Investování do krypta

in #cesky5 years ago (edited)

Opakování je matka moudrosti a poslední dobou se tu objevili nějací začátečníci a nováčkové v kryptu. A tak si myslím že není vůbec od věci si tak shrnout jak by měl začátečník přistupovat k investicím a jaké jsou možnosti tady na divokém krypto západě. Ještě kór když se tu objevil nedávno reklamní článek o cryptonitu o kterém napsl více @xlisto.

Taková malá odbočka.

Dneska jsem pomáhal @transom k první krypto transakci. Nakonec se povedlo si transakce mezi sebou poslat. Vybrali jsme si LTC. Ale napoprvé omylem naskenoval dotační qr kód a poslal 100k lajtošíků darem stránkám co dělají qr kódy. Ostatně on je oříšek přenášet adresu mezi telefonem a kompem že :) ale jupííí udělali jsme pokrok...

Takže zpět k investicím do krypta

To co zde píšu je takový můj názor na věc. Myslím že je podpořen dlouholetou zkušeností s kryptem sahající do roku 2011 a taky omyli které jsem udělal a penězi které jsem špatně investoval. Pokud máte trochu rozdílné názory tak to chápu, protože já jsem především holder a uživatel a hlavně milovník Bitcoinu.

Do čeho všeho se dá investovat

  1. Těžba
    Těžba za mě se to má asi takhle. Pokud jste IT nadšenec a věnujete se tomu rok a sem tam něco zkoušíte. Víte co je github a umíte zkompilovat z binárky program tak možná nastal čas si nějaký vlasní rig postavit. né že by jste na tom nějak vášnívě zbohatly, ale získáte cenné zkušenosti a znalosti, které možná uplatníte v budoucím zaměstnání. Podle mě je to prostě hoby. Co vím od kluků co mají v česku 4 těžící farmy tak momentální návratnost je někdo kolem 4 let. Pro ostatní je to podle mě ztráta energie času a vůbec. Když už něco tak se třeba naučte provozovat nějaký nod.
  2. Cloudová těžba
    No tak tu já vřele nedoporučuji. Jak vidíte těžba na přímo má návratnost 4 roky, nemluvě o tom že z cloudu si něco vezmou pro sebe a nemluvě o to mže až začne stoupat cena tak začne růst také obtížnost. Jak jsem se přesvědčil tak se dají prodělat peníze i v legit společnosti jako je Genesis mining. On totiž doživotní kontrakt není tak úplně doživotní, že. Takže za mě nevyhazujte tam svoje prachy.
  3. ICO
    Bum ICO už je za náma a popravdě teď po roce je krásně vidět že většina ICO nepřežila a ve výsledku byla ztrátová. Pokud máte kupu peněz tak můžete zkusit něco v téhle loterii a sem tam něco koupit, ale jinak taky ruce pryč. Jednak na to aby jste v téhle oblasti byl dobrý investor tak to vyžaduje znalost a za druhé čas na to sledovat nové trendy informace a zprávy. Ve své podstatě je to full time job.
  4. Obchodování na burze
    Ano je to takový gembl, ale kdo tomu rozumí a neobchoduje riskantně tak může něco vydělat. Ale také to je tak úvazek na plný čas a ještě víc, protože krypto se obchoduje nonstop 24/7 a tak i v sobotu kolem druhé zazvoní upozornění že se nějaký kojn pohnul a vy musíte vstát přilepit se ke kompu a začít obchodovat. Pro začátečníky je to možná tak nato se něco naučit. Vzít si 1000kč a zkusit si stím hrát třeba pár měsíců než do toho dáte pořádné peníze. A na obchod s pákou raději zapomeňte to je gembl na desátou.
  5. Investiční portály a podobně
    Za mě to je většina letadel a ve své podstatě málo výnosných věcí. Plus pro mě platí základní pravidlo, pokud nemáte krypto ve své peněžence od které máte klíče tak jako by jste ho neměli. Zkrátka jen když ho vlastníte tak je vaše ve všech ostatních případech o něj můžete přijít a to i na burzách. Jak nám minulost ukázala heknutejch jich bylo hodně a lidé třeba z MTgoxu stále čekají kdy jim správce konkurzní podstaty z Japonska vyplatí ušlé peníze. A to je ještě ten šťastnější příběh.
  6. Staking
    To je celkem dobrá věc. Tu znáte třeba v podstatě tady ze Steemitu kde můžete pronajmout svoji SP a chodí vám desátky. Staking tedy je provozování nodu a držení nějaké měny a pak za to máte pravidelnou odměnu. Vyžaduje to však znalosti a nemalé investice. Tady se můžete podívat na přehled: https://stakingrewards.com
  7. Hold
    No tak to je podle mně nejbezpečnější a nejvýhodnější forma investice. Ve své podstatě je to dlouhodobá investice do krypta. Třeba u BTC se můžete kouknout na tenhle obrázek na kterém vidíte roční svíčky a procenta +-
    IMG_20190410_081158.jpg
    Jak vidíte dlouhodobé zhodnocení BTC je super a super bude skoro se 100% pravděpodobností i nadále. :)
    Jediné co pro to udělat je mít vlastní peněženku a nakoupit a nechat na pár let ležet ladem. Vidíte je to zkrátka nejednoduší a nejbezpečnější způsob investování do krypta.

Než začnete investovat

Už jsem to tu opakoval mnohokrát než se rozhodnete do něčeho v kryptu investovat tak by jste měli mít základní znalosti o kryptu a pak i o tom do čeho chcete investovat.
Nejlepší přístup za mě je si krypto zkrátka vyzkoušet... koupit si nějaké za pár stovek jít na kafe koupit něco v alze.
To kde berou třeba krypto najdete na coimap a nebo třeba na bitperii. Také si můžete dojít do nějakého bankomatu a nějaké krypto koupit a prodat skrze něj. Nejjednodušší způsob nakoupení krypta je třeba simplcoin kam stačí zadat vaši krypto adresu a email a pak poslat peníze podle emailu na jejich bankovní účet.
Až tohle všechno zvládnete a budete vědět. Jak vypadá transakce, co jsou poplatky, jak uchovat bezpečně privátní klíče, co je půlení, co je LN, co je nod a jak vzniká krypto a jeho cena, tak pak teprve nastal čas investovat. A pokud hodláte do toho dát více tisíc tak 100% doporučuji hardwarovou peněženku nejlépe český Trezor.

Pokud se chcete na něco zeptat tak se ptejte. Pokud jste nováček tak rozhodně nevěřte kde komu jak vám tvrdí že tohle vám vydělá super prachy. Jediné super prachy si můžete vydělat vy a to tím že koupíte nějaké krypto.
A úplně nejvíc používejte krypto k platbě a přijímejte krypto za práci, to je totiž na kryptu to nejlepší. :)

Sort:  

Dokud za svoji výuku a trpělivost nebudeš chtít peníze budu se rád u tebe učit

Výborné shrnutí.

Posted using Partiko Android

Dík, myslím že opakovat pro nováčky tohle chce často, přeci jen bych jim nepřál moje ne zrovna pozitivní zkušenosti s kdečím co jsem v dřevních dobách zkoušel... další vlnu uživatelů je třeba mít vzdělanou aby ten klondajk byl méně klondajk :D

Coin Marketplace

STEEM 0.36
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70744.80
ETH 3561.94
USDT 1.00
SBD 4.80