Makaron kukurydziany z cukinią, suszonymi pomidorami i czosnkiem - konkurs kulinarny 16

in #pl-kuchniakonkurs6 years ago (edited)

W ostatniej chwili dodaję wpis konkursowy, bo czas jest do dziś do północy :) tu link do konkursu -> https://steemit.com/polish/@grecki-bazar-ewy/konkurs-kulinarny-16-ulubione-danie-z-makaronem
Konkurs jest organizowany przez @grecki-bazar-ewy i jest powtarzany cyklicznie, co tydzień. Zachęcam inne osoby do brania w nim udziału, albo chociaż do głosowania na jego uczestników.

Ta edycja poświęcona jest daniom z makaronem, więc ja zaprezentuję coś szybkiego, prostego i sezonowego, bo jak ktoś ma własny ogródek to sam wie jaki problem jest z nadmiarem cukinii i nie wiadomo co z nią właściwie robić, a to bardzo zdrowe i smaczne warzywo.

Makaron kukurydziany z cukinią, suszonymi pomidorami i czosnkiem

IMG-4707.jpg

Składniki:

  • makaron kukurydziany (u mnie 75gram)
  • cukinia wedle uznania, ale im jej więcej tym lepiej)
  • 2 ząbki czosnku
  • kilka suszonych pomidorów w oliwie (ja dodałam 5 bo bardzo je lubię)
  • przyprawy: pieprz i sól

1) Włączamy wodę do ugotowania makaronu i...

IMG-4697.jpg

2) ...bierzemy się za krojenie w kostkę cukinii. Drobno szatkujemy też czosnek i suszone pomidory i wszystko wrzucamy na patelnię. Nie musimy dodawać już dodatkowo oleju bo użyliśmy tutaj pomidorów w oliwie, więc już one mają na sobie wystarczającą dawkę. Posypujemy wszystko solą i pieprzem i włączamy do podsmażenia.

3) Jak tylko zaczniemy smażyć to od razu wrzucamy makaron do gotowania. Cukinii nie ma co smażyć zbyt długo bo stanie się zbyt miękka i będzie niesmaczna, kilka minut wystarczy.

IMG-4701.jpg

4) Odcedzamy makaron, układamy go na talerzu i dodajemy składniki z patelni. Gotowe!

IMG-4706.JPG

Bardzo szybkie (20 minut maksymalnie na przygotowanie całości) i smaczne danie :)) Pomidory suszone to jeden z tych produktów, które zawsze muszę mieć w domu. Ostatnie zdjęcie już bez korekty kolorystycznej ;)) U mnie danie zniknęło z talerza momentalnie!

Sort:  

Pyszności! Ale maleństwo ma dobrze :)

No, to są moje smaki a maluszkowi chyba też smakowało bo wiercił się jak jadłam ;)

Ja z wiekiem mimo że jestem jeszcze młody zacząłem jeść sporo nowych rzeczy, w tym roku cukinię polubiłem, używam ją nawet do lecza żeby wyszło mi więcej porcji. Ten makaron też fajnie wygląda.

Zwykły makaron kukurydziany, ten akurat kupiony w biedronce :) mi się wydaje ze kukurydziany jest bardziej lekkostrawny od zwykłego, a w smaku jest bardzo dobry. Cukinia jest tania, zdrowa i pasuje do wielu rzeczy, a jako dopełniacz dania, żeby wyszło nam czegoś więcej to już w ogóle super się sprawdzi :) ja jutro robię leczo i właśnie cukinii będzie pewnie w nim najwiecej

Już wiem co zaserwuje żonie zdrowo kolorowo i także dla potomka bo jest coś mało ostatnio ruchliwy/a 😁

Mam nadzieję, że posmakuje :)

Aż się człowiek głodny robi :P

... a od patrzenia ciężko się najeść ;)

Ślinka mi leci .....smacznie wygląda...... a napewno smakuje jaszcze lepiej szkoda ze nie mogłam posmakować..

Pozdrawiam.....

nic straconego, w końcu te składniki dostępne są w sklepach przez cały rok ;)

Ja też bardzo lubię suszone pomidory! Najlepiej prosto ze słoika;) Próbowałam robić sama ale niestety poniosłam klęskę...

Czasem lepiej jednak coś kupić, ja np. jak próbowałam robić mleko skondensowane to też klęska za klęską, a tak rzadko tego produktu używam, że po prostu jak potrzeba to kupuję. Pomidory suszone najbardziej lubię takie nie w oleju, ale do tej pory najlepsze takie kupiłam we Włoszech, u mnie w mieście widzę tylko w oleju, albo w torebkach, które są za bardzo zasuszone i to już nie to samo.

Z cukinią robię spaghetti, ale nie używałem jeszcze nigdy suszonych pomidorów, chociaż je jadłem. w różnych daniach i mi smakowały. Życzę powodzenia w konkursie. Pozdrawiam.

Dodają takiej wyrazistości w zestawieniu z cukinią, a wystarczy dodać ich na prawdę niewiele. Dzięki i wzajemnie :)) powodzenia!

mmm. ja bym dodala jeszcze oliwki tylko! bynajmniej dla efektu wizualnie bo niewiem jakby sie komponowalo smakiem. super polaczenie, cukiania i szuszone pomidory @annaburska!

Ja lubię oliwki do wszystkiego praktycznie, tu też by pasowały :)

Ja dopiero się do nich przekonuje . Za dzieciaka to była jedna z rzeczy która mi wykrzywiała twarz ! (😁) ale są dobre. Zwłaszcza te naturalne . Kiedy probouje się je w kraju gdzie rosną naturalnie ! :)

no nie wszystkie są dobre, czasem te zielone zwłaszcza są mocno za ostre, jakby jakimś octem je pozalewali :) a wiadomo, że najlepsze są tam bezpośrednio w krajach gdzie rosną :))

tak, te swieze, pachnace sloncem...!

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64383.21
ETH 3098.60
USDT 1.00
SBD 3.89