Výlet na moravu

in #cesky5 years ago

Tento víkend jsme se byli podívat s moji polovičkou na Moravě. Navštívili jsme jeho kamaráda, který si pořídil bezva bydlení na samotě u lesa:) Doslova a do písmene. Byla jsem tam jako ve svém živlu. Neustále jsem se pohybovala mimo barák, protože příroda, protož samota, protože les, protože čerstvý vzduch.
V sobotu byl naplánovaný menší výlet na nedalekou ruinu a já se těšila jako malý Jarda. Tyhle místa mají charakter a mají atmosféru.
Očividně se jednalo o nějaký velký statek, který byl postaven někdy koncem 19.století. Budova vypadala zachovale, ale jen s přední strany. Vypadalo to jen vybydleně. Ale nebylo to jen vybydlené, celá zadní strana byla stržená. Šlo se fajn, dýchalo se volně, cítíla jsem se skvěle. Nicméně po tom co jsem přešla pod bránou, tak mi sedla na hruď příšerná tíha.
Bylo to protože v baráku zůstalo všechno. Televize, koberce, boty, oblečení, postele, pokreslené zdi od dítěte které tam očividně bydlelo. Jako by z ničeho nic v tomhle prostoru všichni lidi vymizeli. V jednom s oken vlála ještě šedá záclona.
Ten pocit tam byl, protože ty věci a i ten barák mluvil. Nebylo to strašidelné, jen ta tíha na prsou byla fakt obrovská. Chtěla jsem si projít i pokoje, nicméně to bylo příliš nebezpečně, protože tam všechno padá, pod podlahou, která už není pevná, jsou hluboké sklepy, takže by člověk mohl lehce propadnout, nebo se na něco napíchnout, nebo se pořezat.
Snažila jsem se na nic nemyslet.) Samo sebou moje imaginace byla rozjetá naplno. Jednou jedinkrát se mi stalo, že mě můj pocit nepustil blíž a za hranici baráku. Šlo o pouhou stodolu, kde bylo ještě seno a v prvním patře byl umístěné naprosto nepochopitelně červené křeslo s dřevěnými "bočnicemi" (nemůžu si teď vzpomenout na název). Jak jsem si dříve pročítala v historických knihách tak právě ve stodolách se odehrávalo dost nehezkých věcí. No nevadí, koukala jsem na to rozřízlé karmínově červené křeslo dost fascinovaně.Ani jsem to nevyfotila, protože jsem vnímala svoje rozpoložení, které mi nebylo moc jasné. Jednoduše nešlo udělat ani o krok navíc, jako by tam byla neviditelná hranice.
Člověku pak dojde, že dosti věcem lidi věří, jen kvůli své nevědomosti a neznalosti, nevzdělanosti. Proč to píšu. Všechno dávalo smysl.
Spousta věcí, dříve žívý a očividně krásný prostor byl vybydlený, člověk má něco zažito a hlavně imaginace. Když jsme odcházeli, viděla jsem v hlavě zástup lidi vypadajících jako z první republiky.) Samo sebou člověk ví jaká byla tehdy móda, takže rozhodně ten zástup nevypadal jako z roku 1960.
Mno a tak si říkám, že někteří třeba něco vidí a věří, že to vidí a pak jsou lidi co vidí a umí to vysvětlit. Vždy to jde vysvětlit. Nevysvětlitelné je jen o neochotě se zajímat a koumat víc do hloubky a sledovat své vnitřní pochody.
A i kdyby nešlo o imaginaci, každá věc a každé místo má svou pamět a není vyloučeno, že člověk nějaké střípky zahlédnout může:)

tahle cesta vedla na místo

na konci v prvním patře vlála ta zmiňovaná šedá záclona...

zbytek fotek nechám bez komentáře

Sort:  

Predstav si to zrenovovane! To by byla krasa!!!!

To ano, nicméně tohle by se asi muselo strhnout:( nebo nevím, něco by se dalo zachovat, ale fakt jen části zdí bočních, zrenovovat nábytek, hračky, oděv dát dopořádku, taky tam bylo spoustu bot...rádia, televize... atd. je to obrovský komplex.
Se teď snažím něco dohledat a pokud s toho vznikne nějaký příběh chtěla bych určitě dopsat.

Na takových místech se zastavil čas v době, kdy byly opuštěny.
Tys viděla i to, co bylo očím neviditelné.
Někteří badatelé věří na jakousi paměť místa, jak píšeš, možná že si se na ní dokázala napojit.
Nebo to bylo dílo duší těch, co tu žili a odešli. Bůh ví.

Rád navštěvuji různá zaniklá místa. Každopádně s pokorou a opatrností, je potřeba dávat pozor na stav budovy a celého prostoru, který může návštěvníka ohrozit.

Naprosto souhlasím, já šla jen hlavním tahem a z vrchu byla cesta pro koňské povozy očividně. Bylo tam x budo i samostatně a ten hlavní barák byl do L, no očividně tam žilo x generací, nicméně ta směska věcí uvnitř, kterou jsem zahlédla přes okno byla dost nepravděpodobná:) v létě se tam chystám znova.)

Ty věci sem mohly být natahané i později, když už to byla ruina. Nebo je tam předtím někdo jen skladoval.
Budu se těšit na další fotky ;-) Ať se ti pak další průzkum daří ;-)

byl tam i starý tesla televizor a ty jak jsem koukala byly az od roku 1953, nic nového tam nebylo:) jen to působí tak, že to bylo vybydlené mnohem dříve.) jj taky se těším

Nádherná ruina. Čím dál tím více se mi líbí místa tichá a bez lidí.

ono to totiž funguje takhle, když je člověk ticho, tak jsou ty místa a ruiny děsně ukecané, jen je dobré dát do on modu oči a uši a nos:))

hmmm super barák škoda že asi ho ten kamarád neopraví do původní slávy... ale jinak to je super míst očividně

tenhle určitě ne.) někdo to chtěl koupit, ale když zjistil jak to vypadá odstoupil...kamarád má, ale taky super barák, taky konec 19.st.)

tohle je doslova na grant a profíky..tahle stavba je dál kousek ..a jak jsem psala, ze přední strany vypada obyvatelně nicméně není, je to celé "stržené"...spadlé

znáš synchro že jo :)
právě mi přistála tahle písnička...

No jistě, že znám, přistál ti vskutku bezva song:)

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70638.80
ETH 3565.34
USDT 1.00
SBD 4.73