🌈 Der Perlgrasfalter │ Pearly heath 🦋

in #lepidoptera5 years ago (edited)

Weißbindige Wiesenvögelchen ■ Pearly heath

Coenonympha arcania, (Linnaeus, 1761)

Das weißbindige Wiesenvögelchen ist ein Tagfalter aus der Familie der Edelfalter (Nymphalidae). Kein anderes Wiesenvögelchen trägt eine schönere Zeichnung auf den Hinterflügeln. Ich freue mich jedes Jahr, wenn ich die ersten Falter beobachten kann. Dabei ist es nicht einfach, sich dem keinen Falter zu nähern. Oft sitzt er in der Vegetation und hat seine Flügelunterseite immer in Richtung Sonne ausgerichtet. Das Weibchen heftet seine Eier an Süßgräser, von denen sich die Raupe ernähert . Diese überwintert, um sich im April zu verpuppen. Der Falter fliegt in Deutschland von Mai bis August in einer Generation.

The pearly heath is a butterfly from the family of Nymphalidae. No other heath butterfly has a more beautiful pattern on its hind wings. I am happy every year when I can observe the first pearly heath. It is not easy not to approach a pearly heath. Often it sits in the vegetation and has its wing underside always aligned towards the sun. The female attaches her eggs to sweet grasses from which the caterpillar approaches. The caterpillar hibernates to pupate in April. The butterfly flies in Germany from May to August in one generation.

Weißbindige Wiesenvögelchen Coenonympha arcania_P1115530_BF.jpg

▲ Click on the image for full resolution ▲

Weißbindige Wiesenvögelchen Coenonympha arcania_P1115533  BF.jpg

▲ Click on the image for full resolution ▲

〰️

CategoryMacro
CameraPanasonic Lumix DC-G9
LensCanon EF 100 mm 1:2.8L Macro IS USM
LocationGermany, Bavaria, Lower Franconia, Karlstadt

Wenn dir mein Beitrag gefällt, freue ich mich über deine Nachricht.

Herzlichen Dank und viele Grüße vom @faltermann 🐛

If you like my contribution, I am looking forward to your message.
Many thanks and greetings from Germany
🦋

Frühere Beiträge in der Übersicht │ Previous articles in the overview

eSteem Search

Sort:  

Wunderschöner Schmetterling und wieder toll aufgenommen. Ich hab tatsächlich gestern auf einer Wiese auch einen Schmetterling fotografieren können. Ein sehr kleines Exemplar, er hielt leider nicht still, deshalb konnte ich auch nicht so nah ran. Poste ich heute Abend. Du wirst bestimmt seinen Namen kennen.

Gestern, auf derselben Wiese konnte ich noch einen Grashüpfer fotografieren, der mir Modell stand! Das Photo, finde ich, ist ganz gut geworden.
Grashüpfer

Ich habe dir bereits zu dem Bläuling geschrieben. Deine Bilder sind toll geworden und ich hoffe du zeigst bald mehr von Schmetterlingen und Co.

Grüße vom @faltermann

speechless.... beautiful photography.

Thank you very much :)

Wie immer ne richtig schöne Sache!

Merci

Ich freue mich, dass dir mein Beitrag wieder gefällt.
Habe Dank für deine Nachricht und einen angenehmen Abend.

Beautiful! Not seen in The Netherlands since 1988 ...

I wasn't aware that he wasn't in the Netherlands anymore. In Germany the butterfly is also on the early warning list. With us in Lower Franconia it is still well represented in numerous areas.

Welch wunderschöner Schmetterling - der ist mir noch nie begegnet. Tolle Fotos! Gratuliere! LGG

Herzlichen Dank für dein tolles Feedback.
Dann drücke ich dir die Daumen dass du ihn bald findest.

Dann hebe ich doch mal den Daumen für dein Daumendrücken. ;-) LGG

A real beauty it is
Great pictures

Many thanks for your compliment!

beautiful butterfly photo.... alive.

thank you very much my friend.

Posted using Partiko Android

gentle man... you are always awesome.!!

Posted using Partiko Android

Many thanks for your feedback🦋

Posted using Partiko Android



This post has been voted on by the SteemSTEM curation team and voting trail. It is elligible for support from @curie.

If you appreciate the work we are doing, then consider supporting our witness stem.witness. Additional witness support to the curie witness would be appreciated as well.

For additional information please join us on the SteemSTEM discord and to get to know the rest of the community!

Please consider setting @steemstem as a beneficiary to your post to get a stronger support.

Please consider using the steemstem.io app to get a stronger support.

Many thanks for your great support!

This post has received a 29.43 % upvote from @boomerang.

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66785.29
ETH 3229.75
USDT 1.00
SBD 4.30