Krajinou...

in #fototema5 years ago
Krajina je dle Wikipedie pojem pro vybranou část zemského povrchu s typickou kombinací přírodních a kulturních prvků a charakteristickou scenérií.

To je dost suchá definice, která nedokáže popsat vše, co se podařilo fotograficky zachytit dvanácti autorům jedenadvaceti postů ve fototématu "Krajina".
Je ale pravda, že tentokrát nám šlo opravdu o krajinu ve smyslu kousku naší matičky Země.

Člověk ovlivňuje krajinu a stejně tak člověk je ovlivňován krajinou, ve které žije. Nebo krajinou, kterou navštíví. Krajiny, které jste zde postovali pod tagem #fototema, na vás nějak zapůsobily. Jinak byste ji nefotili, že?

Následující fotografie je obrázek celkem typické pobřežní krajiny ostrova Malta a můžete ji brát jako malou ochutnávku, protože jsem si ještě pár fotek a zážitků dovezl. (Ano @liltammy, určitě "maltské" posty budou... ;) )

_DSC1546.JPG

A nyní již slíbené fotografie a moje, opět silně subjektivní, komentáře.

@basket.bruntal jako zástupce drsného klubu z drsného kraje nám ukázal okolí Bruntálu.

basket.bruntal
Typický pohled do malebné krajiny v Nízkém Jeseníku.
Co mě vadí víc než mnou často kritizovaná plechová obloha je ta tráva a přemíra černé v popředí. Tady by asi stačilo fotografii říznout.

@bucipuci nám také zprostředkoval pohled na Jeseníky, tentokrát jde ale o Hrubý Jeseník.

bucipuci
Tady @bucipuci asi vytěžil maximum z techniky a počasí. Pěkně se tam střídají horizonty, Šerák v oparu, obloha taková jaká je.
Já bych kus toho plechu zhora ořízl v místě, kde je na pravém okraji nejméně listí.

@jjprac se opět činil a já musel přemýšlet, kterou fotku a z kterého postu vybrat.

jjprac
Nakonec padl výběr na typickou podzimní krajinku z Rokycanska. Užijte si podzimních barev, za chvíli bude vše šedivé.

jjprac
A proto jsem sáhl ještě po jedné fotce, tentokrát ze Skotska, které @jjprac a @zenuska ukázalo, jak umí podzim zařídit i v létě;)
K fotce si neodpustím výhradu k padajícímu horizontu. Navíc, pokud by byla fotografie celá v černobílém provedení, byla by asi výrazově silnější.

@kekos nás sai chtěl donutit přemýšlet, kde je tráva zelenější. Zda u nás doma, nebo na Novém Zélandu.

kekos
Fotografie jak focená pro kalendář. Líbí se mi kontrast modré oblohy a dramatických mraků.
Kompozičně mi to také sedí a myslím, že fotce není co vytknout. Parádní záběr.

@krakonos nám do krajiny propašoval i slony. Ale zdůvodnit si to umí ;)

krakonos
Na této fotce nám ale @krakonos ukázal krajinu s pohledem na město. Veduta se tomu říká?
Procházet tudy, asi bych si udělal podobnou fotku. Jen bych asi chvilku kochal výhledem a fotit bych zkusil až ze zorného pole zmizí lidi.

@liltammy vykročila do krajiny levou a zpátky ni krok. A já tiše závidím, protože mám dojem, že Kuba se brzo bude měnit.

liltammy
Vím, že je problém na cestách v přírodě najít místo, odkud by fotka šla odfotit lépe, či jinak. Tady mi trochu oči těkají, nemají se pořádně čeho chytit. Ale výhled je to opravdu za milion.

@matkodurko, ač nemá rád hory a horskou turistiku, tak si občas vyrazí na trek do Himalájí, aby nám mohl vyfotit osmitisícovku Dhaulaghiri.

matkodurko
Dočetl jsem se, že máš rád, když tu s Tebou steemiťané komunikují a komentují... Snad mi chlape odpustíš, když napíšu jen: "wow" ;)

@mespanta fotit umí a opět jsem musel déle přemýšlet, kterou fotku vybrat.

mespanta
Zatímco @matkodurko nám představil osmitisícovku v plné mohutnosti, @mespanta nám nabídla naši šestnáctistovku (mimo jiné) v minimalistickém provedení. Tenhle styl se mi prostě líbí a fotka si zaslouží palec nahoru.

