Esoterické čištění a vůbec

in #cesky5 years ago

Včerá mě k tomuto tématu vlastně uvrhl kamarád, který říkal že se asi něco nedočistilo a potřebuje to ještě pročistit. Tím mluvil o nějakém osobním problému, který nezvládá a zas ho zaskočil a ovládl.

Nevím proč, ale naskočila mi při slově čištění pořádná husí kůže, a vůbec se mi to slovo nelíbilo a tak jsem včéra a dnes o tom přemýšlel proč se mi to nelíbí. Je to jasné, je to totiž slovo ze starého světa který už u mě nemá co pohledávat. jen si dovolím odbočit hláškou pro konspirátory že New world order nedopdl tak jak si plánovali plánovači světového řádu. :) Ale zpět k čištění.

Čištění je celkem trendy slovo v esoterickém a jiném alternativním světě. Pořád je potřeba něco očistit, pročistit, vyčistit. Operuje s tím kde kdo od alternativní medicíny s očistou těla až po esoteriky s očistou aury. A by jsme nebyli tak alternativní tak třeba i @cleaningplanet se svojím úklidem planety. A předem chci upozornit že můj názor je můj názor a možná že se někomu nebude líbit, protože si to umím představit. Dokonce i tady v českém rybníčku. :) Takže pardon předem, ale účel článku není Vás nějak rozhodit spíše nahodit nebo tak nějak. :)

Čištění anglicky cleanig je podle mě nesprávný alibistický přístup k jakémukoliv problému. V těchto případech kdy Vás napadne že něco čistíte zkuste to nahradit slovem dissolving česky rospouštěním. Ono by se to v tomto případě dalo nahradit i slovy vyřešení, rozptýlení, rozpuštění.

Proč si myslím že je to tak velký rozdíl. No zkusím uvést několik příkladů. Při čištění totiž jen něco zamete někam jinam, nebo uklidíte jinam tak nějak stranou od toho co čistíte.
No třeba když čistíte podlahu tak ji zametete a smetí vysypete do koše. A ejhle pak je zas třeba ten koš odnést a v dnešním světě ho odnesete do popelnice. A tam jako by zázrakem zmizelo. vy máte čistou podlahu a jste spokojeni. Ale co to smetí? No to musejí přijet popeláři a za Vás vyčistit popelnici. a tak by cesta vašeho smetí z podlahy mohla pokračovat dál a dál než přijde někdo kdo to smetí rozpustí třeba příroda v podobě skládky kde se deseti tisíce let bude rozpadat když to bude třeba kousek polistirenu nebo spalovna která ho v mžiku přemění na teplo a plodiny.
Nebo si vemte nějaký osobní problém, většina dnešního přístupu je problém najít nějak ho zabalit dát vám návod jak ho udržovat zabalený, ale pak si nedáte pozor a je tu zase zpátky. Třeba ve vztazích nepřijde vám někdy divné že se celý život dohadujete s ženou pořád dokolečka o té stejné věci. Nebo politici ti se také pořád dokolečka dohadují o tom samém.
Nebo čistění těla to je to stejné něco vyčistíte ale pokud onen problém nerozpustíte za chvíli je tělo špinavé znovu. To jsou všechny ty recidivy nemocí a to od tělesných až po duševní. A pak to končí chronickým stavem kdy daný člověk rezignuje na daný problém...
O co hůř že na to pak je nabalena další ezoterická vrstva která se dá charakterizovat tvrzením, že něco máte změnit nebo dokonce že se máte změnit. Ono v podstatě na změně není nic špatného, ale pokud začínáte u čištění jsem si celkem jistý že to není správně. Zas se pokusím uvést příklad.
Třeba vztahy jsou dobrý příklad. Jak často vidíte kolem sebe nebo se Vám to stalo že jste dospěli k závěru že žijete ve špatném vztahu a rozhodli jste se ho změnit a pak ten další byl super než někde něco vykouklo a znovu to nebylo ono. Ona tomu nasvědčuje i míra rozvodovosti. No zkrátka není to ono. A já vím namítnete mi ale znám případy kdy se někdo rozešel nebo jste se rozešli a našli jste si dokonalého protějška. Jo a pak se vás tedy zeptám a co ona osoba kterou jste opustili? Taky si našla v mžiku nějakého super protějška jako vy? Tak takový příběh jsem za svůj život ještě nepotkal, neříkám že to neexistuje ale asi to bude z jiných důvodů.
To je totiž další problém o kterém by mohla třeba něco říci @maajaanaa. A to je to že to jen posunete na někoho jiného, nějakým způsobem to smetí přenesete od sebe na někoho jiného. A myslím že @maajaanaa se svým vnímáním má s tím obrovský problém viz její cestování autobusem. A myslím že třeba @bucipuci taky ví. A tady si tak trochu dovolím rejpnout do včelího hnízda. :) Co takoví věřící. Co ti asi tak dělají se svými strastmi problémy a jiným smetím? Křesťani se svými odpustky, modlitbami a vším tím. Já se jen tak zeptám, myslíte si že to Bůh, zdroj nebo vesmír bude dělat rád za vás že si tu špínu veme na sebe. Já Vím proto náboženství mají své mučedníky na které všichni nahází svoji vinu a tradá tradá. Ale takhle ne Vážení takhle to nefunguje. Protože pokud budeme považovat zákon o zachování energie jako neměnný tak zkrátka ne. A jestli se někdy změní tak to poznáte tím že bude fungovat naprosto běžně v každé domácnosti perpetum mobile. :)

