Můj dnešní výlet - Hledání

in #cesky5 years ago (edited)

Dnes jsem vyrazil do lesů nad Horní Břízou. Z informací, které jsem získal od kolegy v práci, jsem získal představu o přibližném umístění bunkru, armádního úkrytu typu Už-1 z padesátých let.
Rozhodl jsem se vyrazit vlakem do této oblasti a bunkr zkusit najít.
Nevybral jsem si moc dobré počasí. Bylo zataženo, mlhavo a tající sníh proměnil lesní cesty v podmáčené bažiny.
Vybavil jsem se silnou svítilnou a lehčím kladivem. To proto, kdyby byly zarezlé či přimrzlé páky protitlakových dveří bunkru. Nejsem totiž tak mohutné postavy jako onen zmíněný kolega, přezdívaný Drobek, abych tyto dveře otevřel po pouhém dvacetiminutovém lomcování s nimi, jak mi vyprávěl :-)

Z vlaku jsem vystoupil v Horní Bříze nedaleko továrního hostince. Kromě jiných i jeho majitel za války poskytl potraviny přednostovi zdejší stanice, který zde organizoval pomoc lidem z transportu smrti.

Tento vlak, který projížděl městem 21. dubna 1945, vezl tři tisíce vězňů z koncentračních táborů Flossenbürg a Freiburg. Díky obětavosti místních lidí jich z něho hodně přežilo. Zde je celá událost pěkně popsaná

IMG_20181201_125422.jpg

Po opuštění Horní Břízy jsem vstoupil do lesů. Pátral jsem zde značnou dobu, ale kryt jsem nemohl najít. Tento typ je totiž v krajině značně nenápadný. Je zcela ukrytý pod úrovní terénu a vstup do něho je zajištěn pouze šachtou označenou malým patníkem.

IMG_20181201_133654.jpg

Přešel jsem silnici nedaleko křižovatky a pokračoval směrem na Oboru. Na fotce vidíme vpravo i křižovatku stromovou. Co asi přimělo tento strom, aby se rozdvojil? Snad dva semenáčky rostly příliš blízko sebe...

IMG_20181201_132939.jpg

Mé pátrání bylo dnes neúspěšné. Zastavil jsem ho a odložil na lepší počasí, až nebude sníh. Do té doby můžu pátrat v různých fórech a starých mapách. Mohu využít i LIDAR mapy z laserového skenování terénu. Zde:

IMG_20181201_133947.jpg

Ale co, i cesta může být cíl...

Steemit logo JJ.jpg

Sort:  

You got a 57.41% upvote from @brupvoter courtesy of @jjprac!

Ne ne to se jen v mládí ulomil ten hlavní terminál...

A pak postranní větvičky nahradily tu hlavní ;-)

Hi @jjprac!

Your post was upvoted by @steem-ua, new Steem dApp, using UserAuthority for algorithmic post curation!
Your UA account score is currently 2.102 which ranks you at #23079 across all Steem accounts.
Your rank has not changed in the last three days.

In our last Algorithmic Curation Round, consisting of 230 contributions, your post is ranked at #185.

Evaluation of your UA score:
  • Only a few people are following you, try to convince more people with good work.
  • You have already convinced some users to vote for your post, keep trying!
  • Try to work on user engagement: the more people that interact with you via the comments, the higher your UA score!

Feel free to join our @steem-ua Discord server

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70733.96
ETH 3563.16
USDT 1.00
SBD 4.76