Nic není, tak jak na první pohled vypadá

in #cesky5 years ago

O svém okolí si každý vytváří svůj vlastní názor, s kterým může nebo také nemusí souhlasit. Proč ne, zřejmá věc. Jenomže když se podíváte na danou problematiku více do hloubky. Zjistíte, že některé skutečnosti jsou zcela jinak.

image.png

Budiž pro jednoduchý ilustrativní příklad tato instantní polévka. O jakou se jedná, je zřejmé z obrázku. Vidíte obrázek polévky, který se moc nepodobá tomu co je vedle. Možná vás napadne otázka, proč si ji kupuji. Faktem je, že mi tato od této firmy chutná. A dalším faktem je, že jako malý jsem několik druhů takové polévky měl jako předkrm před hlavním jídlem, když zrovna nebylo doma navařeno. Pytlíkovka a hranolky s tatarkou. Já byl spokojen, že mám plný břich. Táta byl spokojen, že je ode mne klid. Vím co mám očekávat. Kdo takové nezná, bude překvapen co mu z toho v hrnci vznikne. A abych jen nehanil. Ty kousky uzeného tam opravdu byly. Jen byly tak na desetinové velikosti hrášku. Nikoliv jak je namalováno na obrázku. Jdeme dál.

Kůrovcová kalamita. I v mém okolí jsou kůrovcová oka. Takto říkám vytěženému okruhu lesa. Z větší dálky, či z ptačí perspektivy to vypadá jako díra na ponožce. Napadané stromy se musí pokácet a zpracovat, aby se tento titěrný brouček dál nešířil. A víte co udělá? Chvilku počká, až pojede kolem zdravé části lesa pak vylétne. Jak to? Sice se stromy pokácí. Jenže vytáhnou se k příjezdové cestě, kde si nějakou dobu poleží. Pak pro ně přijede auto a jak známe naše kocourkovské hospodářství, tak pojde na pilu minimálně do vedlejšího okresu. Selský rozum by velel odvézt dřevo na nejbližší pilu v okolí. Jenže byznys je byznys.

Do třetice tu mám mé sportovní výsledky s ActiFit Fitnes Tracker. Zvědavost jakým způsobem aplikace funguje mi nedávala spát.
image.png

Všimněte si dvou sloupečků na pravé straně. Co je z něj patrné? Že jeden den jsem si dával do těla a druhý den jsem se flákal. V podstatě to je pravda je, jen je to zobrazené obráceně. Sloupeček ukazující aktivitu 6000 bodů jsem si vyjezdil za směnu autobusem. Moje fyzická aktivita bylo několik pochůzek od busu do garáží a zpět. A ne vždy jsem měl telefon s sebou. Zatímco aktivita ukazující 1400 bodů je jízda 6km na kole k rybníčku a zpět o kterém jsem psal zde. Možné sportovní výkony měřené touto aplikací nemusí být takové, jak je ukazuje.

Pozadí spousty věcí může být úplně opačné, než se na první pohled zdá. I Steemit jako takový je na první pohled jen odnoží Facebooku. Při bližším prozkoumání tu najdeme mnoho přibalených funkcí, které se sociální sítí úzce souvisí anebo jsou úplně z jiného soudku a využívají jen blockchain. Každý si zde najde to své, pokud chce najít.

Samozřejmě krátké posezení u cílového rybníčku s fotkou, to bylo takové jak hned vypadalo. Pohled na mihotající se vlnky, dával dojem, že se pohybuji. Což byla jen velmi příjemná iluze. Bohužel z mého jarního rozjímání a jarního cvrlikání ptáčků rušil jezdec, který jezdil v okolí na krosce. Bohužel. Chvilku jsem se ještě zastavil u rozbité hrázky. A s klidem v duši se dal na zpáteční cestu.

image.png

Sort:  

no hrachovku komentovat nebudu neb jde o to že je rychle a ta z hrachu se nejdřív musí máčet vařit a vůbec dělá se půl dne :) ale kdi jsme instantní taky jedl :D
kůrovec k tomu mám jediné kůrovcové stromi se mají hned na místě odkornit a kdo to nedělá je pako...
a k actifit už jsme to tu radil skus si nakalibrovat senzory, třeba je máš rozhozený myslím že surfercz to pomohlo...
jj to mě taky vždy dožere když je klid a začne sekat někdo trávník jezdit na krosce nebo slišíš motorovou pilu... hodl civilizace...

Nemám nic proti hrachovce atd. Jsem jsem ukázal, že věci na obalu vypadají krásněji než ve skutečnosti jsou.

Ano odkornit, jenže. Podle slov jednoho místního, co jezdí se mnu busem, mu bylo na tento dotaz zodpovězeno. Nemají čas se zaobírat odkorněním. Zatímco ten stroj bude kornit jeden kmen, mezitím je schopen porazit další 3 stromy. Bohužel. Sice zprostředkovaně, ale nikde jsem ve svém okolí nezahlédl odkorněné kmeny. Krom těch suchých, ze kterých to již opadalo samo.

no ta kto se nemůžeme divit že se ta kalamita šíří dál a dál :(

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 61914.69
ETH 3017.71
USDT 1.00
SBD 3.79