Hledá se kaple

in #cesky5 years ago (edited)

Nedávno jsem se toulal Stromovkou. Začal jsem u Místodržitelského letohrádku. Je to víceméně vladislavská gotika z konce 15.století, alespoň dispozičně. A pak to bylo zásandě přestavěno v 19.století ve stylu neogotiky. Až překvapivě mnoho deatilů ale zůstalo původních.

Kdysi tam bývaly nějaké časopisecké muzeální fondy. Něco jsem v nich hledal, tak jsem se tam dostal. Asi před třiceti lety... Už tenkrát jsem přemýšlel, že tam někde musí být kaple. Uvnitř žádný odpovídající prostor nebyl. Takže venku. Ale kde?

Na to jsem si vzpomněl právě teď. A hledal jsem. Oblézal jsem objekt s foťákem. Tak napřed, jak Místodržitelský letohrádek známe:
P1090261.JPG
Odspodu, ze Stromovky, je vidět, že stavba má i velké zázemí:
P1100328.JPG
Tam někde to musí být... Trochu si to přiblížíme.
P1100326.JPG
Asi ano, ne? Tak se půjdeme podívat z druhé strany. (Daleko a vysoko. Za půl hodiny jsem tam rozhodně nebyl.)
P1100327.JPG
Ano! To musí být ono! Asi baroko, nebo klasicismus... Rozhodně mise splněna.
P1100308.JPG
Někdy se zkusím dostat blíž...
QmZdEgdEG3gM7H2SwXosyGgGNMV2NanfmiFcMKgeQgEc2i.png
[//]:# (!steemitworldmap 50.104484 lat 14.414128 long Governor's Summer Palace d3scr)

Sort:  

They're Pinky and the Brain. Yes, Pinky and the Brain.

I'm typing on a computer to you because you are a computer.

Zajímavé pátrání. Jak jsi došel k názoru, že tam někde musí být kaple? Z historie objektu?
Ten letohrádek je pěkný, ještě jsem u něj nebyl.

Jako dnešní novostavba musí mít garáž, tak středověká i novověká musí mít kapli. Nebo aspoň místo na modlení.

Tak to jo ;)

steemitworldmap by se hodil do tohhohle postu

To by si jeden musel pamatovat, jak se to dělá. Jo, jsem hrozný. S mou manželkou si o tom povídejte...

Zkusil jsem. Zjevně nad moje síly.

najedeš do mapy tak aby jsi zvětiš to místo co nejvíce pak klikneš dole na code tlačítko dole uprostřed a klikneš do mapy na to místo kde má být značka a pak můžeš přidat popisek toho místa jako název tam co bylo to code dolea pak zkopíruješ ten mišmaš začínající těmi znaky celý řádek a dáš ho na samostatný řádek dole do textu, on se nezobrazí ale přijde ti komentář od steemworlmap a je to ... fakt to je jednoduchý ;)

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @krakonos.

Congratulations, Your Post Has Been Added To The Steemit Worldmap!
Author link: http://steemitworldmap.com?author=krakonos
Post link: http://steemitworldmap.com?post=hleda-se-kaple


Want to have your post on the map too?

  • Go to Steemitworldmap
  • Click the code slider at the bottom
  • Click on the map where your post should be (zoom in if needed)
  • Copy and paste the generated code in your post
  • Congrats, your post is now on the map!

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.035
BTC 65916.61
ETH 3431.41
USDT 1.00
SBD 4.66