@petrvl taky přišel s více krajinami. Byly tu fotky z Prahy, z Itálie, ale také jedna z Norska.

petrvl
@petrvl sám v postu zmínil slovo kýč. Ale původně toto slovo nemělo tak hanlivý podtext, jak tomu je dnes. Šlo o umění, které se sanžilo působit více sentimentálně. Zde si autor se sentimentem zavzpomínal na výlet do Norska, o fotce u toho přemýšlel a šel s kůži na trh. To se počítá ;)
Mě ta fotka vůbec neuráží, naopak má takový uklidňující efekt. Ruku na srdce, kdo z nás by si tam takovou fotku neudělal? Já bych jen zvažoval, zda neřiznout odspodu, abych horizont dostal ze středu.

@phortun mi opět zamotal hlavu. U postu se slezskou krajinou jsem musel vybírat. Ve hře byly tuším tři fotografie, ale nakonec jsem se vrátil hned k té úvodní.

phortun
Již jsem to někde psal. @phortun o fotkách přemýšlí a je to na jeho nové tvorbě vidět. I na fotce podzimní krajiny, kde mi sedí jak kompozice, tak barvy. A já už se těším na nové fotoreportáže z Karibiku ;)

@ritxi nám opět ukázal zajímavé místo, tentokrát fotil na rašeliništi Rejvíz.

ritxi
Ukázkové zrcadlení na hladině rašelinného jezírka. A proč jsem vybral první ze dvou uveřejněných fotek? Na té druhé jsou totiž stromy skoro černé, bez jakékoliv kresby. To zklamala technika, která si neporadila s protisvětlem. Na to příště pozor.

@xlisto tentokrát vyměnil autobus za Babettu. Ta jede tak rychle, že mohl skoro fotit za jízdy ;) Já bych se v dnešním provozu na takovém stroji asi bál, ale pokud to člověk vezme po silnicích s pěticifernými čísly, proč ne ;)

xlisto
Jasně, foceno mobilem na automat. Ale zadání je splněno, fotografie krajiny máme. Patří silnice do krajiny? Ano. A kaplička? Jasně, že ano. A kompozičně Ti to milý @xlisto vyšlo velmi dobře.

Děkuji všem za účást.

Doufám, že jsem vás neodradil svým komentářem a již nyní se těším na hodnocení "architektury", které vám dlužím ještě tento týden dodat.

Dobré světlo !
Sort:  

Téma se opět povedlo, díky za zpětnou vazbu ;)

QmT7WtEUxCXs6jjVRRdcX1mrSLkwLVFuUWhcZGkiDb5orM.jpg

:-)

Líbí ! ;)

To mě těší . Horizont jsem srovnal natočením fotky o -1° ;-)

Díky za hodnocení ;-). Zatím jsem se ještě nedostal k úpravám a tak dodávám, co vyfotím. Asi ale budu muset nějaké úpravy do svých činností zařadit ;-)

To je hodne prace, to co delas :) Ale tema mne motivuje, tak diky :)

Jee tak ta tvoja fotka je úplne naj, presne takýto skalnatý breh sme mali pred domom a chodili sme tam pozorovať krabíčku :)

Krásne sú všetky fotky, no mňa dostal @petrvl, ďakujem za hodnotenie a Dobré svetlo :D

Hah a ja ze vyberies tu druhu..ta mala v mojich ociach viac "umelecky" nadych

Posted using Partiko Android

Jak píšu, subjektivní výběr i komentáře ;)

Hah to jo..ale ked porovnam tvoj a moj subjektivny nazor na fotografiu, tak tvoj akceptujem ako ten spravny :D

Tak to děláš chybu ;) Já Ti můžu maximálně říct, co se mi líbí a co ne. A právě proto, že jde o subjektivní názory, tak ten můj i ten Tvůj sou správné.

Díky za komentář a zařazení do seznamu.

Díky za další parádní zhodnocení, sešly se ti tady moc pěkné kousky :)

Díky za soutěž, Himaláje jsou fakt "wow" :-) @matkodurko paráda

Congratulations @tazi! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You got more than 600 replies. Your next target is to reach 700 replies.

Click here to view your Board of Honor
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

Be ready for the next contest!
Trick or Treat - Publish your scariest halloween story and win a new badge

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 61388.48
ETH 2984.48
USDT 1.00
SBD 3.65