Chimney cake - Kurtoš kolač - Tradicionalni transilvanijski kolač

in #food5 years ago

Pozdrav Stimeri !

img1549897821249.jpg

Moram priznati da sam već duže vreme imala želju da probam kurtoš kolač, ili u bukvalnom prevodu na srpskom jeziku dimnjak kolač.
Viđala sam ja njega po raznim menifestacijama , ali uvek sam rešavala da ga kupim po povratku, a kada se to desi, krenem kući kurtoš kolač ni na vidiku.Prazne pećnice, sve se rasprodalo i testa više nema, tako da sam ja ostajala kratkih rukava.
Tako ovog puta rešim prvo njega da kupim i obezbedim sebe :)
Dok sam čekala da se ispeče i spremi popričala sam sa majstoricom o poreklu kurtoš kolača.
Kurtoš kolač je mađarski kolač koji se pravi vekovima unazad.Poreklo mu je iz Transilvanije.I danas ga spremaju za svaku svečanu priliku.
Prvi recept sa opisom kako se pravi ova izvrsna poslastica datira iz 1795. godine iz Gornje Ugarske (današnje Slovačke).Zabeležio ga je jedan poznati mađarski kuvar toga doba.Priprema kolača u obliku koji mi danas poznajemo je nastao između 1944. i 1943. godine u receptu jedne kuvarice iz Rumunije.
Zanimljivo je da ga neki istoričari smatraju i omiljenim kolačom grofa DRAKULE.

vlad_dracula.jpg
Fotografija skinuta sa googla

img1549898053245.jpg

Danas je Kurtoš kolač jedan od simbola Mađarske.Iz Mađarske se ovaj "brend"proširio u Vojvodini,a polako sigurnim koracima osvaja celu Srbiju.

img1549897934778.jpg

Posle degustacije ovog odličnog kolača, svaka drugi susret sa njim obavezno ću opet uživati u njegovom ukusu.
Preporuka je da ga ne zaobilazite ni u kakvom slučaju.Prvo on pa sve ostalo:)

Sort:  

Ja sam ga probala i moram ti reći da je dobar, čokolada i kokos su odličan spoj 👍

Posted using Partiko Android

Odličan je :)

Looks delicious. I would love to try. I would advise you to translate your recipes in English as well to get the attention of more people in steemit :)

Hvala na odličnom predlogu, uvažiću to .Drago mi je da vam se sviđaju recepti .Hvala puno na komentaru.:)

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 61388.48
ETH 2984.48
USDT 1.00
SBD 3.65