Gelecek ve Meslekler

in #cointurk6 years ago (edited)

Merahaba değerleri Türk steemdaşlarım :)

Bugün sizlerle günümüz mesleklerinin geleceği ve çok popüler olacağını düşündüğüm meslekler hakkında konuşmak istiyorum. Aslında bunun karşılıklı bir konuşma olması daha hoş olurdu ama artık yorumlarda sizin görüşlerinizi de dinlemek isterim.

Günümüz Mesleklerinin Sonu Mu?

Bu sıralar herkesin üzerinde konuştuğu fikir belirttiği bir konu. Bu konuda yorum yapabilmek için biraz geçmişe bakmak gerektiğini düşünüyorum. Yakın tarihe baktığımızda örnek olarak verebileceğim mesleklerden biri televizyon tamirciliğidir. Gelişen teknoloji ile birlikte artık televizyonlarda bulunan kartların tamiri neredeyse imkansız hale gelmiştir. Bunun nedeni kartlar üzerinde kullanılan komponentlerin mikro düzeye düşmesi ve bununla birlikte kart üzerindeki komponent sayısının yaklaşık 200 katına çıkmasıdır. Bu ve bunun gibi bir çok meslek sayılabilir aslında. Ben bu tür örneklere dayanarak günümüzde bulunan bazı mesleklerin yok olacağını, bazı mesleklerin ise evrilmek zorunda kalacağını düşünüyorum. Bunlardan bazıları hakkında daha detaylı konuşabiliriz diye düşünüyorum. Tabii ki burada benim bahsettiğim geleceğin yakın gelecek olduğunu unutmayalım.

Taksicilik

Şu anda dünya üzerinde çok popüler mesleklerden biridir. Bir çok taksici durumdan şikayet etmesine rağmen mesleğine devam etmektedir. Bunun yanında taksi sahipleri çok yüksek miktarlarda para kazanmaktadırlar. Bunu bir çok ünlünün taksi plakasına yatırım yapmasından anlayabiliriz. Peki bu mesleğin neden yok olacağını düşünüyorum. İlk olarak şu anda bir çok marka şu anda piyasaya elektrikli araç sürüyor. Bunun en büyük katkılarından biri, araçlarda daha fazla elektronik ekipman kullanma imkanı sunulmasıdır diye düşünüyorum. Burada en büyük sorun hala enerji depolama sorunu olarak devam ediyor. Ancak, bunun kısa sürede üstesinden gelineceğine ve elektrikli araçlarda patlama olacağını düşünüyorum. Bu durumda araçlar bir çok sensör ile donatılacak ve otonom olarak ilerleyen araçlar üretilecek. Tabii bunun olabilmesi için IOT olarak adlandırılan nesnelerin interneti'nin tüm şehirde kullanılıyor olması gerekiyor. Bunun da çok uzun süreceğini sanmıyorum.

Noterlik

Buradaki bir çok kişinin noterlerin görevi hakkında fikir sahibi olduğunu düşünüyorum. Ancak kısaca açıklamak gerekirse noterlerin görevi çok basit bir şekilde şahitlik etmektir. Yani sizin bir alım-satım işlemi yapmak istediğinizde bunu noter nezdinde yaparsınız ki ileride herhangi bir itiraz olmasın. Ya da sizin bir belgenizin fotokopisine aslı gibidir diyerek imza atar ve sizin kullandığınız fotokopi artık orijinal belge yerine geçer. Bunun gibi bir çok işlem sayılabilir. Tabii ki bu işlemlerin hepsi ücretlidir. Bu nedenle şu anda bir çok avukat noterlik hakkı kazanmasına rağmen boş kadrosu olmadığı için beklemektedir.
Deyim yerindeyse bir noterin ölümünü beklemektedirler. Çünkü neredeyse hiçbir noter emekliye ayrılmaz. Bunun nedeni de çok iyi gelir etmeleridir. Bu mesleği bitirilebilecek teknoloji aslında gelişti ama henüz yaygınlaşmadı. Blockchain teknolojisi ile birlikte akıllı sözleşmeler yapılmaya başlandı. Blockchain teknolojisinde hiç bir verinin kaybolmayacağını göz önüne aldığımızda noterlik mesleğinin sonunun yakın olduğunu düşünüyorum. Hatta 2017 yılında bir çift blockchain üzerinden evlenerek tarihe geçtiler ve bence bunun ne kadar yakın gelecek olduğunu ispatladılar.
Bunlar gibi daha birçok meslek sayılabilir. Dediğim gibi bu konuyu düşündüğümde biraz geçmişe bakmak benim ufkumu açıyor. Tabii ki bunlar yakın gelecek olarak gördüklerimiz. Bir de şu anda belki hayal dahi edemeyeceğimiz gelişmeler var.

Bu Değişiklikler Bizi Etkiler mi?

