#Moja-muzyka: wieczorna refleksja

in #pl-muzyka5 years ago (edited)

W ramach reanimacji stworzonej przeze mnie serii #moja-muzyka postanowiłem podzielić się z wami dwoma utworami, których motywem przewodnim będzie wieczorna refleksja. Dwa refleksyjne utwory o nieco relaksującym brzmieniu - w mojej ocenie łączące melancholijną refleksję z wewnętrznym spokojem. Tego typu utwory wprowadzają mnie w stan w którym bez skrajnych emocji mogę spojrzeć w przeszłość i dokonać autoanalizy swojej egzystencji.

Być może moje dzisiejsze propozycje zainspirują również was do podobnych przemyśleń w ten chłody wieczór. Selekcja jest bardzo subiektywna, mam jednak wrażenie, że jest tutaj pewien wspólny mianownik, choć reprezentują one dwa odrębne gatunki muzyczne.

Cemeteries - Summer Smoke

Cemeteries to amerykański zespół mający korzenie w Portland w stanie Oregon. Kyle J. Reigle to muzyk, który stoi za całym projektem i w bardzo umiejętny sposób syntezuje gatunki takie jak: ambient, dream pop, experimental, shoegaze tworząc bardzo spójną i klimatyczną całość. Nowsze utwory czerpią więcej z elektroniki, lecz "Summer Smoke" ma bardziej instrumentalny i zarazem melancholijny charakter.

The Underground Youth - Persona

The Underground Youth zespół założony przez Craiga Dyera w 2008 roku w Manchesterze. Muzykę, którą tworzą można określić jako połączenie shoegaze i post-punku z wpływami psychodelicznego rocka. Melancholijny wokal wraz z charakterystycznymi pogłosami tworzą niepowtarzalne brzmienie na każdym z ich albumów.

Utwór "Persona" nawiązuje do znanego filmu Ingmara Bergmana pod tym samym tytułem.

Zakładam słuchawki, powoli zwiększam głośność i odpływam w miejsce w którym czas oraz przestrzeń wydają się być względne, w miejsce w które zapraszam również was.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 63997.36
ETH 3133.23
USDT 1.00
SBD 4.15