni sayılarının yüksekliği dikkatimi çekti. Hikayelerimin duyulması için bunun bir fırsat olabileceğini düşündüm ve daha önce Steemit'te de yayınladığım Kıyametin Yedi Günü isimli uzun öykümü siteye yükledim.

Hikayenin wattpad linki

wattpad uygulaması birden fazla bölümü olan hikayeleri okumak için Steemit'e kıyasla daha elverişli, zira bölümler arasında kolayca geçiş yapabiliyor, ayrıca metnin üzerine paragraf bazında yorum yapılabilmesi de hoş bir özellik. Wattpad'ın multimedya kullanım olanakları da Steemit'e benzer biçimde zengin. Metinlerin hem başlığında, hem de içeriğinde görsel, video vb kullanılabiliyor.

Şöyle bir görüntüsü var sitenin:

image.png

Tabii Steemit gibi para kazandırmıyor, ancak daha geniş bir kullanıcı tabanı olduğu için yazar adaylarının isimlerini duyurmalarına yardımcı olabilir. Topluluk mantığının nasıl işlediğini henüz deneyimleyemedim, en azından bizde olduğu gibi bir "hoşgeldin" ekibine sahip olmadıklarını söyleyebilirim. Bizdeki organize oy destekleri orada belirli kişilerin öyküleri okunma listelerine almasıyla oluyor. İlk izlenimim topluluğun bizimki kadar organize olmadığı yönünde.

Wattpad'da hikayelerin okunma sayılarını bölüm bazında takip etmek mümkün, dolayısıyla dün yazdığım destan gibi öyküleri kimsenin sonuna kadar okumadığı gerçeğiyle yüzleştim. Hikayemin ilk bölümünü 45 kişi okuduğu halde, ikinci bölümü 8 ve üçüncü bölümü 4 kişi okumuş. Tabii o 45 kişinin ilk bölümü sonuna kadar okuduğu da şüpheli.

Daha önce Steemit'te yayınladığım öykülerin bir kısmını orada da yayınlamayı düşünüyorum. Wattpad'ın oldukça genç bir popülasyona sahip olduğunu tahmin ediyorum, yazılan öyküler içinde bilimkurgu ve fantastik türünde olanlar epeyce fazla.

Bu arada faceebook gruplarında bilimkurgu yazarlarına Steemit'i gelmeleri için çağrı yapmaya başladım. Birkaç arkadaş hesap açmak için başvuru yaptı, umarım hem buraya renk katarlar, hem de memnun kalırlar.

Steem fiyatı bu arada 0,4 dolar civarında istikrar kazanacak gibi duruyor, Facebook'un kendi kripto parasını çıkarması hikayesi kripto dünyasını genel anlamda olumlu etkiledi. Seviyeden çok bence istikrar önemli, fiyatlar istikrarlı kalabilse yatırım yapanlar da artacaktır.

Okuduğunuz için teşekkürler.

Sort:  

To listen to the audio version of this article click on the play image.

Brought to you by @tts. If you find it useful please consider upvoting this reply.

güzel bir haber, sizin adınıza sevindim orada gerçekten okuyan büyük bir kitle var.
bir ara ben de orada takılıyor yazılanları okuyordum :)
hatta bi kişinin harry potter serisinin devamında ne olduğuna dair yazdıkları hayli ilgimi çekmişti:)
(evet yine harry potter 🤷‍♀️)

bizde olduğu gibi bir "hoşgeldin" ekibine sahip olmadıklarını söyleyebilirim.

işte büyük bir eksiklik olmuş bu:)

Harry Potter roman ve filmleri nedense pek ilgimi çekmedi. Bir seminere katılmak için gittiğim Los Angeles'da, Universal Stüdyolarında sanal gerçeklik ortamına girmiştim Harry Potter'ın. 2 saat kadar sıra beklemiştim ama değmişti, muhteşemdi. Özellikle süpürgeye binilerek oynanan üç boyutlu futbol kısmı hoşuma gitmişti.


@bilimkurgu, sorry to see you have less Steem Power.
Your level lowered and you are now a Minnow!
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 71539.00
ETH 3603.23
USDT 1.00
SBD 4.75