Ciekawa książka dla dzieci: ,,Mity dla dzieci" - Grzegorz Kasdepke

in #pl-ksiazki6 years ago (edited)

,,Co gorsza, zazdrość może czasami popchnąć do zrobienia czegoś złego. (...) . Kolega bije kolegę, bo jest zazdrosny o jakąś dziewczynę...
Wiem, wiem, połowa chłopaków skrzywiła się w tym momencie - bo jak niby można być zazdrosnym o dziewczynę?! Jak w ogóle można interesować się dziewczynami, prawda?"

IMG-4680.JPG

20 najpopularniejszych mitów greckich - to właśnie zawiera książka napisana przez Grzegorza Kasdepke o tytule ,,Mity dla dzieci". O tej książce już od jakiegoś czasu chciałam napisać, bo jest to pozycja, która na pewno ucieszy niejednego młodego czytelnika, czy też czytelniczkę.

,,Rodziców trzeba słuchać - pewnie mówiono to wam wielokrotnie. Ale z tym słuchaniem to różnie bywa, prawda?"

IMG-4681.jpg

Dokładnie we wtorek zacznie się u mnie 39 tydzień ciąży. Wiele publikacji w internecie, ale też i szkoły rodzenia i położne polecają czytać już dziecku w ciąży, maluszek już przecież bardzo wcześnie zaczyna słyszeć. Ja czytam razem z mężem na przemian. Nie chodzi o to, żeby uczyć dziecko słów już na tak wczesnym etapie a to, żeby mogło czuć obecność rodziców, że ktoś jest i oczekuje. Chcę żeby rozpoznawał też mój głos jak już się urodzi, a nie potrafię za dużo mówić bezpośrednio do kogoś kogo nie widzę, więc czytanie wydaje się tu być dobrym wyborem.

,,Kiedyś to wynalazcy mieli fajne życie - nic przecież jeszcze nie było wynalezione!"

IMG-4682.jpg

Kilka książek mamy już za sobą, a ta szczególnie mi się spodobała i myślę, że będzie odpowiednia dla dzieci w wieku powyżej 5 lat. Jeśli chodzi o młodszych słuchaczy to niektóre sceny czy słowa są nieco zbyt mocne. Chodzi o momenty, w których np. jakiś bóg zabija kogoś innego itp. Ale podobno ja też jestem dosyć wrażliwa na tym punkcie i może trochę przesadzam.

,,Bo z mamami to tak zawsze - możecie im opowiadać nie wiadomo jak ciekawe historie, a one i tak w pewnym momencie zapytają czy umyliście już uszy."

IMG-4685.jpg

Co do samej książki i opisanych w niej mitów to są one posortowane chronologicznie i wszystko zaczyna się od początku, czyli od momentu powstania wszystkiego, od tzw. nicości i od Gaji, która nie wiadomo skąd z tego całego bałaganu się wyłoniła i po kolei przytaczane są inne najpopularniejsze mity. We wszystkie historie wplatane są też różne porównania bezpośrednio skierowane do czytelnika, dzięki czemu można się poczuć tak, jakby autor był obok i bezpośrednio do nas opowiadał te ciekawe historie.

,,Chyba każdy, kto nie nosi już pieluch, dobrze wie, skąd się biorą dzieci, prawda? W każdym razie nie należy szukać ich w kapuście, ani tym bardziej zwalać wszystkiego na bociany."

IMG-4688.jpg

Sama czytając odświeżyłam sobie nieco podstawy mitologi greckiej i na prawdę dobrze się bawiłam. Książka jest pełna humoru, wciągająca i napisana bardzo prostym, przystępnym językiem. Treści dodatkowo wzbogacone są pięknymi ilustracjami, ale nie w nadmiarze, tekst tu przeważa i to jest dla tej książki na plus. Język jakiego używa autor jest tak barwny, że więcej ilustracji nie jest potrzebnych.

