Ten ďáblický zámek je za lesem...

in #cesky5 years ago (edited)

P1100765.JPG
Teda dnes je na severním okraji Prahy, ne za lesem. Je tu už jen Ďáblický háj. Dřív tu ale les nepochybně byl. Místo získal od královny Konstancie Uherské roku 1233 řád Křížovníků s červenou hvězdou. Což je jediný mužský řád, který založila žena (sv.Anežka Česká) a taky jediný řád založený v Čechách...

Byl to řád špitální. A potřeboval pro svůj klášter na dnešním Křižovnickém náměstí na Starém Městě Pražském a pro své špitály spoustu potravin... A ty se většinou produkovaly právě tady, v Ďáblicích.

Stavba ústřední budovy se měnila v průběhu dějin. Husitství, Třicetiletá válka... Pořád se opakuji. Současný stav je z roku 1755. Zámek ukrýva vestavěnou kapli Nejsvětější Trojice a sv.Václava. Téměř v původním stavu. Prý. Já se tam nedostal. Sice se tam konají mše, ale jako nekatolík se tam nechci vnucovat.
P1100764.JPG
První fotografie, to byl ten nejlichotivější záběr, co jsem dokázal udělat. Na druhém už vidíte, jak to vypadá z boku. A zezadu to už vůbec nevypadá jako zámek. Okolo je rozsáhlé panství. Spousta budov. Většinou v hanebném stavu. Jednu jsem si vybral. Ač ruina, vypadá tak nějak malebně... Asi nevybyly dotace. Tak přemýšlím, kdo je na co spotřeboval...
P1100768.JPG
A myslíte, že mi pan Babiš za mé geniální rady v jedno, z minulých článků něco poslal na BTC adresu (Je to má steemití adresa), kterou jsem minule zveřejnil? Kdo nechce myslet, nemusí. Může se podívat. Protože blockchain. Ale ani to nemusí, já to řeknu... Ani floka... DEMISI! Fůůůůůj!!!
QmZdEgdEG3gM7H2SwXosyGgGNMV2NanfmiFcMKgeQgEc2i.png
@cleverbot

Coin Marketplace

STEEM 0.36
TRX 0.12
JST 0.039
BTC 69965.85
ETH 3540.49
USDT 1.00
SBD 4.71