Podezřelé auto

in #cesky6 years ago (edited)

Za tohle může ta moje bujná fantazie. :)

Vyjdu na ulici a naproti stojí stříbrné Hyundai Santa Fe. Jdu k němu, nemá poznávací značky a má zatmavená skla i přední. Ale přes přední je vidět že na palubce má nějakej zelenej hadr. Obcházím auto a uvažuji že podle špinavé kapoty to rozhodně není nové auto. Šroubky jsou na místě značky zašroubované takže značky nikdo neukradl. Sotva by si dal tu práci aby je tam přišrouboval zpátky. Stoujím u auta a auto vydává podivný pípavý zvuk asi tak s odstupem 30 sekund "pip, pip..." Hmmm hned je mi to jasné v autě je bomba, chytá mě správná paranoia ze včerejšího seriálu... :) Vzdálím se se svým hrnkem kafe za roh. Uvažuji o tom kde bych byl v bezpečí kdyby to bouchlo... hmmm Kouřím za rohem a žádný výbuch... auto stále pípá. Ještě chvíli si pohrávám s myšlenkou výbuchu a padajících střepů z okolních oken, modelováním tlakové vlny a podobných nesmyslů. Dokouřil jsem. Auto nevybuchlo.
Jdu ke svému autu něco vyzvednout. Ale můj mozek nechce opustit myšlenku podezřelého auta. Prostě tn pocit o tom že tohle není "normální" přetrvává. Chvíli stojím u auta a pak strčím kliček do zámku. Můj mozek zas vymyslel totiž jiné vysvětlení pro auto patřící "ruskému podsvětí". Pípání je totiž ve skutečnosti monitor sběru signálů z elektronického otvírání pro budoucí krádež aut v ulici. Pousměju se protože jsem ho chytře nepoužil a místo toho své auto odemkl mechanicky.

No tohle se mi občas stává, nevím prostě můj mozek má bohatou fantazii. A vlasně se mi tahle historka hodí do krámu, protože jsem chtěl komentovat článek od @bishoppeter1 o běžencích.
Ono tenhle přístup není tak úplně naše vina, teda tak trochu je. Mozek totiž rád pracuje s tím čím ho živíme. Můj zrovna pracoval s padouchy... Jiným třeba pracuje s migranty. A není se čemu divit, pokud sledujete média, jako televizi nebo noviny tak většina pracuje s naším strachem. Takže třeba bombastický titulek Obavy ze sopek jsou i v Česku namístě, ukazuje výbuch před 235 lety přesně ukazuje čím jsme krmeni. A protože náš mozek po mnoho let evoluce se naučil vyhledávat a rozpoznávat nebezpečí a to převážně z důvodu sebezáchovy tak se nemůžeme divit že většina populace takovéto zprávy hltá. Náš mozek automaticky vyhledává vzory které můžou znamenat pro nás nebezpečí a protože kolem nás se píše třeba o těch migrantech skoro fanaticky tak se pak nemůžeme divit že tomu podvědomě přidáváme větší váhu. Přitom když si vememe čísla tak odhadem minulý rok k nám mohlo dorazit třeba takových 6000 migrantů a z toho o azyl požádá jen část a ještě menší část to má schválené. Většinu buť nepřijmeme nebo chce sama pokračovat dál na západ. A tak náš mozek pod vlivem zpráv vidí ve všem "nenormálním" migranta přitom statisticky je to velice nepravděpodobné že nějakého vůbec potkáte. Můj mozek zase často vídá ve filmech a seriálech vybuchující auta a tak takové tikající auto bez poznávačky spustí hned reakci mého mozku a udělá znej auto s bombou. :)
Pro mě toto chování mozku je zábava, protože mě baví co dokáže vymyslet, ale na rozdíl od lidí v článku od @bishoppeter1 nevytáhnu mobil a nevolám policii.

A co jak jste na tom vy se svojí bujnou fantazií? :)

Sort:  

You got a 86.00% Upvote and Resteem from @ebargains, as well as upvotes from our curation trail followers!

If you are looking to earn a passive no hassle return on your Steem Power, delegate your SP to @ebargains by clicking on one of the ready to delegate links:
50SP | 100SP | 250SP | 500SP | 1000SP | 5000SP | Custom Amount

You will earn 90% of the voting service's earnings based on your delegated SP's prorated share of the service's SP pool daily! That is up to 38.5% APR! You can also undelegate at anytime.

We are also a very profitable curation trail leader on https://steemauto.com/. Follow @ebargains today and earn more on curation rewards!

Ta paranoia mi připoměla nedávno reprízovaný díl HIMYM, většinou bývají lidé takto paranoidní po bagetách 👦 🌭😄. Na druhou stranu chápu obavy, nikdo by se k tomu nechtěl nachomýtnout, kdyby to náhodou mělo být něco z toho co ten mozek vymyslel ta možnosti.

Vcera som na zem rozlial stavu z cervenej repy a vyzeralo to totalne ako scena nejakej vrazdy. A tiez sa so mnou hral mozog, hned sa mi rozbuchalo srdce atd atd...A presne som rozmyslal nad tym, ze ako je to mozne, sak som nikdy nic take nevidel, tak preco na to takto reagujem...presne ako si vravel, videl som to vo filmoch a serialoch :D

This post has received a 1.04 % upvote from @drotto thanks to: @petrvl.

Svou bujnou fantazii uplatňuji ve svých #googlyeyes příbězích ;-). Tam je zcela neškodná :-D

To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že po tobě nejdou! ;)

né tohle není skutečná paranoia :) ta vypadá jinak... i kdy tomu lidi tak říkají :D

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64647.16
ETH 3160.49
USDT 1.00
SBD 4.13