Płatki jaglane z pieczonym jabłkiem, cynamonem i orzechami włoskimi

in #pl-kuchnia6 years ago (edited)

Wczoraj stwierdziłam, że warto by było trochę odzwyczaić się od cukru. Ostatnio niemal codziennie jem coś słodkiego i to nie jest dobrze. Ocknęłam się w momencie, kiedy zaczęłam dodawać pół łyżeczki cukru do kawy z mlekiem.... to już oznacza u mnie, że czas zrobić taki lekki detoks od cukru.
Lekki, dlatego, że całkiem go nie wykluczę bo jest on dosłownie wszędzie, np. w jabłku, którego użyłam do śniadania przecież też. W końcu zrobiłam też beztłuszczowe lody bananowe z przepisu @tapioka i tam też był cukier bo banany, daktyle, no ale, zawsze to dużo zdrowsza alternatywa od tych sklepowych przesłodzonych, faszerowanych chemią lodów.
W ogóle te lody bananowe wyszły pyszne i polecam innym też skorzystać z tego przepisu: https://steemit.com/pl-kuchniakonkurs/@tapioka/beztluszczowe-lody-bananowe-z-solonym-karmelem . A teraz wracając już do tematu, chciałam zaproponować takie całkiem zdrowe i bardzo lekkie śniadanie, na wodzie i bez dodatkowego dosładzania ;)

Płatki jaglane z pieczonym jabłkiem, cynamonem i orzechami włoskimi

Do przygotowania naszego śniadania, czy też przekąski potrzebujemy:

  • kilka łyżek płatków jaglanych (nie tych błyskawicznych)
  • kilka orzechów włoskich
  • 1 jabłko
  • cynamon

IMG-4644.jpg

Kroimy jabłko w dosyć drobną kostkę i wkładamy do piekarnika na kilka minut, na 180 stopni. Poniżej 10 minut zdecydowanie wystarczy, chodzi o to, żeby jabłko tylko delikatnie zmiękło.

IMG-4645.jpg

Wsypujemy płatki do miseczki i zalewamy gorącą wodą tak, żeby płatki zostały w pełni przykryte. Dodajemy połamane orzechy włoskie i nieco cynamonu. Delikatnie mieszamy i odstawiamy na bok, niech sobie czekają z boku.

IMG-4646.jpg

Dodajemy do płatków upieczone kawałki jabłek i posypujemy cynamonem.

IMG-4648.jpg

Jak ktoś lubi może przyrządzić to samo i zamiast wody użyć mleka plus ewentualnie dosłodzić, np. miodem. Ja celowo nie dodałam nic, właśnie, żeby trochę się "od-uzależnić" od tego cukru :))

Sort:  

świetny przepis! zapewne może smakować jak jabłecznik :D

Trochę tak właśnie smakuje :)

świetny przepis! zapewne może smakować jak jabłecznik :D

Same zdrowe produkty. Dla mnie właśnie na wodzie bez mleka, którego się wystrzegam. Cynamon obowiązkowo. Takie jabłka mogę spożywać, muszą być przetworzone - uczulenie. Czasami takie jabłka sobie przyrządzam. Teraz muszę dodać płatki.
Pozdrawiam.

Ja staram się używać mleka roślinnego, albo bez laktozy, chociaż to drugie ma dla mnie tylko taką zaletę, że jest bardziej lekkostrawne. Uczulenie na surowe jabłka? Nigdy nie słyszałam o czymś takim, dobrze, że masz alternatywę i możesz jeść pieczone :) pozdrawiam

Uczulenie na jabłka mam dość poważne, kiedyś musiałem jechać na zastrzyk - spuchłem i na oczy ledwo widziałem. Uczulenie nabyte, kiedyś jadłem bez żadnych problemów. Pozdrawiam.

Uwielbiam jabłka z cynamonem, doskonały pomysł na śniadanko:)

dzięki :) cynamon niby dodaje takiej słodyczy i dodaje, chociaż nie jest to aż tyle ile by się czasem chciało ;)

Też lubię słodkości więc do jabłek i cynamonu pewnie troszkę cukru by poszło:)

No ten cukier... a później się go używa więcej i więcej ;)

Smakowicie to wygląda. Może być dobrym "wkładem" do ciast różnego rodzaju, tylko wtedy zapomnieć o odzwyczajaniu od cukru trzeba.
Cukier jest fuuu paskudny.
Wiecie, że w przeciętnej puszce tuńczyka jest średnio jedna łyżeczka cukru jako wypełniacz. Pchają nam równo, a uzależnia gorzej niż amfetamina.

Trzeba patrzeć na skład i kupować to co nie ma cukru albo ma go mniej. Tak, wiem, ze cukier uzależnia gorzej niż narkotyki tylko jak z niego całkiem zrezygnować skoro jest obecny praktycznie wszędzie.

Na początku ograniczyć i zwracać uwagę na etykiety. Nie wszędzie jest cukier. Przy ostatnich zakupach w markecie sprawdziłem etykiety i udało się całkiem sporą część bez cukru kupić. Fakt, zakupy trwały 2x dłużej, ale jak się marki potestuje, to potem szybko idzie.
Można by się na #pl-zdrowie pokusić o stworzenie katalogu bezkurowców powszechnie dostępnych, byle nie krzyczeli, że coś reklamuje się.

Dobry pomysł z takim katalogiem. Ja tez zwracam uwagę na skład i tuńczyka jeszcze nigdy nie miałam z cukrem :) pózniej jak zna się marki to zakupy tez szybko ida

@zdrowie może mnie nie oflaguje :) Pomyślę nad jakąś fajną formą, przyłączysz się? Może jakieś działy typu np. napoje bez cukru, każdy cosik dorzuci i będzie fajna seria.

Ja póki co do tego typu projektów nie dołączę.. w każdej chwili mogę jechać do szpitala rodzić i po pewnie też przez jakiś czas będę nieco wycięta z "życia" :)

Ach faktycznie, zapomniałem, że nowy obywatel/ka się pojawi :) Mama mocno zestresowana ?

Obywatel płci męskiej. Czy zestresowana? No pewnie, że tak! W końcu to będzie dla mnie całkiem coś nowego, ale bardzo się tym cieszę :)

odbijasz się w łyżce! widziałaś?

A nie, nie widziałam :) ale teraz to widzę, na szczęście nie widać mnie zbyt wyraźnie ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 60936.15
ETH 2921.43
USDT 1.00
SBD 3.70