Jack Johannes Hemp is helaas overleden | Laten we hem eren

in #jjhemp5 years ago (edited)

4bl2gs45rm.png

png-divider-lines--1400.png

Een triest bericht

Toen ik vanmorgen online kwam, vroeg @janine-ariane aan me of ik nog in de Alldutch server had gekeken. Dit was niet het geval, dus uiteraard was dat het eerste wat ik daarna deed. Ik zag meteen het schokkende bericht dat Jack Johannes Hemp op 45-jarige leeftijd bleek te zijn overleden. Ook wel bekend als @jackjohanneshemp en @jjhemp. Ik schreef hier eerder (omdat dat niet nieuws was dat men schreef online) dat hij waarschijnlijk aan koolmonoxide vergiftiging is overleden, dit bleek niet te kloppen. N.a.v. de comment onder deze post, werd ik eraan herinnerd dat ik dat nog verkeerd in deze post had staan. Excuus, ik had dit eerder aan willen passen echter was ik het vergeten.

png-divider-lines--1400.png

Trots vertelde hij dat hij ging verhuizen

Afgelopen donderdag sprak ik hem nog in een direct message in discord, en vertelde hij trots dat hij binnenkort ging verhuizen naar een leuke betaalbare woning waar hij ook een ruimte voor een art gallery zou hebben. Wat enorm spijtig dat hij dit nu niet meer mee zal maken, want ik ben ervan overtuigd dat hij vol met plannen zat om daar zijn werken tentoon te stellen.

png-divider-lines--1400.png

Laten we Jack eren

Omdat (waarschijnlijk) elke Nederlands en Belgisch Steemit en Whaleshares member weet wie Jack was, was het niet vanwege het promoten van het schrijven in je "Moerstaal" dan was het wel vanwege zijn altijd enthousiaste houding om Alldutch of Droef.doop te promoten. Ik denk dat iedereen die hem kende wel wat leuks over Jack te vertellen heeft, en het lijkt me mooi om dat te verzamelen, zodat hij nooit vergeten zal worden. Het mag iets grappigs zijn, of iets moois of indrukwekkends over Jack dat je graag wil delen. Het zou mooi zijn als we allemaal een stukje schrijven ter ere van Jack en dan de tag #jjhemp en/of #jackjohanneshemp gebruiken in de post.

png-divider-lines--1400.png

Wat ik altijd zal herinneren over Jack Johannes Hemp

Is de interesse die Jack altijd toonde in andermans artistieke werk, maar ook in het schrijven in de Nederlandse taal. Jack vond het altijd mooi als iemand zijn artistieke werken deelde, en dan kwam de kunstenaar in hem naar boven om te delen wat hij zelf in het verleden gecreëerd heeft. Maar ook was hij altijd heel erg geïnteresseerd in een ander in het algemeen. Jack was een vriendelijk persoon met een goed hart.

Is zijn manier van spreken! In de tijd dat ik Jack heb leren kennen, heb ik ontzettend vaak dubbel gelegen om zijn manier van spreken. Hij begon zijn zinnen altijd met "wel" en zei eigenlijk altijd "beste vrienden, ik ga nu weer terug naar real life" of iets in die trant, maar zo waren er ook vele andere momenten dat wanneer je mee zat te lezen tijdens een gesprek, je wist wat hij ging zeggen. Het hoorde bij Jack, en het heeft me vele momenten opgeleverd dat ik hier hardop om moest lachen.

Wat ik ook heel mooi vond, is ten tijde dat ik samen met @hetty-rowan Alldutch Creations startte in de Alldutch server, hij vaak geïnspireerd raakte door de de artistieke posts die we daarmee wilden promoten. Ik zal Jack herinneren als een van de personen die probeerde de Nederlandstalige members op zowel Steemit als Whaleshares te connecten, en deze ook allen te ondersteunen door ze via zijn curatie werkzaamheden in de spotlight te zetten. Hoewel ik Jack nooit in real life ontmoet heb, zal ik hem nooit vergeten, omdat hij een van de personen is die deel is van het kleine groepje mensen dat ik vrijwel vanaf het begin van mijn blockchain ervaring heb leren kennen.

Rust zacht Jack! <3 Je zult gemist worden!

png-divider-lines--1400.png

Sort:  

Congratulations @anouk.nox! You received a personal award!

DrugWars Early Access
Thank you for taking part in the early access of Drugwars.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

Are you a DrugWars early adopter? Benvenuto in famiglia!
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Hier moet ik dan een beetje om glimlachen gezien het laatste stukje tekst dat Jack zijn vrienden schreven op de Droef website :)

Voor mij persoonlijk is dit een heel confronterende post. Niet enkel omdat jack de persoon is die me met jullie allemaal in contact bracht, maar ook omdat mijn gezin en ik 6 weken geleden onverwacht onze woning moesten verlaten omdat het risico op co-vergiftiging te groot was in onze woning. Er waren nog andere gebreken ook maar door dit trieste bericht is het vooral dat wat nu door mijn hoofd blijft dreunen. Wij zijn eraan ontsnapt en nu pas sta ik aan de grond genageld met het besef hoeveel geluk we hebben gehad.

Jack en ik hebben elkaar niet echt persoonlijk gekend, maar dat vond hij helemaal erg. Na mijn eerste posts hier op steemit kreeg ik opeens een comment in het nederlands. Nieuwsgierig las ik het comment van jack en enkele uren later voelde ik me al helemaal thuis hier. Hij vertelde me over de alldutch community en stelde me meteen gerust dat het helemaal niet erg was als mijn schrijftalent wat trager ontwikkelde dan bij andere leden.

Ik weet dat ik beter eerder te tijd en de moeite had genomen om Jack te bedanken voor wat hij betekend heeft voor mijn blockchain/crypto interesse, maar graag wil ik dit toch nog even doen.

Lieve Jack,
Bedankt voor alles. Je warme ontvangst, je geruststellende woorden, je tijd die je graag met ons online doorbracht,...
Wat hierna komt weet niemand, maar als het leven na de dood verder gaat op een andere plaats, dan weet ik bijna zeker dat er ergens een alldutch community 2.0 in de maak is waar ik later meteen naar op zoek ga.
Het ga je goed Jack. See you in real (after)life!

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 63458.69
ETH 3084.37
USDT 1.00
SBD 3.99