Ryż doskonały

in #pl-kuchnia6 years ago (edited)

Nigdy nie lubiłam ryżu ponieważ zazwyczaj w domu podowano go jako białą bezsamkową paćkę polaną sosem. Powiem wam szczerze, że najlepiej nauczyłam się go gotować na kuchni arabskiej ale ten który dziś wam chce przedstawić arabski nie jest a bardziej smakuje jak z chińskiej knajpy :P W dodatku jest to bardzo szybkie danie - moczenie 20min i gotowanie ok 25. Danie jest dość tłuste ale od czasu do czasu można poszaleć
ryż 3.jpg

Składniki:

  • 2 szklaniki ryzu parabolicznego
  • 3 szklanki wody
  • 2 łyzki oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • 1 łyżeczka płatków chili
  • 1 łyżeczkaparyki wedzonej
  • 1 łyżeczka granulowanego lub suszonego czosnku
  • 1 łyżka soli
  • 2 łyżki oleju sezamowego + 1 łyżka jużnasam koniec przy mieszaniu z warzywami

Ryż moczymy przez 20 min. Następnie płuczemy i odsączamy.Do miski wlewamy wodę i dodajemy wszytskie przyprawy oprocz oliwy z oliwek - mieszamy.

sosdoryzu.jpg

Do garnka wlewamy oliwę z oliwek i przesmażamy na niej ryż tak żeby kazde ziarenko było obtoczone oliwą.

ryzgarnek.jpg

Następnie ryż zalewamy sosem doprowadzamy do wrzenia, przykrywamy przykrywką i zmniejszamy gaz na min. gotujemy ok 25 min- ja przez 15 min gotowałam na małym gazie a ostatnie 10 jeszcze go zmiejszyłam. Staramy się nie podnosić pokrywki. Jeżeli ryż po 25 min dalej jest twardy wyłaczamy go i zostawiamy w garnu z przykrywką - jednak nie powinien być bo ten przepis zawsze stosuje i naprawdę się udaje za każym razem. W miedzy czasie kiedy ryż się gotuje przystępujemy do robienia warzyw.

Składniki:

  • 1,5 szklanki mieszanki chinskiej mrożonej
  • 1 cebula czerwona
  • 1 łyzka oleju sezamowego
  • sól
  • 1 łyzka curry
  • 1/2 szklanki kapusty pekińskiej

Cebule kroimy w półplastry

cebula.jpg

Wrzucamy na patelnie z oliwą , przyprawami i warzywami.
cebula i warzyw.jpg

Kiedy warzywa już są miękkie ale wciąż chrupiące dodajemy pekinską i smażymy jeszcze 2 min.
cebula i pekinska.jpg

Kiedy ryż jest gotowy wygląda w tak
ryż gotowy.jpg

Jest miekki ale nie posklejany

Do gotowego ryzu dodajemy warzywa i dolewamy jeszcze 1 łyzkę oleju sezamowego. Ja zawsze na koniec dosalam ponieważ wole na początku dać mniej soli i potem dosypac do smaku. Gotowe!!!

ryż 2.jpg

Mój ryż podałam z pokrojoną kapustą pekińską, kiełkami z soczewicy i sosem z tahini. Ugrilowałam do tego wegańskie kiełbaski ( kupne) ale zapewniam,że tak naprawdę ryż sam w sobie jest tak pyszny ze nic do niego nie trzeba dodawać.

Sort:  

Dla lepszego wyglądu, możesz spróbować wyśrodkować grafiki, umieszczając po zewnętrznych stronach URL kod:
<center>URL</center> :)

dziękuje :)

W taki sposób robi się risotta w kuchni greckiej, w zależności od dodatków czasami zamiast wody dodaje się wino.

Masz rację że tak przygotowany ryz nie jest posklejany, dla mnie to tez była niespodzianka bo mieszkając w Polsce takiego ryżu nie znałam.
Innym fajnym sposobem na ryż który czasami stosuję w zależności od dania to mikrofalówka ;)

Przepis oczywiście bardzo fajny :)

Musze pobrobowaćTwoje przepisy :) Dzieki :)

W Wietnamie jadamy ryż jaśminowy, gotowany w specjalnych przeznaczonych do tego celu urządzeniach. Ryż jaśminowy (taki prawdziwy, nie ten sprzedawany przez popularne polskie firmy) np Royal Dancer jest bardzo aromatyczny i lekki jak chmurka a dostaniemy go w większości sklepów orientalnych. Urządzenie do gotowania ryżu również możemy zakupić za niewielkie pieniądze w większych sieciówkach z AGD. Polecam spróbować bo taki ryż jest nieporównywalnie lepszy od tych dostępnych na polskim rynku ;)

Dziękuję za to info :) Poszukam bo aż jestem ciekawa smaku tak to pięknie opisałeś :)

Kocham ryż ze wszystkimi możliwymi dodatkami :) Mniam! :)

no to koniecznie sprobuj mojego przepisu :)

Oczywiście, że spróbuję Twój artykuł już jest w zakładce :)

Super - daj znać koniecznie :)

Jasne nie ma sprawy! :)

Ależ to apetycznie wygląda...

1h i masz :) rob :)

kolejne pyszności :) mniam mniam ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 64615.49
ETH 3112.63
USDT 1.00
SBD 3.84