10# Filmy i seriale - Piękna i Bestia (1991) "Konkurs #pl-filmy"

in #pl-filmy6 years ago (edited)

                         

Postanowiłem zebrać się na siły i wziąć udział w konkursie organizowanym przez @kusior , w edycji pierwszej konkursu #pl-filmy. Chciałem napisać o seksmisji, lecz dopiero później przeczytałem o konkursie, aby było ciekawie postanowiłem napisać o jednej z ulubionych bajek z dzieciństwa. Mowa o - Piękna i Bestia ( 1991), nie mylić z nową wersją.

Z ręką na sercu mogę powiedzieć, że obejrzałem ją ponad 20 razy. Spowodowane to było, że miałem tylko 6 filmów na kasetach VHS. Resztę oglądałem z telewizji. 

Chyba fabuły tej animacji nie muszę nikomu przedstawiać.

To tak w skrócie żył sobie książę w zamku prawie niczego mu nie brakowało. Według zdania jakiejś tam czarodziejki przeprowadziła test zamieniając się w stara kobietę i poprosiła o pomoc. Nawet jak nie spełnił jej oczekiwań jakim prawem komuś utrudniała lub mogła zniszczyć życie ? To oznacza, że jej sprawiedliwość jest lepsza i środki niż ostrzeżenie lub mogła zgłosić do władz miasta jak gnębił ludzi. Jednak jedynie wiemy o jednym przypadku, gdy nie był miły dla starszej pani. Ciekawe co ona by zrobiła jak inny mag postąpił z nią tak samo? Raczej zadowolona by nie była. Zatem wszystko zależy od strony opowiadającej historię, bo często prawda kryje się pośrodku. Zapomniałbym książę zamienił się w rogatą bestię, a służący w różne przedmioty zatem czar obowiązywał cały zamek. Władca musi do 21 swoich urodzin kogoś pokochać ze wzajemnością, odlicza mu ten czas magiczna róża. Tylko jestem ciekaw w jaki sposób, chyba tylko magiczny można stwierdzić prawdziwość uczuć, a nie polecenie na hajs czy coś innego?

Prócz tego młoda dziewczyna żyje sobie na uboczu w małym miasteczku. Mieszka ze swoim ojcem, wynalazcą. Prawie wszyscy wyśmiewają się z jego pasji. Jako jedna z niewielu pomaga swojemu ojcu z jego hobby. Gdy ojciec jedzie na zawody, gubi się w lesie. Potem trafia do zamku gdzie żyje nasz główny bohater...

W miasteczku żyje sobie kozak, wzór dla wielu - Gaston. Jest przystojny, ma branie u dziewczyn, przypakowany tylko jego ego jest zadufane w sobie. Temu też nie może po prostu znieść jak Bella odrzuca jego zaloty. Czuje w dużym stopniu się upokarzany jako przywódca grupy.          


               Film\serial, który nigdy mi się nie znudzi. 

Przechodząc do mocnych stron filmu. Film trwa 1.30 godz. Z pierwszą rzeczą o której warto wspomnieć są bardzo kolorowe i bajkowe animacje ( ostrość, różność kolorów). Przy dłuższym oglądaniu motywuje widza do oczekiwania na dalsze sceny. Na pewno kolejnym plusem jest muzyka w filmie. Sceny ze śpiewaniem są odpowiednio często i nie zrażają słuchacza. Wpadają do ucha i przyjemnie się słucha tych utworów muzycznych.

Jednym z plusów to produkcja zarobiła na swoja produkcję ( 25 mln dolarów). Zarabiając przeszło 400 mln dolarów. Można wymienić wiele statuetek i wygranych w konkursach. Wymienię tylko Oscar 1992 rok za - Najlepsza piosenka "Beauty and the Beast", wyk. Céline Dion i Peabo Bryson.

Dzięki właśnie takim produkcją i Król Lew oraz wielu innych. Disney zdobył sobie w ten sposób ogromny prestiż i wielką grupę wiernych odbiorców w latach dziewięćdziesiątych. 

Bajka ma główne przesłanie do widza:  piękno nie oznacza dobra. Brzydki wygląd nie mówi o osobowości człowieka. Jakby sobie zaprzeczali twórcy reklam i filmach z ameryki południowej, gdzie grają super prześliczne aktorki, które potem związują się z głównym bohaterem. Wracając do tematu animacja ma jakiś przekaz dla widza. Obecnie często bywa, że dana produkcja wnosi tylko ładną kreskę i łatwy zarobek dla twórców.

Następnym plusem są bardzo dobre recenzje przed wydaniem jak i po obejrzeniu. Szczególnie dobrze pasuje w tej ekranizacji narrator, który prowadzi widza w szczegóły świata.

Do pozytywów mogę powiedzieć, należą precyzyjne wybrane wąskie grono głównych bohaterów - Bestia, Bella, Baston. Dodatkowo mamy wiele postaci drugorzędnych , których poczynania także się liczą w fabule.

W tym przypadku akurat żyli długo i szczęśliwie pasuje. Takie jest moje odczucie. Gdy często niektóre filmy zasługiwały na inne zakończenie. Film ma humorystyczne momenty jak i sceny walki oraz tragedii. 

Nie można narzekać na szybkość akcji i rozwijanej fabuły. Jest to bajka skierowana do młodych widzów należy o tym pamiętać. Piękna i Bestia to moim zdaniem jedna z lepszych produkcji zrobiona przez człowieka. Można od niej wiele się nauczyć, jakich błędów nie popełniać na przyszłość.


Dziękuje bardzo za wysłuchanie do końca.


Źródła:  filmweb.pl/film/Pi%C4%99kna+i+Bestia-1991-31366/awards

filmweb.pl/review/That's+Entertainment-10546

Obrzek : cosmopolitan.com/entertainment/movies/news/a26308/disney-plans-beauty-and-the-beast-remake/


 

Sort:  

ja kocham wszystkie bajki Disneya :)

obejrzałem ją ponad 20 razy. Spowodowane to było, że miałem tylko 6 filmów na kasetach VHS

miałam podobnie! :) przynajmniej dzięki temu wiele filmów zna się na pamięć. "Piękna i Bestia" jest wybitna, również dzięki piosenkom. Bella to jedna z najlepszych księżniczek!

Cieszę się, że zgłosiłeś się do konkursu! Swoim postem udowadniasz, że w konkursowych tekstach panuje różnorodność. Jeśli się nie mylę, to jesteś pierwszym autorem, który napisał o animacji :)

Nie wiem jak to się stało, ale ja tego filmu nie widziałem. Chociaż możliwe, że po prostu nie pamiętam, bo mogłem oglądać go jako totalny bachor. Tak czy inaczej postaram się to nadrobić. Szczególnie, że dobrze zachęciłeś mnie do seansu.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 63851.10
ETH 3059.36
USDT 1.00
SBD 3.85