,,Uwaga, uwaga - teraz będzie o miłości! Nie ma co się krzywić; wcześniej czy później miłość każdego dopadnie - i nic na to nie poradzimy. A wszystko przez pewnego figlarnego chłopczyka o imieniu Eros!"

IMG-4683.jpg

Historie nie ciągną się w nieskończoność (ale też nie są zbyt krótkie), nie da się nimi znudzić, a mamy ich tu aż 20, więc akurat na 20 dni czytania. Jeśli mamy już dziecko, które samo potrafi czytać, to myślę, że samo się w tą pozycje książkową wciągnie.

,,Plotkowanie to bardzo brzydka cecha, a mimo to ludzie plotkują dzisiaj tak samo często jak kiedyś. Choć czasami kiepsko się to dla nich kończy."

IMG-4684.JPG

Jeśli chodzi o proponowany przeze mnie wiek dziecka to tu rodzic sam powinien zdecydować. Mój maluszek jest jeszcze w brzuszku a już tego słucha ;). Dodałam tag #pl-kobieta bo wydaje mi się, że jest on tu odpowiedni, w końcu ciąża i dziecko to temat bardzo bliski kobietom, a ja te kwestie tu też przytaczam.

,,Mity dla dzieci" Grzegorza Kasdepke warto mieć w kolekcji książek dla dzieci, jest to też dobry pomysł na prezent.

IMG-4687.jpg

Zamieszczone w tekście cytaty pochodzą bezpośrednio z książki. Zamieszczone w tym poście zdjęcia są mojego autorstwa, jednocześnie są to ilustracje zawarte w książce.

Sort:  

Nigdy o niej nie słyszałem, ale chyba kupię, żeby poczytać małej na dobranoc😉 dzięki 😀

Warto, polecam :)

Kupię synowi:)

Mam nadzieje, ze mu się spodoba :)

Obowiazkowo kupie synkowi.

Mam nadzieję, że ucieszy się takim prezentem :)

Ania, tag #pl-kobieta jest dla wszystkich kobiet piszących na Steemit - bez względu na tematykę wpisu. Śmiało możesz go zawsze używać :) A co do posta to świetną książkę tutaj zaprezentowałaś - zwłaszcza, że jestem wielką fanką mitologii greckiej. Muszę ją koniecznie moim dziewczynom kupić bo już wszystkie w domu przeczytałyśmy po 100 razy. Ja z kolei polecam Ci również serię TUPCIA CHRUPCIA - cudowna książeczka, która w fajny sposób podchodzi do różnych problemów przez które zapewne będziesz przechodzić "Tupcio Chrupcio nie chce jeść" "Tupcio Chrupcio idzie do przedszkola" itd... Pozdrawiam Cię serdecznie!

Sprawdzę sobie tego tupcia chrupcia, to co piszesz brzmi zachęcająco :)

Jako opiekun tag'u #pl-kobieta otrzymujesz mój upvote w ramach projektu #perpetuum-mobile, którego autorem jest @mmmmkkkk311.

Super, dziękuje :)

Pan Kasdepke świetnie pisze jak na mój gust. Wszystkie ksiażki biorę w ciemno;)

To pierwsza jego książka, która mi wpadła w ręce, ale na pewno nie ostatnia.

Ja mam też kilka płyt z bajkami dla dzieci. Słuchamy podczas jazdy samochodem.

Ja czytałam mojej córeczce już w ciaży. Obecnie jest maniaczka ksiażek. Sama już sobie czyta (z pamięci) i codziennie się upomina o porcję. Zreszta ja uwielbiam jej czytać więc jest skazana;)

Proponuję, całym sercem, poczytać “Wychowanie przez czytanie” Ireny Koźmińskiej i Elżbiety Olszewkskiej. Akcja “Cała Polska czyta dzieciom” jest pomysłu tej pierwszej. Spodoba Ci się:)

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 64332.82
ETH 3146.25
USDT 1.00
SBD 4.17