Adana'daki Atatürk Evi - Adım Adım Türkiye

in #blog5 years ago

Adım adım Türkiye serisinde sizlere ülkemdeki mekanları tanıtacağım. İlk olarak memleketim olan Adana’dan başlamak istedim.

Atatürk evi müzesi, Adana’nın Seyhan ilçesine bağlı Kayalıbağ mahallesinde bulunur. Daha çok kültürümüzü yansıtan bir yer olması sebebiyle herkesin kesinlikle ziyaret etmesini öneririm.

Mimari olarak geleneksel Adana evlerini andırıyor. Ama bunun yanı sıra döneminin özelliklerini yansıtması açısından oldukça önemli.


1

Atatürk evi denilmesinin sebebi ise 15 Mart 1923 tarihinde Atatürk ve eşi Latife Hanım’ın Adana ziyaretleri sırasında bu konakta Ramazanoğlu Suphi Bey tarafından ağırlanmasından ileri gelir.


2

15 Mart tarihi Adana için oldukça önemlidir. Atatürk bu tarihte Adana’ya gelmiştir. Bu sebeple her yıl bugün resmi tören düzenlenmektedir.

Atatürk evi, iki kattan oluşuyor.. Evin alt katında kütüphane, yatak odası, basın odası, sofa ve çalışma odaları bulunuyor.


3

Üst katında ise silah odası, Kuvay-i Milliye odası, silah odası ve Hatay odası bulunuyor.

Tabi böyle anlatmakla olmaz. Gezip görmek o manevi havayı almak gerekiyor.

Ulaşım olarak herhangi bir sıkıntı çekmeyeceğinizden eminim. Memleketim insanı oldukça yardımseverdir :) Otobüs, dolmuş veya taksiyle rahatlıkla gidebileceğiniz bir mekandır.

Sort:  

Ulaşım olarak herhangi bir sıkıntı çekmeyeceğinizden eminim. Memleketim insanı oldukça yardımseverdir :) Otobüs, dolmuş veya taksiyle rahatlıkla gidebileceğiniz bir mekandır.

:) Elinize sağlık güzel bir yazı olmuş. Adana'yı severim. Uzun zamandır gitmemiştim. Gittiğimde inşallah.



Hey @addo.sports, here is a little bit of BEER for you. Enjoy it!

You got a 50.00% upvote from @bid4joy courtesy of @addo.sports!

You got a 50.00% upvote from @whalepromobot courtesy of @avare!

You got a 50.00% upvote from @redlambo courtesy of @addo.sports! Make sure to use tag #redlambo to be considered for the curation post!

!BEER

you just rose a upvote from @curationhelper thanks for post promotion. For Information read my daily post

You got a 100.00% upvote from @whalecreator courtesy of @addo.sports! Delegate your Steem Power to earn 100% payouts.

This post has received a $100.00 % upvote from @siditech thanks to: @addo.sports.
Here's a banana! banana-small.png

You got a 33.33% promotion boost from @shares courtesy of @addo.sports! Thank you for following @Shares rules of promoting your articles.

Have a nice day.
@Shares - Keep steeming good articles to help Steem network grow.

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64742.01
ETH 3172.49
USDT 1.00
SBD 4.10