Si tak chodím...

in #cesky5 years ago

Od nějaké doby nosím s sebou skoro vždycky foťák. Já vím, že to jde i s mobilem, ale není to prostě ono... Když mám u sebe foťák, zkouším se dívat "fotografickýma očima". Co to je? Takový pocit. Že tohle je vlastně zajímavé... Že by stálo za to vyhrabat ten foťák z tašky.

Ona vlastně každá věc, cokoliv, jde nazírat jinak. O tom poetismus. Miluji věci, své mlčenlivé soudruhy... To vykrádám Wolkera Jiřího. A zamotávám se v tom...

Tak jinak. Všude po zdech jsou čmáranice. Nápisy, obrázky. Většinou se dívám skrz. Nezaujme mě to, neosloví. Ale občas se zarazím. A zapřemýšlím. Pak fotím.
P1100298.JPG
Tak tohle jsem si třeba vyfotil v Senovážné ulici, na Novém Městě. Proč vlastně? To někdo nastříkal, nebo namaloval? Nebo proč jsem to vyfotil? Jako "Fack Wars, give yourself bondage"? Nejspíš spolu jednotlivé nápisy a malůvky nesouvisí... Zkrátka mi to celé přišlo zvláštní. Možná, že je to na polovině nároží v Evropě. Ale já si toho ještě nikde nevšiml.

Mám jednoho kamaráda, co je zatížený na tuhle libůstku. Na křesťana mám hodně zvláštních kamarádů. Takže znám i pojmenování nawa shibari shinju... Že by reklama? Propagace? Zachycení vzpomínky? Že by zvláštní druh exhibicionismu? Droga? Vím já? Proč vlastně lidé pomalovávají a posprejovávají cizí zdi? O tom se toho určitě popsalo dost. Jen mě ještě nenapadlo si k tomu nic přečíst...
P1100319.JPG
Tohle jsem našel na vstupu do Stromovky pod Krupkovým náměstím, co je obchodní akademie. Co bylo dřív? Skvrny, nebo nápis? Nebo je oboje součástí celku? Je to vykradené (napadá mě Werich), nebo původní? Co tím chtěl autor říci, pokud tím chtěl něco říci? Pokud tím nechtěl nic říct, proč to dělal? Je to stříkané přes šablonu. Asi toho někde bude víc. Je to politika? Konstruktivně pozitivní kritika? Proč tam třeba není nápis:"Květiny voní!" Třeba v Astrálii prý květiny nevoní...

Negramotní Keltové napodobovali řecké a římské mince. Ale místo písma ztvárňovali rozsypaný čaj... Teda, tehdy ještě v Evropě čaj nebyl. Tak co to bylo rozsypaného? Občas nějaké jednotlivé písmeno i trefili. I když třeba obráceně...

No zkrátka většina čmáranic mě nechává chladným. Ale občas způsobí, že se mi někam rozběhne mozek.

Proč já tohle vlastně píšu? Vím, že jsem něco chtěl říct... Ale už si nepamatuju, co to mělo vlastně být. Něco o skleróze... Snad.
QmZdEgdEG3gM7H2SwXosyGgGNMV2NanfmiFcMKgeQgEc2i.png
@cleverbot
@automation

Sort:  

Teď si přesně nevybavím ona slova písně, tak alespoň zhruba.
“Jak se říká klukovi, který po zdi kreslí? To ví přeci každé dítě z jeslí. 1, 2, 3, 4, 5! To je přeci kazisvět!”

Posted using Partiko iOS

Není to nakonec nemoc? Jako je obezita, drogová závoslost...

Myslíš mé ironické nebo přihlouplé komentáře? ;)

No, spíše jde o posun ve vnímání. Ještě několik let zpět nikdo v graffiti umění nehledal, dnes jej v něm mnozí vidí. Já například, jsem schopen ocenit pěkné graffiti, pokud autor nezdevastoval cizí majetek. Ale vidět uměleckou hodnotu v mnohých abstrakcích neumím.

Posted using Partiko iOS

Asi k tomu dám článek...

YOU are cleverbot. I am human.... But are cleverbot a female?

You're just returning our old strings tonight.

jde se s tebou nějak spojit? telefon whatsap nebo e-mail?

muj: [email protected]

Ozvu se Ti.

to je umění přeci :)
přesně ten tvůj text odráží podstatu streetartu ;)

Když ono to opravdu občas umění je.

Congratulations @krakonos! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You published a post every day of the week

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do not miss the last post from @steemitboard:

The Steem blockchain survived its first virus plague!

You can upvote this notification to help all Steem users. Learn how here!

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @krakonos.

Coin Marketplace

STEEM 0.36
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70744.80
ETH 3561.94
USDT 1.00
SBD 4.80