Macro Path / Macro cesta

in #macrophotography6 years ago

Today I will start a series of my story about my Macrophotography. It's been a month since I was home with a sick knee. So I can not go out for my favorite landscape photos. Last week, I decided to try to take a picture at home. I had two options. The first option is product photography, and the second is macro photography. I chose the second option, because more DIY can be done. That's why I found out what I absolutely needed and went to the online store. I ordered the macro extension tubes and macro flash. While I was waiting for my order to arrive, I studied techniques and sought inspiration. After three days after ordering, I had equipment at home and threw myself to the test.

Dnes začnu sérii článku o mojí cestě Macrofotografií. Už je to měsíc co jsem doma s nemocným kolenem. A tak nemohu chodit ven za mojí oblíbenou krajinnou fotografií. Minulý týden jsem se rozhodl, že zkusím fotit doma. Měl jsem dvě možnosti. První možnost je produktová fotografie a druhá možnost je makrofotografie. Zvolil jsem možnost druhou, jelikož se dá dělat více DIY. Proto jsem zjistil co vše nutně potřebuji a zavítal na online obchod. Objednal jsem makro mezikroužky a makro blesk. Mezitím co jsem čekal až mi objednávka dorazí jsem studoval techniky a hledal inspiraci. Po třech dnech po objednání, jsem měl vybavení doma a vrhl jsem se na testování.

_M4A4022.jpg

Day One
You see above what I was able to create during my testing the first day. I chose Canon EF 50 / 1.4 USM as the lens. I used the purchased flash, but I'm not happy with its quality because it's one of the cheap ones. And so the problem is to synchronize it with camera speed. That's why I started using it more as a light, so I was at least well-exposed images.

Den jedna
Výše vidíte co jsem byl schopen vytvořit během svého testování první den. Jako objektiv jsem zvolil Canon EF 50/1.4 USM. Používal jsem koupený blesk, ale nejsem spokojen s jeho kvalitou, protože je to jeden z levných. A tak je problém ho synchronizovat s rychlostí snímání na fotoaparátu. Proto jsem ho začal používat spíše jako světlo, abych dosáhl alespoň správně exponovaných snímků.

_M4A4118.jpg

Day two
Learned from the previous day, I decided to leave the artificial light and pull out a tripod. But I came across another small problem, and that was a very small focal distance from the lens and object. That's why I took out Canon EF 70-200 / 4 L lens from my backpack. I installed all the available extensiontubes, set the focal length to 70mm on the lens and achieved almost 1: 1 magnification. This way, I reached a working distance of about 25 cm from the object. Then I started to work with a colorful background. The first attempt was with a yellow plastic bag. Unfortunate thanks to the afternoon sunshine that glows me in the window, she was making unpleasant white spots in the background. One of the resulting photos is up again.

Den druhý
Poučen z předchozího dne, jsem rozhodl opustit umělé světlo a vytáhl stativ. Ale narazil jsem na další malý problém a tím byla velmi malá ostřící vzdálenost od objektivu a objektu. Proto jsem vytáhl z batohu objektiv Canon EF 70-200/4 L. Nasadil jsem všechny dostupné mezikroužky, nastavil ohniskovou vzdálenost na 70 mm na objektivu a dosáhl tak téměř 1:1 zvětšení. Takto jsem dosáhl pracovní vzdálenosti asi 25 cm od objektu. Dále jsem začal pracovat s barevným pozadí. První pokus byl s igelitovou taškou žluté barvy. Ta bohužel díky odpolednímu slunci, které mi svítí do okna dělala na pozadí nepěkné bílé fleky. Jedna z výsledných fotografií je opět výše.

_M4A4171.jpg

Day three
Once again learned from the previous day, I had to reach into my backpack and take out the wire trigger and the telephoto grip. Now I'm much better focus and not have to wait two seconds on the timer. I also changed the background from yellow to black. It was enough to take a black T-shirt and attach it to the notice board on the desk. Again, I only used natural light through a window that is now beautifully soft because it is overcast. The resulting photos of today can be seen at the top and below the text.

Den třetí
Opět poučen z předchozího dne, jsem zase musel sáhnout do svého batohu a vyndat drátovou spoušť a uchycení pro teleobjektiv. Teď se mi daleko lépe ostří a nemusím čekat dvě vteřiny na samospoušť. Také jsem změnil pozadí ze žluté na černé. Stačilo vzít černé triko a připevnit ho na nástěnku , která je na pracovním stole. Opět jsem použil pouze přírodní světlo procházející oknem, které je dnes krásně měkké díky tomu, že je zataženo. Výsledné fotografie z dnešního dne můžete vidět nahoře a i dole pod textem.

_M4A4183.jpg

_M4A4187.jpg

Thank you for the upvote, comments and following.

Sort:  

Pěkné !
Makro mě vždy lákalo, ale nikdy jsem se nedostal k vlastnímu makro objektivu. Kdysi jsem měl Sigmu 70-200/2,8 a pracoval jsem s mezikroužky. Teď mám k dispozici 50/1,8 a mezikroužky a narážím na stejný problém... Pokud chceš fotit detail na stole, tak se to při troše snahy dá. Ale třeba motýla s tím nevyfotíš ;)

Držím palce a těším se na pokračování.

S tou 50kou je problém že se musíš dostat hodně blízko. S 70-200 už tam je cca 25 cm.
Dřív byl problém vyfotit s tímhle setupem cokoliv se hýbalo. Ale současný foťáky mají čistý fotky i při ISO 3200, tak není problém se dostat na 1/200s při F8 bez použití blesku a tím vyfotit i motýla. Případně mít kruhový světlo s tím to není problém vůbec. Jen se naučit rychle a přesně ostřit.

World of Photography
>Visit the website<

You have earned 6.50 XP for sharing your photo!

Daily Stats
Daily photos: 1/2
Daily comments: 0/5
Multiplier: 1.30
Block time: 2018-05-11T09:26:36
Account Level: 4
Total XP: 824.91/1600.00
Total Photos: 61
Total comments: 1
Total contest wins: 11
And have also received a 1.60 percent upvote.

Follow: @photocontests
Join the Discord channel: click!
Play and win SBD: @fairlotto
Daily Steem Statistics: @dailysteemreport
Learn how to program Steem-Python applications: @steempytutorials
Developed and sponsored by: @juliank

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70601.11
ETH 3576.21
USDT 1.00
SBD 4.78