MoYu YongJun YuChuang 5x5x5 - recenzja

in #pl-artykuly5 years ago

Była czwórka to czas na piątkę. Gdy ją zamawiałem myślałem, że nie będę miał z nią problemów, bo co może być nowego w kostce 5x5? Skoro umiem układać kostkę 4x4 to nie będzie żadnego problemu z 5x5 - tak myślałem. Gdy w końcu kostka przyszła, to jednak okazało się, że nie jest to wcale takie łatwe i proste.. Co prawda układa się ją identycznie co czwórkę, ale w związku z tym, że kostka jest większa musimy trochę się pomęczyć z układaniem środków i budowaniem krawędzi. Jednak po kilku godzinach samodzielnej walki połączonej z oglądaniem paru poradników w końcu się udało.

Cena


Aukcja z kostką:
https://allegro.pl/oferta/oryginalna-kostka-5x5x5-moyu-yj-yuchuang-black-6859275429

Cena wynosi 35,90zł + koszty wysyłki. Cena nie jest jeszcze przesadzona, ale też nie różni się zbytnio od cen kostek konkurencyjnych firm typu Shengshou. Czemu wybrałem akurat kostkę firmy Moyu zamiast Shengshou? A tak żeby przetestować kostkę innej marki. Poza tym jest chwalona przez wielu recenzentów co stanowiło dobry powód do zdecydowania się na zakup.


Jak informuje nas pudełko istnieją 4 wersje tej kostki:

  • na czarnym plastiku
  • na białym plastiku
  • na kolorowym plastiku
  • na jakimś przeźroczystym fikuśnym plastiku czy na czymkolwiek to jest

Ja wybrałem wersję na czarnym plastiku, bo tylko ta jest dostępna na polskim rynku. Poza tym wolę kostki na czarnym plastiku, ponieważ ładnie i estetycznie wyglądają.

Jakość kostki

Kostka jest dobra. Da się ją ułożyć bez większych technicznych problemów. Mogą się zdarzyć pewne nie fajne sytuacje, ale są one sporadyczne. Tylko 2 razy mi osobiście się zdarzyła taka nieprzyjemna sytuacja, gdy podczas mieszania klocki weszły w nie te miejsca co powinny. Wynikało to raczej z niewyregulowania kostki i słabego posmarowania.


Tak wygląda ta nieprzyjemna sytuacja. Celowo ją wywołałem na potrzeby recenzji.

Kostka ścina zakręty, ale słabo (w mojej ocenie). Płynnie poruszają się ściany, nie zahaczają ani nie trą się o siebie. Naklejki są wysokiej jakości - trwałe, dobrze się trzymają na klockach i są bardzo ładne, bo fluorescencyjne.

Z tego co czytałem, to kostka nadaje się do szybkiego układania. Nie próbowałem tego robić więc się wiele nie wypowiem. Jednak jestem pewny by kostka nadawała się do szybkiego układania należy ją odpowiednio wyregulować (kolejna zaleta - obecność śrub regulacyjnych) i nasmarować. Osobiście kostki nie reguluję, bo nie mam takiej potrzeby. Za to często smaruję i zalecam by też to robić, bo gdy kostka nam wyschnie, to będzie beznadzieja i tragedia. Same wady mogą się w niej wtedy uaktywnić.

Podsumowanie


Polecam kostkę każdemu - początkującemu oraz osobie już doświadczonej. Myślę, że jest to jedna z najlepszych kostek 5x5x5 w niskiej cenie. Nie jest to kostka idealna, ale ideały przecież nie istnieją. Jak każda kostka ma swoje wady, ale są one mało znaczące. Polecam!

Ocena: +4/5

Źródła:
Zdjęcia mojego autorstwa

oraz

https://www.benesel.pl/

Sort:  

Congratulations @tartsak! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 100 as payout for your posts. Your next target is to reach a total payout of 250

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do not miss the last post from @steemitboard:

The Steem blockchain survived its first virus plague!
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 63547.08
ETH 3070.13
USDT 1.00
SBD 3.83