Krokodýlí zoo a můj pocit

in #ceky5 years ago (edited)

Krokodýlí zoo najdete v Holešovicích na adrese Tusarova 1548/39, 170 00 Praha 7. Jsem se tam byl včéra podívat. je to takové zastrčené a vlastně kdybych si toho minulý měsíc náhodou nevšiml tak jsem se o tom asi nikdy nedověděl. Děti od tří to tam mají za 100kč dospělák pak za 160. Všeho všudy je tam asi plus mínus 40 krokodýlů a nějaké želvy a pár hadů.

P1330691.JPG

No dojmy jsou smíšené. Děti jsou samo sebou nadšené, protože pokud nikdy neviděli krokodýla je to fajn. Ale já už moc ne. Jednak mi asi po 20 minutách bylo strašné vedro, protože tam je fakt hodně velká teplota a vlhkost. Druhak pro hodně malé děti ty dřevěné schůdky k terárkům nejsou dost vysoké tak je musíte nosit a zvedat by krokodýla viděli.

Pak je tu ta věc se zoo a s mým pocitem, který se před lety někde vzal a nedělá mi dobře. Nevím jestli krokodýly byli úplně nehybní jen protože zrovna otevřeli a tak třeba měli do nedávné chvíle ještě noc. Také krokodýly se moc nehejbou to je jasné. Ale celé vám to přijde jako když se díváte na sochy. Občas nějaký mrkne nebo zavře oko. Jeden dokonce otevřel na nějaký čas pusu dokořán. Jen jeden druh krokodýlů byl takový živější a z počtu pěti dva tak ledabyle mávali nožičkami ve vodě a úplně pomaličku se přesouvali.
Ten pocit je takový skličující, krokodýl má pár metrů prostoru a vedle o trochu větší nádrž s mělkou vodou. Proč by se taky hýbal? terárium zná nazpaměť. Lovit potravu nemusí neb mu jí pravděpodobně každý den naservírujou ve stejnou dobu. A není tam ani nic co by ho ohrožovalo. A ostatně tam také není moc prostor na nějaký pohyb. A tak jsem z toho byl takový smutný, i když jsem se to snažil nevnímat, tak ještě dnes mi je z toho smutno. Sice nevím co si myslí samotní krokodýli a jak to vnímají, ale mě z toho není dobře jak jsou zavření ve vězení. Tenhle postoj se u mě ostatně vztahuje na jakékoliv zoo a zvířata v něm uvězněná. Ať mají sebelepší výběhy jako třeba v Pražské zoo, pořád to jsou jen výběhy a ne příroda. Na tož třeba divoká příroda.

Ještě trošičku si to umím ospravedlnit u hospodářských zvířat, neb mám maso rád. Ale i tak se snažím kupovat bio maso když je protože vím že u biomasa jsou zvířata chována ohleduplně a nejsou zavřena na maličkém prostoru a stejně tak i počet zvířat na plochu pastviny či výběhu je omezen natolik aby zvířata měli prostor.

No zkrátka zoo bych shrnul tak že pokud vaše děti ještě tolik krokodýlů neviděli budou nadšeni, a možná u těch větších pak bude dobré tam jít na krmení které probíhá v sobotu a neděli v 10:30 a v 14:00, kdy to může být zajímavé. A toď tak asi vše. Jo ještě jejich stránky jsou: http://www.krokodylipraha.cz

P1330695.JPG

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64320.07
ETH 3154.23
USDT 1.00
SBD 4.34