Road trip po Mallorce - 2.část

in #cesky6 years ago

Krásný večer steemerky a steemeři :)

Dneska bych ráda pokračovala v tom mým malým cestopise. Doufám, že už se konečně dostanu k něčemu zajímavějšímu :) Chci se zmínit o všech místech, která jsme navštívili a tak trochu je ze svého pohledu zrecenzovat a trochu blíž popsat, kdybyste se na Mallorcu chystali, tak ať víte, co očekávat.

Pláž Sa Coma

Jak jsem zmiňovala v minulém příspěvku, na první čtyři noci jsme byli ubytovaní v městečku S'Illot, kousek od vyhlášené pláže Sa Coma. Chtěla jsem počas celý dovolený fotit úplně všechno. No, Sa Comu, bohužel, vyfocenou nemám. Tím, že jsme byli většinou celý den na cestách jsme v S'Illotu vůbec netrávili čas přes den... Takže na pláži Sa Coma jsme byli dvakrát a to pokaždý až večer, z toho jednou za úplný tmy a podruhé asi kolem půl 8 večer, když jsem se šla do moře vykoupat, no a než jsem vylezla, byla už zase tma. Ale nějaké fotky si můžete dohledat na googlu :) Mně popravdě Sa Coma nijak extra neuchvátila. Jo, voda je čisťounká (kus od břehu je teda takový pásmo řas a mořský trávy, který je potřeba přejít, což já osobně nedávám :D ), písek je bílej, takže je to vlastně moc hezká pláž. Ale vodvařená jsem z ní fakt nebyla, což bude možná tím, že je to přeci jen taková "městská pláž", kde prostě koukáte na moře a za zády máte promenádu a hned za ní hotely a město. To mě zas až tolik nebere, já raději něco, kde je jen příroda.
Ohodnotila bych jí asi jako 6/10.

Sa Calobra a Cala Tuent

Po shlídnutí fotek na netu, jsem věděla, že pláž Sa Calobra je jedno z TOP míst, který chci na Mallorce vidět. Je to taková ta malá plážička mezi skálama, a jde se k ní tunelem ve skále. Plus kousek od ní se nachází zátoka s pláží Cala Tuent, tak jsem si řekla, že to sfouknem obojí najednou. Takže hned první den našeho cestování jsme se tam vypravili. Na netu jsem se dočetla, že tam vede cesta asi 10 km horskýma serpentinama. Ha, ha, nevěřte tomu, protože je to 30 km ! Počasí bylo všelijaký, spíš zataženo a chvílema nám pršelo, ale to zas až tolik nevadilo. Cesta tam je příšerná a nádherná zároveň. Silnice je hrozně úzká a fakt je to samá zatáčka, takže se nedá jet moc rychle. Do toho před sebou vždycky máte nějakého kolistu, kterých je tam neskutečně moc, a na tý úzký klikatý silničce ho nemáte moc možností předjet. Navíc, když před váma jede v autě ještě nějakej posera, tak to je fakt o nervy. Ale ty panoramata ! Cestou se dá zastavit hned na několika místech, kde ale většinou bývá plno, člověk to musí buď vychytat a nebo tam nějak zastavit na prasáka :) Doporučuju cestou na Sa Calobru vyčíhat místa, odkud je hezký výhled a cestou zpět tam pak zastavit.
cestasacalobra.jpg

Původní plán u nás byla Sa Calobra a potom Cala Tuent, ale cestou jsme zaregistrovali, že ke Cala Tuent nikdo neodbočuje, tak jsme jeli nejdřív na Cala Tuent, kde bylo skoro liduprázdno. Jelikož jsme toho ale na plánu měli hodně, tak jsme jen zastavili na blikačky, podívali se, udělali fotky a zase jsme pokračovali na Sa Calobru. Jinak tohle místo 100% doporučuju ke koupání, voda byla nádherně tyrkysová a na pláži, která tam je oblázková, bylo fakt jenom pár lidí, kolem příroda... prostě nádhera. Je tam placené parkoviště, ale jelikož jsme neparkovali, tak nemůžu říct, kolik se tam platí.
cala tuent2.jpg

Samozřejmě na Sa Calobru proudí davy turistů, takže tam to bylo úplně o něčem jiným. Když přijedete, vyhodí vás to rovnou na parkoviště, kde se platí 0,05 eur za minutu, do maximální výše 15 eur. Takže za hodinku nějaký 3 eura, což není tak hrozný. Z parkoviště pak jdete ještě z kopce asi tři minutky, až dojdete k přístavu. Pak už jsou všude kolem restaurace a doprava ukazatel na Torrent de Pareis, což je přesně to místo z těch fotek, kam se všichni chtějí dostat. Takže ještě kousek po cestě, pak tunelem ve skále a jste tam. Od parkoviště dohromady tak 15 minut cesty opravdu klidnou chůzí.
Původně jsme si mysleli, že koncem září už turistů bude méně... no, možná že i bylo, ale jestli tohle bylo méně, tak bych to nechtěla vidět v červenci. Moje velkolepý plány byly takový, že se na všech těch krásných plážích vykydnu a vykoupu... No na 85% z nich mě tahle touha přešla, když jsem viděla tu hromadu lidí. Jsem ráda, že jsem to tam viděla, ale ty turisti prostě ten efekt kazí a je s tím potřeba počítat. Na poznávání ostrova bude asi nejvhodnější doba někdy na jaře, kdy je na Mallorce minimum turistů. Sice se člověk asi moc nevykoupe, ale pokud jste jako já, že se nechcete mačkat mezi lidma, tak se na těhle plážích nevykoupete ani v sezóně, takže to vyjde nastejno. Každopádně Sa Calobra opravdu vypadá jako na fotkách, je to tam krásný, voda opět nádherně tyrkysová. Super. Ale než se tam plácat mezi hromadou lidí, raději jsme se jen podívali, udělali fotky a vydali se zpátky k autu. Cestou jsme poseděli na lavičce, skočili si na WC no a k autu jsme se vrátili hodinku po tom, co jsme od něj odešli.
sa calobra.jpg

