Pilgrimming to Monte Sant Angelo; Pouť do Monte Sant Angelo - 2. pokus

in #busy6 years ago (edited)

Ahoj Steemiťáci

Monte Sant Angelo je jedním z nejnavštěvovanějších poutních míst v Itálii. Nachází se zde kostel sv. Michaela vybudovaný v jeskyni. Jeho postavení předcházelo trojí zjevení archanděla Michaela.
DSC04497.JPG
Historická část města Monte Sant Angelo; Historic town Monte Sant Angelo

DSC04565.JPG
Erb města se sv. Michalem naleznete na každém domě; Town´s Coat of arms with St. Michael

První neúspěšný pokus o návštěvu tohoto místa popsaný zde mě neodradil. Lépe jsem prostudoval mapu (internet jsem neměl k dispozici) a další den při ranním běhu k hoře Monte Saraceno jsem zjistil, že zhruba ve třetině kopce se nachází spojovací cesta ústící na silnici do Monte Sant Angela vzdáleného 15 kilometrů. Na výlet jsem měl devět hodin od devíti do šesti a tak jsem další den vyrazil. Na Monte Saraceno vede hezká stezka, mě ale nezbylo než jít strmou pěšinou podél sloupů s elektrickým vedením, prodírat se křovím a lézt po balvanech a přitom sledovat pravou stranu, kde u jednoho sloupu měla začínat spojovací cesta. Lezl jsem stále výš a cesta nikde. Tak jsem se dostal na vrchol kopce, kde už byla pohodlná "hřebenovka" vedoucí kolem archeologického naleziště s pohřebištěm příslušníků národa Daunia, ústící na křižovatce. Silnice do Monte Sant Angela se stále klikatila, stoupala a nabízela nádherné výhledy na Jaderské moře, město Manfredonia s dlouhým mostem k přístavu vysunutému do moře. Cesta mezi pastvinami a olivovými háji příjemně ubíhala, doprava byla minimální a v poledne mě překvapila krátká přeháňka (za uplynulých deset dní pršelo pouze jednou). Do města jsem dorazil o půl jedné. Nejdříve jsem zamířil k malému kostelíku Korunované panny Marie ze 14. století, který procházel rekonstrukcí a nebyl přístupný. Přes mříže ale šlo nahlédnout dovnitř.
DSC04499.JPG
Rekonstrukce kostelíka Panny Marie korunované; The Curch of Crowned Virgin from 14th century is under reconstruction now

Historické jádro s úzkými uličkami, malými vápnem omítnutými na sebe nalepenými domky ale i paláci a desítkami kostelů, čemuž všemu vévodí mohutná zřícenina normanského hradu. Po krátkém hledání se mi podařilo dorazit k osmiboké věži a vstupu do kostela sv Michaela.

DSC04532.JPG
Osmiboká zvonice v sousedství kostela sv. Michala; Hectagonal belfry

Cíl pouti je na dosah! Připojil jsem se ke skupince čekajících před vchodem, která pouštěla lidi vycházející z kostela. Jakmile vyšli, řádová sestra zavřela vrata a zamkla.
DSC04538.JPG
Vstup do kostela v jeskyni mi zavřeli před nosem. Levá vrata byla byla odlita z bronzu v Konstantinopoli v roce 1074; When I came to the Church of St. Michael, they were already closing. Siesta :-(

Emoce se mnou cloumaly. Týden se těším na tento okamžik, už jednou jsem byl zklamán, když se mi do Monte Sant Angela nepodařilo dorazit, dnes jsem pěšky ušel patnáct kilometrů a opět zbytečně? Zpropadená siesta. Když jsem se vyzuřil, podíval jsem se na otevírací hodiny. Přestávka končila ve 14:30. Určitě mělo smysl čekat a návrat do kempu do šesti by se také měl dát zvládnout. Mohl jsem se teď v klidu projít městem a udělat nějaké fotky.
DSC04511.JPG
Zřícenina mohutného normanského hradu Castello; Ruine of the Normand castle

DSC04556.JPG
Vlevo je kopule kostela sv. Petra, který se zřítil při zemětřesení, vpravo kostel p. Marie Velké, před nimi Rothariho hrobka; The cupola of the Church of St. Peter remained after an earthquake (on the left), Church of St Virgin Maggiore on the right and the Tomb of Rothari in front of them

Když jsem se nabažil památek ve městě, vrátil jsem se ve 14:15 ke vstupní bráně, abych zaujal výhodnou startovní pozici. Za chvíli jsem byl obklopen dalšími turisty a slyšel jsem i češtinu. Rodina z Ostravy byla ubytovaná v mnohem vzdálenějším Rodi na severu poloostrova a na cestu se vydali autobusem už v šest. Ve 14:30 přišel kněz s klíčem a my se mohli vydat dlouhou chodbou do útrob jeskyně. Sestoupili jsme do nitra hory, v níž se nacházela prostorná svatyně. Její stěny a strop tvořil vápencový masiv. Kněz ještě nasvítil hlavní oltář.

DSC04544.JPG
Kostel sv. Michaela, jehož síň je vybudována v jeskyni; Church of St. Michael built in the cave

DSC04550.JPG
Do kostela se schází po 89 mramorových schodech; Into the church leads 89 marble stairs

Jediné co mi kalilo radost bylo, že mě čeká ještě dlouhá cesta zpět, a není čas na dlouhé rozjímání. Ač by se to zde nemělo, udělal jsem pár fotek a vydal se na zpáteční cestu. Po nevšedním zážitku a po splnění touhy navštívit toto magické místo, se mi šlo mnohem radostněji.

Hezký den!

Hello Steemers

during my stay in Gargano, Italy, I wished to visit Monte Sant Angelo, where a pilgrimage church in a cave was built. It is said that archangel Michael appeared there three times. I had the plan go there on foot like a pilgrim, since the distance from the camp Villagio Riccio in Mattinata (there I was accomodated) was 15 kilometres. I succeed to get there on my second attempt. The journey lasted three and half hours and when I came to the entry of the church a nun was closing the gate at the moment. Their siesta started and I was really disappointed. But I was decided to persist and by the time walk through the town and make some shots. The place is beautiful with imposant ruine of the Castello (Normand castle), many other churches, narrow streets with white painted houses. I came back when the gate was still closed but in few moments i was surrounded with other tourist. Then came a priest with keys and let us in. We descended into the hall with limestone walls and ceiling. The atmosphere there was marvelous. Unfortunatelly I couldn´t stay there langer time, long journey was ahead. But it was happy journey after this beautiful experience.

Have a nice day.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 63997.36
ETH 3133.23
USDT 1.00
SBD 4.15