Domowe bułki kajzerki

in #pl-kuchnia6 years ago

Domowe pieczywa w moim domu wypierają długo goszczące na naszym stole kupne pieczywo. Nic dziwnego domowe pieczywo jest smaczniejsze zdrowsze i dłużej zachowuje świeżość. Te bułeczki od razu przypadły całej mojej rodzinie do gustu. Wszyscy jedli te domowe bułeczki z masłem i swojskim dżemem truskawkowym, tak proste danie a takie smaczne. Nie są trudne w wykonaniu, każdy może je wykonać w zaciszu własnej kuchni, do czego serdecznie zachęcam, ponieważ z pewnością zasmakują każdemu.

Składniki

  • 1 kg mąki
  • 2 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 3 jajka
  • 50 g drożdży świerzych
  • 1 szklanka letniej wody
  • 50 g masła

Sposób przygotowania

Do szklanki wsyp 3 łyżki mąki, pokruszone drożdże, cukier i 1/2 szklanki wody oraz wymieszaj i pozostaw na 5 min, w ten sposób powstaje rozczyn. Do reszty wody dodaj sól wymieszaj oraz odstaw.

Rozczyn dodaj do pozostałej części mąki, dodaj rozpuszczone niegorące masło, jajka i reszte wody z solą i zagniataj wszystko do momentu aż ciasto zacznie się odklejać od rąk. Następnie przełóż ciasto do miski i przykryj ręcznikiem i schowaj w miarę ciepłym miejscu (ja schowałam w szafie) i pozostaw na godzinę.

Potem ciasto zagnieć jeszcze raz i podziel na 24 kulki. Kulki rozłóż na blaszce w dużej odległości i pozostaw na 30 min. Następnie nagrzej piekarnik na 200°C i włóż bułeczki na 15-20 min. Upieczone wyjmij i pozostaw do ostygnięcia.

Źródło

Przepis oraz grafiki zostały wzięte z http://kotletbezmiesa.pl/przepisy/domowe-bulki-kajzerki/
Jestem autorką tej strony oraz przepisu.

Sort:  

Niestety wpis umknął mojej uwadze, gdy jeszcze się dało głosować :(
Ładne bułeczki!

Dzięki za sprawdzony przepis z jajkami. Dotychczas bułki śniadaniowe piekłam bez jaj, a drożdżówki na słodko z dodatkiem jajek.
Wypróbuję na pewno!

Polecam są pyszne :)

Też robiłam kajzerki! Były wyśmienite. Skorzystałam wtedy z przepisu @breadcentric.

Ślicznie wyszły! Lubię takie domowe wypieki. 😉

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64678.67
ETH 3086.68
USDT 1.00
SBD 3.87