Island 3.část Práce na Islandu

in #island5 years ago (edited)

Cože jsem to na tom Islandu dělala? Jak jsem trávila volný čas?
Island v období 27.8.- 17.8.

Přijíždíme k domu, kde od teď budu bydlet, i když jsem furt žila v přesvědčení, že jsem tu první dny na zkoušku, tak zřejmě se mnou počítají na tuty :D.
Begga, to je ta, co mě vyzvedla, mě představuje Nejly. Ta se mnou bude sbírat plody. Od Nejly se dovídám, že to co je v kuchyni, je mi plně k dispozici :). To ušetří dost peněz s místními cenami. Naše dorozumívání je česko-anglicko-ruské, je s tím docela sranda.

Ráno v 9 začíná štace, Begga nás odváží do lesa, který je plný rybízu. Kdo by to byl, řekl tady na Islandu. Snažím se sbírat rychle, ale na Nejly stejně nemám. Za dnešek máme každá okolo 14kg. "Good job" prej :).

Naše pracovní uniforma
IMG_20181102_215401.jpg

Jo, sběr mě baví, čím větší kusy, tím lépe :D. Navic, díky EU a paušálu, mohu u práce poslouchat různé podcasty.
Díky tomu jsem za ty tři tydny, co trval sběr, naposlouchala mnoho přednášek od Vojtěcha Kodeta. Bible, Ježíš, křesťanství to vše se mi vyjasňuje a vyvolává zájem jít v tom čím dál hlouběji. Ne že bych úplně se vším ještě souhlasila, ale mnohé mi od podání tohodle kněze, dává smysl. Také mnoho řečeného už znám z trochu jiného podání, hlavně z knihy Hovory s bohem.

Kdo mě znáte, víte, že se o hodně duchovních věci zajímám. Díky mému bývalému příteli, se mi křesťanství ukázalo v hodně přívětivém světle. Zamilovala jsem si zpěvy chval v kostele sv.Havla v Praze (Konají se každý druhý pondělí v měsíci). To mě dokonce přivedlo k možnosti zúčastnit se Jumpu. (Křesťanský tábor pro mládež) http://jump.cho.cz/co-je-jump.. tolik respektu, nádherných myšlenek o životě, lásky, zajímavých lidí a zpěvu chval jsem na jednom místě ani nečekala.

received_1656203467823624.jpeg

Fotka z workshopu (od fotografa z Jumpu-nemohu teď dohledat) přežití v přírodě s Jardou Pavlíčkem, borec, čtu nahlas, co potřebujete na přežití sebou :).
IMGP2278.JPG

Mnoho mých dalších předsudků padlo a otevřelo mě touze poznat Ježíše blíž. Jednou tam bylo krásně řečeno: " Čím víc ho miluješ, tím víc ho poznáváš a čím víc ho poznáváš, tím víc ho miluješ".

Moje "travel bible" x inspirace pro cesty www.travelbible.cz
IMG_20181105_203947.jpg

Menší odbočka, teď zpět k Islandu :).
Práce to byla skvělá, sice bylo chladno, ale být neustále v lese, lahoda. Během práce jedna z nás zavolala: "Drinkem kofi" to byly naše labužnické mini pauzy.

Jeden z výhledu při práci
IMG_20181105_204127.jpg

Na Island jsem dobře vybavená nepřijela. Mé boty byly hned durch. Nic extra nepromokavého jsem také neměla. Naštěstí mě zachranili a půjčili holínky. Před tím jsem ještě navštívila RedCross, místní červený kříž, jestli tam boty neseženu. Lidi něco darují a pak se to prodá levně těm, komu se to hodí, mnohem praktičtější než naše sekáče. Dá se tam sehnat mnoho věcí od oblečení, přes knížky, postel, nádobí, téměř vše :), ale boty jsem tam nesehnala!