A co s tím? Proč je to tedy tak podstatné. No neexistuje univerzální návod na to jak cleaning vyměnit za dissolving. Protože pokaždé to je nějak jinak. Já vím vy přece uklízíte planetu. Ale pokud se nepletu tak posty pro @cleaningplanet končí uklizenou pláží a odpadkovým pytlem plným bordelu nebo tím jak ho vyhazujete do popelnice. A co v té duchovní úrovni jak s tím? no tady je to také pokaždé jinné, ale rozhodně můžu říct že udělat mučedníka sám ze sebe pro sebe také nefunguje. Jen vím že se zkuste pokaždé zamyslet jak tu nad tím jak tu špínu neuklízet ale rozpouštět, jak tu zodpovědnost nehodit na někoho jiného a přitom se jí také neobtěžkat. Já vím je to složité náročné, ale podle mně použití jiného slova stojí za to.

A závěrem chci jen podotknout že vás rozhodně nenabádám k tomu aby jste neuklízeli nebo si nemyli ruce a nebo nedělali psychohygienu. Ono to prohození nejde jen tak takže jo uklízejte ale zkuste u toho třeba jen zatím přemýšlet že z úklidu vzniká špína. To myslím je dobrý začátek. Opakování je totiž matka moudrosti. Kdo je asi otec? :)

Sort:  

Křesťanství není jeden proud. Snad tisíc... Možná víc. Moje větev nemá kněze, svaté, mučedníky, odpustky...
Jsi Ty a Bůh. Modlíš se k Němu. Mluvíš s ním. Předestíráš mu své problémy. Prosíš o řešení. A najednou Tě to řešení napadne. Prosté, jednoduché, Boží... Můžeš tomu říkat náhoda. Můžeš si udělat konstrukt, že jak ses svěřoval, sám sis to ujasnil, seřadil, zapadlo Ti to... To je jedno. Hlavně, že Ti je pomoženo.

taky patří k té reformované větvi nebo jak to říct... :) i když u mě nefunguje ani ta vaše větev, ale to už je úplně o něčem jiném... stejně mě zajímá jak jsi se k tomu dostal... no pokecáme u piva :)

Jak píšeš, je čištění a čištění.

Coin Marketplace

STEEM 0.33
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66407.27
ETH 3219.07
USDT 1.00
SBD 4.34