Last Day Eid..!!!!📸

in #life6 years ago

112A8DC5-6AC1-404E-A6EC-8078C2FC8687.jpeg
Photo courtesy to @cukin..

Hi semua rakan steemian...
Apa khabar semua,harap kamu semua sihat sentiasa... Hari ini saya ingin berkongsi dengan anda semua aktiviti kami pada waktu makan tengah hari semalam.

Semalam kami telah dijemput oleh bekas pekerja ditempat kami untuk makan tengah hari dirumah beliau. Rumah beliau berdekatan dengan tempat kerja kami. Pada jam 11.30pagi,kami bergerak dari tempat kerja kami dan menuju ke rumah beliau. Anda tahu kami pergi ke rumah beliau menaiki apa??? Hahahha...
Jalan kaki sahaja...sebab jarak rumah beliau dengan tempat kerja kami tidak jauh,lebih kurang dalam 2km sahaja..

82F548C8-3529-4D84-8F0A-02BB39C12AD6.jpeg
Rombongan kak kiah😅 Puteri lilin sahaja yang pakai payung..hahahah..
Maaf ya @heartbeat1515...kenampakan anda dibelakang...

Sesudah kami sampai disana,kami dihidangi dengan pelbagai jenis lauk dan makanan.

  • Kelupis
  • Kuah kacang
  • Rendang ayam
  • Nasi Impit
  • Sup Ayam
  • Ikan putih masak tiga rasa
  • Ayam masak Butter
  • Air sirap bandung & Milo Panas
  • Mangga

Fuhhh....menu dia sangat mengujakan sampai semua makanan saya rasa. Malangnya gambar makanan tidak sempat saya ambil gara-gara perut suda memanggil untuk diisi..😂
Yang sempat saya ambil adalah mangga..
66E03FD8-9640-44CD-B3B7-6602E0C35572.jpeg
Saya sangat tekejut dengan saiz mangga ini,selama saya disini,ini adalah kali pertama saya jupa saiz mangga begini. Dan mangga adalah salah satu buah kegemaran saya.

Setelah selesai menjamu selera,kami memulakan sesi selfie..dan bergambar untuk kenangan. Gambar dibawah adalal saya bersama tuan rumah yang sangat peramah dan comel. Selama saya bekerja dengan beliau,beliau lah yang jadi ibu kepada saya,yang menasihati saya jika saya terleka dengan kesilapan,beliau menyayangi saya dan rakan-rakan yang lain seperti anaknya.
1FABC048-AEBA-445D-BC73-7DA928EFC68B.jpeg
Terima kasih kerana menjemput kami menjamu selera dirumah mu nong.. We Love You..!!😘

D004173B-4B3A-4D66-8A82-602F75732E40.jpeg


Sekian dari saya,
@zamifara

Sort:  

Thank you for sharing your posts with us. This post was curated by TeamMalaysia as part of our community support. Looking forward for more posts from you.

To support the growth of TeamMalaysia Follow our upvotes by using steemauto.com and follow trail of @myach

Vote TeamMalaysia witness bitrocker2020 using this link vote bitrocker2020 witness

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64647.16
ETH 3160.49
USDT 1.00
SBD 4.13