port sa calobra.jpg

Ve finále by se dalo říct, že ta cesta byla vlastně cíl :) Určitě to stojí za to, tuhle cestu absolvovat, nám se to moc líbilo. Takže jako komplet (cesta, Sa Calobra a Cala Tuent) hodnotím 8/10.

Fornalutx, Sóller a Port de Sóller

Musím nás napráskat - jsme hrozní kulturní barbaři. Chtěli jsme se zastavit i ve městech a městečkách, ale cesta na Sa Calobru a zpět zabrala půl dne a už nebyl čas ztrácet čas. Na netu jsem našla (u nějaké slečny na blogu) doporučení na městečko Fornalutx, že prý je krásné, takže jsme tam zamířili. Než jsme našli nějaké parkoviště, zjistili jsme, že už jsme vlastně z města venku a že jsme toho z auta viděli dost a vracet se nebudem :D Kdo nejste takoví ignoranti jako my, určitě se tam zajeďte podívat, protože z auta to fakt vypadalo, že návštěva stojí za to :) No v podobném duchu proběhla i "návštěva" Sólleru a Port de Sóller.
port de soller.jpg

Ačkoliv u Port de Sóller jsme chtěli zastavit někde mimo centrum a jít se projít, částečně teda i proto, že byl čas něco sníst...No a už ani nevím jak, ale zabloudili jsme někam nahoru do kopců, až jsme přijeli k nějaké restauraci a řekli jsme si, že to tam teda zakempíme a něco malýho sníme (hlad moc nebyl, spíš takovej ten pocit, že jsme dlouho nic nejedli a do večeře daleko). Ta restaurace se jmenovala Nautilus a na Google mapách ji normálně najdete. No až když jsme vylezli z auta a šli blíž, zjistili jsme, jakej poklad jsme objevili. Nejdřív nám bylo divný, že v restauraci nikdo nesedí (to je známka toho, že je tam buď hrozně draho, nebo blbě vaří a nebo dokonce obojí), ale pak jsme si všimli, že jsou všichni na terase... na terase přímo na útesu, nad mořem. Prostě nádhera. Podél restaurace ještě vedla cesta k takové menší vyhlídce. Fakt krása.
výhled.jpg

Jo a v restauraci obsluhovala moc milá Slovenka. Dali jsme si dva kousky dortu, jedno kafe a dvě deci pomerančovýho džusu (za 17 eur dohromady, jen tak mimochodem) a kochali se výhledem na moře. Kdo máte rád podobný výhledy, určitě si tam zajeďte :)
restaurace.jpg

Chtěli jsme stihnout ještě města Valldemossa a Deia, který prej nejde vynechat. No, evidentně jde. A žijem. A taky jsme tenhle první den chtěli vidět dalších asi pět míst. No, nevyšlo to :D Nejdřív mě to hrozně mrzelo, ale nakonec jsem musela sama usoudit, že to všechno, co jsem nám naplánovala se prostě nedá stihnout a že zkrátka budeme muset něco vynechat. Když jsem viděla jak proběhla naše autonávštěva v předchozích městech, bylo mi vcelku rychle jasný, co vynecháme. Pokud ještě pojedeme na Mallorcu tak navštívíme všechny tyhle vyškrtaný města a místa, který jsme letos nestihli :)

Zpátky do hotelu to byla hodina cesty a přijeli jsme akorát na večeři. Možná kdybychom bývali ráno vyrazili už v 9, a ne až v 10 stihli bychom ještě něco :D Ale už takhle to bylo opravdu dost únavný, i když člověk většinou jen seděl v autě. Nebo možná právě proto to bylo tak únavný. Každopádně jsme v hotelu poslali něco do žaludku a padli večer za vlast :)

A o dalším dni vám povím zase příště, ať je v tom pořádek.

Děkuju z přečtení, snad pro vás bude tohle info alespoň trochu užitečný, nebo alespoň inspirativní.

Mějte se krásně a těšte se na pokračování :)

calobra.jpg

Sort:  

Máš to popsané jako v průvodci. Hezké :-)

Děkujuu :) Snažím se to popsat tak,jak to působilo na mě, protože před odjezdem jsem sama četla několik průvodců a tipů na super místa, no a asi padesát pláží na Mallorce bylo zaručeně úplně nejkrásnějších, takže docela dlouhý a těžký rozhodování, který z nich vybrat. Navštívili jsme jich několik, a dobrá půlka z nich mi nepřišla nijak extra a trochu jsem litovala, že jsme s nima ztráceli čas. Proto vlastně tohle celý píšu :)

Tak to potom jo :)

Hezky sepsáno, moc pěkné fotky. Dobrá práce :) Kdyby sis to troufla přeložit do angličtiny, měla bys velkou šanci na upvoty od travelfeed :)

Jakože ta myšlenka tady je, ale přemýšlím, že to nejdřív celý dopíšu po našem a pak bych to sepsala v angličtině :)

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 63945.57
ETH 3135.76
USDT 1.00
SBD 4.00