Moja pierwsza sesja astro!

in #plosh5 years ago (edited)

Cześć steemianie!

Wczoraj wykonałem moje pierwsze zdjęcia gwiazd. Akurat wieczorkiem część nieba była bardzo mocno gwiaździsta, a prześwietlający zdjęcia księżyc schował się za chmurami. Nie czekając ani chwili, pochwyciłem mój aparat,statyw, wężyk spustowy i wybiegłem z prędkością światła w próżni na podwórko. Z racji, że mieszkam na wsi, a o godzinie 1 w nocy lampy gasną. O to dwa szybkie ujęcia jakie wczoraj wykonałem.

IMG_9750.jpg

IMG_9756.jpg

Canon 70D
Iso: 1250
f: 2.0/55 mm

Sort:  

Masz błąd w tagu. Jako, że pierwszego tagu nie da się zmienić, musisz dodać kolejny #polish, pamiętaj także o pl-fotografia :)

właśnie,gdy wpisywałem tagi nacisnąłem enter, już edytuję post. Dziękuję!

To są czyste rawy po kompresji przez Steem?

Była lekka obróbka w lightroomie, trochę dałem chłodnych kolorów ale steem popsuł jakość trochę.

Ale bazowe to były w formacie jpg?
Oba zdjęcia zrobiłeś w okolicy drogi mlecznej a jej nie widać. Na pierwszym zdjęciu (IMG_9750) to nawet zrozumiałe, bo w południowo wschodnim Herkulesie ledwo przebija się ponad tło. Natomiast na drugim (IMG_9756) dolna połowa przedstawia część gwiazdozbioru łabędzia, gdzie nasza galaktyka powinna już się wybijać. Musiałeś za krótko naświetlać albo gdzieś tam się kryje w szumie, bo na histogramie:

mogłeś pominąć najwyższe wartości, zwłaszcza że niewiele jest tam informacji. Musiałbyś się pobawić na swoich plikach bazowych. Może byś ją wyłowił w szumie.
Z drugiej strony na swoich zdjęciach też nie udawało mi się za bardzo ją złapać. Przykładowo na 60D i kitowcu 18mm przy ekspozycji 15s. i bez obróbki dostałem coś takiego:

Congratulations @nihilistpoet! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

Use your witness votes and get the Community Badge
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63464.16
ETH 3111.33
USDT 1.00
SBD 3.98