O víkendech jsem se snažila někam vyrazit. Nu, jednou jsem vyrazila mimo hlavní silnici number one a byla jsem ráda, že jsem se na ni pak vrátila. Cesta se stala prašnou a díky bohu za Francouze, co mě po dvou hodinách chůze cestou nabrali. Mám pocit, že v září už se možnosti stopování zhoršují, ale je to i tím, že jsem trochu rozmazlená a zvyklá moc nečekat, hihi.

Tohle bych pěšky opravdu neušla
IMG_20181102_213952.jpg

IMG_20180901_135052.jpg

Jednou nás na výlet vzala Begga se skupinou dobrovolníků na 14km túru. Dozvěděla jsem se, že tu jsou přes agenturu Seed a dávají do kupy cesty pro turisty, vytvářeli tu například schody v kopcích. Při jiném výletě jsme se s nima jeli podívat na místní přehradu (postavena díky hliníkárně, která využívá energie ze spádu vody). Bohužel to ovlivnilo ráz dřív zelenější krajiny. Díky jednomu z dobrovolníků, máme možnost se zdarma vykoupit v místním hotpotu. (Dva bazénky, větší s vodou asi 35 stupňů a druhý asi 43).

Více fotek z výletů na konci článku
IMG_20180908_120629.jpg

Při svých výletech se většinou snažím využít návštěvy Martina, kdyz to mám po cestě. K němu do Egilstadiru je to asi 25 minut autem z Hallomsstadiru. Společně bužírujem nad pizzou a borůvkami s místním jogurtem Skyr. Jídlo je tu dost drahý, ale dá se zkombinovat i přijatelná varianta. Není úplně vhodné tu chodit do restaurací, pokud chcete ušetřit.

Kromě rybízu, sbíráme hlavně Ostružiník Moruše, pro mě dlouhou dobu prostě brusinka, ups :D. Jeden den přišlo i na borůvky, ty jsme sbíraly s naší šéfkou Gunny. Ohromná žena, moc sympatická, mám pocit, že z těch žen, co žijí mimo město, vyzařuje velká vnitřní síla. Begga tu sílu má i vnější, některá břemena ji muži musejí přenechávat :). Také umí obdivuhodně rychle plést svetry.

Musím se pochlubit, díky Nejly, se mi dostalo motivace se také naučit plést.
V rámci stopování jsem ztratila svou čepici, tak jsem si upletla čelenku :).
IMG_20180927_103245.jpg

Fotky ze dvou výletů s dobrovolníky:

Šli jsme asi 14km po 1 a zpět po 2
IMG_20181105_205015.jpg

Výhled po cestě
IMG_20181102_214625.jpg

IMG_20181105_205044.jpg

Říčka
IMG_20180908_133925.jpg

Nějaký chmíří, zdálky to vypadalo jako sněženky
IMG_20181102_214842.jpg

Jezero, ke kterému jsme mířili
IMG_20181102_214925.jpg

IMG_20181102_215022.jpg

Výlet k přehradě a hotpot (ve středu odpoledne místo práce)
IMG_20181102_215512.jpg

IMG_20180912_142300.jpg

Hot pot :)
IMG_20181102_215814.jpg

IMG_20181105_210452.jpg

Kytky cestou
IMG_20181104_201749.jpg

IMG_20181104_201714.jpg

Sort:  

This post has been upvoted for free by @minibot with 0.1%!
Get better upvotes by bidding on me.
More profits? 100% Payout! Delegate some SteemPower to @minibot: 1 SP, 5 SP, 10 SP, custom amount
You like to bet and win 20x your bid? Have a look at @gtw and this description!

Ahoj, náhodou jsem narazil na tvůj článek. Na Steemitu byla dříve česká komunita a pak jsme se přestěhovali na hive.blog.

Najdeš mě zde: https://hive.blog/@jjprac

Máš hezké články, na hive bychom je všichni ocenili.

Tvůj účet na Hive existuje. https://wallet.hive.blog/@hippieprincess/transfers
Klíče máš stejné jako na Steemitu. V případě, že bys měla zájem se podívat na Hive, tak ti pomohu.

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64647.93
ETH 3160.25
USDT 1.00
SBD 4.09