Kaštany

in #cesky5 years ago (edited)

Já vím, že stěžování nepomůže, ale jsem tak otráven a trochu toho textu mi alespoň udělá klid na duši. Zkrátka někdy je třeba to vykřičet do internetu.

P1330738.JPG

Pečené kaštany. Jaká to dobrota. Byla to dobrota, než sem začali dovážet ty z Číny. To že to cestuje až z Číny je už samo osobě otřesné, takže se dá počítat s tím že nějaké budou zkažené. Dneska jsem zkrátka neodolal, ale protože to vím tak jsme jich koupil jen hrst za deset korun. Upekl a samo sebou byl zklamaný. Co jsme taky mohl čekat. I z těch pár jich bylo 5 zkažených, nebo opravdu špatné chuti.
Ale mě na tom nevadí jen to mě vadí že to nejsou ty stejné kaštany jako ty České. No abych to uvedl na pravou míru, Tak všechny na které narazíte jsou v podstatě Čínské, už. Teda pokud někdo ví kde nemají v Praze ty Čínské budu velice rád za radu. On se ten kaštan správně jmenuje Kaštan měkoučký (Castanea mollissiva) a opravdu půvedem je z Číny. Ten Český je totiž Kaštanovník jedlý (Castanea sativa) a původem je ze severní Afriky, jihozápadní Asie a jižní Evropy. samo sebou roste i u nás. A má samo sebou úplně jinou chuť. No za mě teda lepší, ale je fakt že třeba ty Čínské když jsou čerstvé tak mohou být také dobré.

No pár let jsem je neměl a očividně po dnešku si je zase pár let nekoupím. No a snad se mi podaří příští podzim někam vyrazit a podle mapy něco nasbírat. Přeci jen je to lahůdka, která patří k zasněženým večerům. A jestli nevíte o jaké mapě mluvím. Tak je to mapa ovocných stromů a jiných keřů, které jsou volně v přírodě a můžete si tam dojít něco natrhat. :)
Takže příští rok hurá na ovoce! Ehm teda na kaštany :)
https://na-ovoce.cz/map/#

Sort:  

Ovocnou mapu znám, je šikovná ;-)

Je to zajímavé, když jsem si kaštany dal před x lety ve Vídni, byly výborné. Doma udělané (asi tím že jsou z Číny a jiná odrůda) to prostě není ono, navíc jak píšeš, pár jich vyhodím.
Podobnou zkušenost mám i s čokoládou Milka, svého času od firmy Suchard, po revoluci to byl hit, stačila ta obyčejná, mléčná. Teď o pár desítek let později tu máme jakousi sladkou standardizovanou hmotu od Mondelezu s milion příchutěma a velkou reklamou.

jo o tom jsem napsal tenhle post :D
https://steemit.com/cesky/@petrvl/tycinka-za-9-kabli

Zvu tě. Zjistil jsem, že můj tančící ježek je jedlý kaštan. Letos lidi sbírali jak vzteklí. Takže příští rok začátkem podzimu budou ;-)

Ok dík :) tak třeba příští rok... :)

:-D

Mně rostou jedlé kaštany u baráku. Nikdo je nesbírá. Já taky ne. Neumím je upéct. Jak se to dělá?

no nařízneš je do kříže a strčíš do trouby, maajaanaa ještě říkala že ona je chvíli vaří ve slané vodě a pak je peče... ale já je vždy jen pek 170 tak 30 min... poznáš že sou hotový protože nádherně začnou vonět a tak trochu sičí... :) Pak je jen oloupeš a jíš :)

Díky. Recept si opíšu a příští rok určitě vyzkouším. Do kříže se naříznou z jaké strany?

já je řežu na špičce, je to proto aby se ti pak dobře loupaly

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64006.33
ETH 3077.08
USDT 1.00
SBD 3.87