Penghambaan Diri Seorang Pendosa

in #poetry6 years ago

image


**Jika kiranya ini aku. Lelaki dengan hati penuh asa, jadikan diriku seorang penghamba, memohon demi langit seisinya, segala ikhtiar dan doa, niat sebening embun telah berbaur dalam harap yang tidak pernah pasrah terhadapMu.

Jika kiranya ini aku, peminta dari segala peminta di muka bumi ini, diriku pengemis belas kasih dari segala pengemis hambamu di dunia ini. Pantaskan aku sebagai hamba yang benar-benar setia hanya kepadaMu. Hatiku, yang pernah berharap selain Engkau, telah menerima cambukan keras terhadap kelalaianku.

Rabb, kiranya ini aku. Isak tangis di bulan suci yang mulia ini. Jadikanlah penghantar segala doa dan penebus segala kebejatan dosaku yang telah lalu, lantunan hatiku berharap Engkau menerima sepenuhnya diriku yang penuh dengan kekotoran duniawi.

Sucikan hatiku sebening lantunan syahadat yang pernah terucap dari bibir penghamba ini. Jadikan aku lelaki kuat, sekuat hati para lelaki saleh yang telah lalu. Para lelaki yang engkau janjikan surga terhadap mereka. Jadikan kiranya aku penghamba pengemis surga yg berusaha merangkak mengharap belas kasihMu sebagai penghamba pendosa.**


Salam hangat penuh cinta,
@djamidjalal

image

image

Sort:  

Heak, lantunkan cintamu di kala ia terus meminta, tingkatkan semangat mu dikala ingin merebut nya, by Nury🤣🤣🤣🤣

Ahaaa... Apaapaan ni... Wkwkwk

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 61482.47
ETH 2990.09
USDT 1.00
SBD 3.67