Včerejší procházka ve znamení zahradnické fušeřiny a podivností

in #cesky5 years ago

No včéra jsem byl na fakt dlouhé tříhodinové procházce směrem do Vysočan. Nejhorší pro mě je to jaro a jak zahradnické firmy zas dělají prořez a tak. A když mě to chytí hned na začátku tak pak nějak moje pozornost se k tomu upoutá a pak místo hezké procházky jen v duchu nadávám. Ještě bych chápal lidi co nevědi, ale proč to przní zahradníci??? Ach jo. Ono to moc lidem nedojde a většinou si nevšimnou ale já protože vím tak jo.

A ty Lípy okolo Rokytky si to teda nezasloužej...
P1350216.JPG
Tady vidíte ořezané vlky u kmenů, sice nechápu proč, ale asi aby to bylo jako hezčí či co. Jenže pak každej druhej strom má zásah jako je třeba tenhle:
P1350217.JPG
To už je trochu moc, protože strom nebude mít sílu tu ránu jen tak zahojit a bude mu to trvat i několik let a mezitím to dřevo bude odhalené a náchylné k tomu aby ho napadla nějaká houba či plíseň. jak můžete vidět tady tak po 2-3 roky starém zásahu do koruny:
P1350213.JPG

No čím to začalo tohle obhlížení stromů po jaru vlasně nebyl ani zahradnickej zásah, ale klub turistů, To že značí barvou stromy to mi nevadí, turistické trasy jso ufajn a v Čechách ji máme hodně a dobře značené, ale tohle přehnaly:
P1350212.JPG
To by snad Turistický klub nemělo ani napadnou... ale asi tam byl nějaký diletant a nebo nájemný dělník, kterýmu to bylo šumák, stejně asi jako těm různým zahradníkům co dělají často v Praze.

A proč je to tak podstatné no rpotože tyhle zásahy všechny ty staré do kopru během deseti patnácti let. A kór ve městech, kde se řekne že jsou duté a mohly by se na někoho zlomit, tak je pokácí.

Viz třeba tady se jim ta větev zlomila při odřezávání
P1350214.JPG
A pak za tři čtyři roky takováhle díra bude vypadat takhle
P1350218.JPG
Tady očividně šla větev kdysi do cesty a šup už je strom vevniř napadenej dřevo trouchnivé a zač to projistotu pokácíme aby to na někoho nespadlo. Takže mě z toho vždy bolí u srdce, protože staré stromy mizí z Prahy děsivou rychlostí a nová výsadba to je nic proti starým stromům. Pak některé mizí protože se staví a některé asi vůbec nevíte proč. Jako tenhle javor z předevčírejška:
P1350207.JPG

P1350206.JPG
Vidíte že mu nic nebyl, byl na místě kde ničemu nepřekážel, ale mám tak tuchu že jednou by mohl a tak ho projistotu pokáceli nenápadně ještě dva tři roky před výstavbou aby pak nebrán budoucímu povolení...

No nic dost nářků nad stromy, které jsem tak pozoroval asi hodinu, nejdřív ty lípy a pak jasany, děsivej stav většina toho je ve špatném stavu a podle mě tak do deseti let někdo zavelí a řekne pokácet revitalizovat a bude po nich... kdyby tak mysleli dopředu a už teď vysadily nové aby byli vzrostlé až se ty staré budou kácet, ale to taky ne že... no nic

Vtipné věci jsme taky potkal třeba tuhle dětskou skluzavku na fakt prapodivném místě. TO mi řekněte která maminka či tatínek si tam půjde stím děckem hrát. :)
P1350219.JPG

A pak ještě tohle úžasné dílo neznámého kuřáka. :D
P1350222.JPG

Ten ostnatý drát byl takhle ozdoben po celé délce plotu :D
P1350223.JPG

Tak jo to byla tak trochu prapodivná vycházka z tohohle postu, ale zas tak ne... třeba v jednom stánku mě překvapili protože jsme si dal čaj a měli jeden super luxusní čaj co je opravdu moc dobrej a skoro nikde ho nemají. :)

Sort:  

Taky občas nemůžu pochopit proč ty stromy zmizí, nejen z měst ale co lesy.. U nás v okolí kacejí les kvůli "napadení stromů jakým si škůdcem" jenže 99% stromů je v pořádku. Některé věci opravdu nepochopím. Kde byl krasný les tam je dnes skoro plantáž plná pařezů.

U nás ve městě taky zlikvidovali plno zdravých stromů. Prasata.

Ten vyjezd ze skluzavky bych dal bliz k tomu betonu 😀

Posted using Partiko Android

ta skluzavka je tam vážně kouzelná . Jo a k těm stromům , u nás v Omicích začali kácet veškeré smrky na to mají povolení i když je to tu chráněné ale když jsem potkal u prostřed lesa klasický stříbrny tahač volvo a rvali do něj nádherný duby tak už jede vlivnější omičan napsal na ministerstvo . odpověd byla že nemůžou uhlídat vše a dál se to neřeší .

děkuji za sp

není zač :)

Coin Marketplace

STEEM 0.37
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70162.45
ETH 3540.43
USDT 1.00
SBD 4.79