Ryż w roli głównej 👉6 przepisów!🍚🍣🍛🍙

in #pl-kuchnia6 years ago

Cześć! Dzisiaj pogadamy o ryżu 😉

Czy jest ktoś kto go nie lubi? Ryż jest niezwykle uniwersalnym produktem, znany na całym świecie doczekał się swoich dań narodowych. Przecież bez ryżu nie byłoby hiszpańskiej paelli, włoskiego risotto, japońskiego sushi, czy ...polskich gołąbków i pomidorowej z ryżem ;)) Bez ryżu nie ma też curry w kuchni azjatyckiej i hinduskiej. 

Ryż występuje w wielu odmianach, najzdrowszy jest pełnoziarnisty (nieoczyszczony) ryż brązowy, czarny i czerwony, który pozbawiony jest jedynie niejadalnej łuski. Taki ryż jest nie tylko źródłem węglowodanów, białka i błonnika, ale także witamin, przede wszystkim tych z grupy B oraz składników mineralnych. Moi klienci często skarżą się, że taki ryż długo się gotuje, dlatego chętniej sięgają po biały. Dobrym sposobem na skrócenie czasu gotowania jest wcześniej namoczenie ryżu w wodzie (ja w dniu, w którym planuje przygotować ryż, zalewam go rano wodą).

Z ryżu wytwarzana jest mąka, płatki, papier ryżowy, różne rodzaje makaronu, mleko, olej, ocet, a także alkohol. Mąka ryżowa jest dobrą alternatywą mąki pszennej w bezglutenowych wypiekach, natomiast mleko ryżowe, które jest lekko słodkie, świetnie zastępuje krowie mleko. 

Szukacie inspiracji jak przygotować ryż? Zajrzyjcie do świetnego przepisu na Ryż doskonały, który niedawno opublikowała @naila7894.

Na moim blogu także pojawiło się sporo dań z ryżem w roli głównej. Sprawdźcie:

Burrito z brązowym ryżem, fasolą i awokado


 

Kotlety ryżowe "devolay'e" z suszonymi pomidorami 



Sajgonki z brązowym ryżem i warzywami


 

Makaron ryżowy w stylu azjatyckim 


 I coś na śniadanie lub na deser:

Kokosowy ryż z mango



A Ty w jakiej postaci jesz ryż najczęściej, a w jakiej najchętniej? ;)

Na zdrowie!

Moni


Sort:  

Na mleku najczęściej , a w gołąbkach najchętniej.

mmm.. gołąbki z młodej kapusty, narobiłaś mi smaka! ;))

Nie wyobrażam sobie mojej kuchni bez ryżu :) jednak zdecydowanie muszę zacząć częściej używać innych jego odmian bo póki co u nas króluje ryż biały jaśminowy, ewentualnie ryż klejący :P

Ryż jaśminowy tez jest jednym z moich ulubionych. Spróbuj koniecznie ryżu czarnego lub dzikiego, ma zaskakujący lekko orzechowy smak.
A ja czekam na Twoje pomysły na dania z ryżem! :)

Ostatnio chodzi za mną ryż czerwony, coś czuję, że niebawem pojawi się jakiś przepis z nim w roli głównej ;)

Ryż z kapustą i mięsem mielonym, ale nie w formie gołąbków. Szatkujesz drobno kapustę, dodajesz gotowany ryż, mięsko mielono (z indyka) mieszasz razem i w panierce w formie kotlecików. Pyszne jedzonko. A i bimberek ryżowy jest rewelacyjny :)

Tak, znam takie gołąbki bez zawijania, fajna alternatywa dla tych tradycyjnych, no i chyba mniej roboty, no nie?

Siekanie kapusty na drobno to troszkę pracy, trzeba bardzo drobno pokroić i dobrze jest je tylko podsmażyć, a później zapiec w folii. Wtedy tłuszczyk się trochę wytopi i są bardziej pulchne. Ja zapiekam przez 30 min 150 stopniach w folii z termoobiegiem lub w kombiwarze robię i czasem ryż z kurkumą gotuję, poprawia smak mięsa.

Klejący ryż z tajskim curry :D

Weź, właśnie przypomniałam sobie kilka takich curry, gdzie ryż nie był dodatkiem, a ratunkiem przed spłonięciem! Odrobina curry i wielka łycha ryżu, inaczej bym nie dała rady hehe

Ryż......ach ja uwielbiam pod wszelką postacią słyszałam że brązowy jest najzdrowszy i jest bogaty we wszystko co jest potrzebne człowiekowi a zwłaszcza w diecie ;błonnik,sacharoza,węglowodany,witaminy białko,woda i wiele innych .Ale ostatnio kupiłam ryż biały nic w tym dziwnego ale pisze na opakowaniu gotuj 15 minut i tyle gotowałam i wyszedł sypki byłam zdziwiona bo , każdy biały jest zbity ,sklejony .

20180711_172620[1].jpg

Pozdrawiam......

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64243.42
ETH 3152.93
USDT 1.00
SBD 4.28