Kalendarium Muzyczne - 10 lipca

in #polish6 years ago

image.png



10 lipca 1954 roku urodził się Neil Francis Tennant, wokalista, połowa duetu Pet Shop Boys.



Grupa wykonująca muzykę pop powstała w 1981 roku w Wielkiej Brytanii. Największy okres popularności duetu przypada na lata 80', ich utwory zajmowały wysokie miejsca na listach przebojów. Sprzedali ponad 100 mln. płyt na całym świecie. Największe hity duetu to: "West End Girls", "It's A Sin", "Always On My Mind", "Suburbia", "Domino Dancing", "Go West".

Przed wydaniem debiutanckiego albumu duet wydał sporo singli, pierwszy z nich wydany w 1984 roku to "West End Girls", który nie od razu stał się hitem, ten utwór został ponownie wydany w nowej wersji w 1985 roku. W 1986 roku utwór osiągnął najwyższe miejsca na listach przebojów, sprzedając się w1,5 mln. kopii na całym świecie.

Debiutancki album "Please" został wydany w 1986 roku i zespół miał wyruszyć w europejską trasę koncertową, która została odwołana. Kolejny rok był rokiem wielkich sukcesów dla duetu, za pierwszy singiel dostali nagrody Brit Awards oraz Ivor Novello Awards. Tego samego roku został wydany kolejny singiel "It's a Sin" który powtórzył sukces pierwszego singla "West End Girls".

Duet współpracował z wieloma sławnymi muzykami m.in. Springfield, David Bowie, Blur czy Lady GaGa. Pet Shop Boys zdobyło wiele nagród i wyróżnień, jest to najbardziej znany duet w historii muzyki.


Pet Shop Boys - Always On My Mind


Wydarzyło się


10 lipca 1980 roku urodziła się Jessica Ann Simpson, amerykańska gwiazda muzyki pop



10 lipca 1959 roku urodził się Zbigniew Kraszewski, perkusista, współpracował między innymi z zespołami: Kombi, TSA, Skawalker.


To zdarzyło się 10 lipca, zobacz co się wydarzyło w innych dniach.
Zapraszam na jutro.


Pomoc - eskarock, rmf.fm oraz wikipedia
image.png

Sort:  

ja byłam w niezłej konsternacji, jak pokojarzyłam, ze to ten sam utwór :))

Bardzo fajna jest też wersja Williego Nelsona , bodajże z 1981 roku.

Oni mają parę coverów, ale ten jest bardzo fajny, nie dziwię się że jest to jeden z lepszych utworów.

Wychowałem się na Pet Shop Boys, można powiedzieć, że to jeden z moich ulubionych zespołów z dzieciństwa. Słuchałem ich na przełomie lat 80 i 90.

Wtedy nie wiedziałem, że część ich piosenek to covery starszych utworów, choćby "Go West", które śpiewali Village People (ci od Y.MC.A.), czy "Where the streets have no name, które wcześniej śpiewało U2. Piosenka ta też była zmiksowana z utworem Glorii Gaynor (zapomniałem tytuł - nie jest to "I will survive"), gdzie śpiewa w refrenie "I love you baby...".

Oni też wyciągnęli rękę do podupadłej gwiazdy soul z lat 60 - Dusty Springfield, którą uwielbiam. Dzięki nim miała swoje pięć minut pod koniec lat 80, a jej piosenka "In Private" była przebojem w 1989 roku. Wychowałem się na tej piosence.

Byli też posądzeni o plagiat że do utworu "It's A Sin" ukradli melodie utworu "Wild World", Cat'a Stevens'a, w sądzie wygrali sprawę o odszkodowanie.
Ps. Dzięki za tak wyczerpujący i uzupełniający komentarz, miło wiedzieć że ktoś to czyta i też się interesuje.Pamiętam jak nagrywałem to z radia

O tym nie wiedziałem. Znam obie piosenki, ale podobieństwa między "Wild World", a "It's a sin" jakoś nie dostrzegam.

Czytam te artykuły, ale nie zawsze mam czas żeby coś napisać :(

Jak o tym przeczytałem to przesłuchałem obie piosenki, kilka razy. Na początku też nie słyszałem podobieństwa, po przesłuchaniu na spokojnie niewielkie podobieństwo jest w linii basu, ale to naprawdę nie wielkie, na przejściach. Innego podobieństwa ja nie słyszę. Dlatego może wygrali tą sprawę bo sędzia też nic nie słyszał.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by andzi76 from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.035
BTC 66739.07
ETH 3228.97
USDT 1.00
SBD 4.23