Bu konudaki düşüncemi yazımı buraya kadar okuduysanız tahmin etmek pek de zor değil. Ben tabii ki de etkileyeceğini düşünüyorum. Sonuçta hepimiz kaliteli bir eğitim almak için en yakın arkadaşlarımızla bile bir yarış içerisindeyiz. Bu yarış sonucunda belli bir başarı elde ettiğimizde, üniversite ve meslek tercihi yapmak zorundayız. Bu tercihlerimizde her zaman geleceği düşünerek hareket etmek en mantıklı olanı diye düşünüyorum. O zamanlardaki düşüncelerimi çok net hatırlıyorum. İyi bir puan almıştım ve sayısalcı olarak tercih yapacaktım. Bir çok meslek düşündükten sonra en son 2 meslek arasında kalmıştım: Eczacılık ve Elektronik Mühendisliği. Şu anki düşüncelerimle paralel düşünceler içerisindeydim ve eczacılığın yakın gelecekte bir meslek olarak görülmeyeceğini düşünüyordum. Hala devam ediyor ve en yakın arkadaşlarımdan birisi benim maaşımın 2 katını kazanıyor :) Ben tercihimi Elektronik Mühendisliğinden yana kullandım, bundan da asla pişman değilim. Size de tercihlerinizi yaparken sadece bugünün şartlarını değil geleceğin şartlarını da düşünmenizi öneririm.Ancak şunu da unutmamak lazım ki hangi mesleği yaparsanız yapın çağın şartlarına ayak uyduramazsanız sonunuz gelmiş demektir.

Geleceğin Meslekleri Nelerdir?

Yine bahsedeceğim meslekler tabii ki yakın gelecekten ve şimdilik çok aşırı popüler olmayan meslekler olacak. Bu yazıyı 10 yıl önce yazıyor olsaydım buraya ekleyebileceğim daha bir çok örnek olurdu.

Yapay Zeka Öğretmeni

Belki de başlığı okuduğunuzda içinizden saçmalama diye geçireceksiniz. Ancak, şu anda bile yapay zeka alanında çok büyük gelişmeler kaydedildi ve kaydedilmeye de devam ediyor. İlgisi olmayanlar yapay zeka kısaca, robot olarak tabir edilen herhangi bir makinenin yüklenen yazılımda kayıtlı bilgiler dışında diğer bilgileri de öğrenebilmesi anlamına gelmektedir. Bu robotlar tabii ki de kendileri öğrenebileceklerdir ancak bu öğrenme metodunu yeni konuşmaya başlayan bir çocuğu hayatın keşmekeşine bırakmak gibi düşünebilirsiniz. Bu nedenle yapay zekaya sahip robotlar bir eğitici tarafından tüm gerekli bilgiler verildikten sonra kullanılırsa çok daha etkili olacaktır.

DNA Programlama Uzmanı

Biyotekloji alanında son yıllarda büyük gelişmeler yaşanıyor. Biyoteknoloji alanında yaşanan gelişmeleri iki ana kategoriye ayırmamız daha sağlıklı olur diye düşünüyorum. İlk olarak insan bedenine çok yakın makineler yapma konusunda bir hayli ilerleme sağlandı. Hatta uzaktan baktığınızda insan sanacağınız bir çok robot tasarlandı. Diğeri ise benim daha çok bahsetmek istediğim konu insan ömrünü uzatmak üzerine ortaya çıkan gelişmeler. Şu anda insanın hastalıklara karşı bağışıklığının artması için bir nano boyutta teknolojik ürün geliştirmesi yapılıyor. Bu ürünler insan vücudunu analiz etmemize ve oluşan bozulmaları tedavi etmemizi sağlıyor. Fakat gelecekte bu verilerin işlenerek insan DNA sında bu hastalıklara neden olan kodların değiştirilmesi için çalışma yapılacağını düşünüyorum. Bunun amacı çok uzun ömürlü ve hatta ölümsüz insanlar ortaya çıkarabilmek. Bunun için de tıpkı şu anda bilgisayar ortamında programlama yapan insanlar gibi DNA programlaması yapan insanlara ihtiyaç duyulacaktır.
Bunlar gibi bir çok meslek daha ekleyebiliriz listeye. Ama sizler benim anlatmak istediğimi anlamışsınızdır. Umarım yazımı sıkılmadan okumuşsunuzdur. Bu konudaki görüşlerinizi ve sizin aklınıza gelen meslekleri yorum olarak eklemenizi rica ediyorum ki bir fikir alışverişi olsun.

Görsel kaynak 1
Görsel kaynak 2
Görsel kaynak 3
Görsel kaynak 4

Sort:  

Bir kaç gün önce çıkan haberden Pilotlar için de benzer bir durum söz konusu bence.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64999.89
ETH 3101.81
USDT 1.00
SBD 3.87