Kalendarium Muzyczne - 12 sierpnia

in #polish6 years ago

image.png



12 sierpnia 2005 roku na ekrany kin wszedł film "Skazany na bluesa", film opowiada historię życia Ryszarda Riedla, legendarnego wokalisty zespołu Dżem.



Film "Skazany na bluesa" w reżyserii Jana Kidawy-Błońskiego opowiada historię życia Ryszarda Riedla, legendarnego wokalisty Dżemu, który zmarł 30 lipca 1994 roku na skutek uzależnienia od narkotyków. Główną rolę w filmie zagrał Tomasz Kot, który wcielił się w rolę Ryśka oraz Jolanta Fraszyńska która wystąpiła jako żona Riedla.

Ryszard Riedel w historii polskiej muzyki zapisał się już na stałe, charyzmatyczny wokalista, autor tekstów na koncertach dawał z siebie wszystko by porwać tłumy.
Reżyser filmu stanął przed nie lada wyzwaniem decydując się na realizację filmu, lecz czy udało mu się przekazać prawdę o największym artyście polskiej sceny muzycznej.
Film skupia się na paru wątkach z życia artysty, na dzieciństwie, nieporozumieniach Ryśka z ojcem, oraz na początkach kariery, na uzależnieniu od narkotyków a także na skutkach, jak narkotyki uniemożliwiały mu normalne funkcjonowanie.

Nie został poruszony temat od czego bohater zaczął brać w ogóle narkotyki, odsunięciu Ryśka z zespołu tuż przed śmiercią o konfliktach jakie panowały w grupie. Reżyser bardziej skupił się na wizjach jakie niby towarzyszyły bohaterowi podczas brania narkotyków.
Utwory które zostały przedstawione w filmie doskonale łączą ilustracją obrazu oraz świetnie obrazują odurzonego narkotykami Ryśka co daje niesamowity efekt i doskonały warsztat artystyczny Tomasza Kota, który perfekcyjnie wcielił się w postać Ryśka.
W filmie usłyszymy wiele utworów które są największymi przebojami grupy, "Czerwony jak cegła", "Whisky", "Mała aleja róż", "Złoty Paw" oraz List do M.", "Sen o Victorii" nie zabrakło także świetnego utworu jakim jest "Austajder".

Skazany na bluesa jest to i tak świetny film który obrazuje początki narodzin legendy ale także jego próbę walki z problemami które były związane z uzależnieniem od narkotyków.


Skazany na bluesa - Mała aleja róż

Sort:  

Film oglądałam już dawno temu, jakoś po jego premierze ale w sumie dobrze go wspominam. Jeżeli lubisz Dżem zwróć uwagę na trasę koncertową Wspomnienie o Ryszardzie Riedlu - Sebastian Riedel & Cree, polecam, a może nawet zapraszam po bilety jeśli akurat żyjemy po tej samej stronie kraju :)

Tak widziałem reklamy tych koncertów, jednak nie dam rady być na nim, szkoda że kolejny fajny koncert mi ucieknie. Teraz jeszcze mam urlop ale za parę dni muszę wracać do siebie a jeszcze wiele zostało spraw do załatwienia.

Cóż, szkoda ale podejrzewam że kilka terminów jeszcze się pojawi, w końcu w przyszłym roku 25 rocznica, może jeszcze Ci się uda.

miałam/mam (gdzieś) takie 3-kasetowe wydanie płyty: "List do R"
(przyjaciele dla Ryska)
słuchałam tego kiedyś na okrągło.
ale filmu jakoś nigdy nie oglądnęłam..

To czas nadrobić zaległości, film ogólnie jest fajny, dużo dobrej muzyki. To proszę, jak będziesz miała czas to sobie zobaczysz.
https://www.cda.pl/video/60461396/vfilm

"To wideo jest niedostępne w Twoim kraju" mówi mi durny komunikat :((
ale dziękuję i tak,
film jest na liście do oglądnięcia odkąd pokochałam Kota
(w filmie "Bogowie", bo wcześniej za nim nie przepadałam)

Poważnie? Obejrzysz jak będziesz w Polsce, moim zdaniem Kot w tym filmie jeszcze lepiej zagrał swoją rolę niż w filmie Bogowie. Trzeba zobaczyć.

Najlepsza rola Kota ever także musisz obejrzeć 😉

oo dzięki chłopaki,
po takiej rekomendacji obejrzę na pewno.
:)

Film widziałam a jak że ;) Dżem to jeden z zespołów, które słucham świadomie tzn. włączam sobie ich muzykę gdy akurat nie słucham radia ;)

Film oglądałem już parę razy, muzyka Dżemu musi być, często do niej wracam. Parę dni temu byłem na 25 leciu zespołu Harlem, gościnie był też Balcar, myślałem że zaśpiewa jakiś utwór zespołu, ale nie stety nie zaśpiewał nic z repertuaru Dżem

W takim razie jak będziesz kiedyś miał okazję, to polecam imprezę Rock na Plaży (w tym roku o ile dobrze pamiętam to będzie 1.09.).

Jak kiedyś będę w tamtych okolicach to na 100% koncert będzie zaliczony.

Bardzo lubię ten film widziałam go kilka razy, znakomita obsada.
Rysiek miał świetny głos i teksty.

Zgadza się, film jest bardzo fajny a do tego jeszcze utwory Ryśka, mistrzostwo.

Pomyśleć, że Rysiek tak wcześnie musiał odejść... Świetna muzyka, życiowa i prawdziwa... z serca... Nikt tak nie potrafił przelać swojego życia na tekst i stworzyć porządny utwór. Każdy werset tekstu był kawałkiem jego życia.

Polecam obejrzeć film, który jest dopełnieniem całej twórczości Riedla i tłumaczy dokładnie jakie problemy miał Rysiek.

Film oglądałem parę razy i przy najbliższej okazji zrobię to ponownie. 😉

Oglądałem parę filmów o Ryśku, wszystkie bardzo fajne i zarazem wstrząsające co ten chłopak przeżywał.

Znacznie wyżej cenie film dokumentalny "Się macie ludzie". Wybitny.

Zgadza się, świetny dokument, parę razy widziałem.

Ja Kota zazwyczaj nie trawię w filmach. Ale muszę przyznać, że w "Skazanym na bluesa" wypadł świetnie! Drugą jego bardzo dobrą rolą był występ w filmie "Bogowie". I podobno w "Zimnej wojnie" też spisał się znakomicie, ale tego jeszcze nie sprawdziłem.

Też tego filmu jeszcze nie widziałem, Skazany na bluesa i Bogowie obejrzane, świetna gra aktorska Kota, muszę jeszcze obejrzeć Zimna Wojna w tedy będę mógł coś powiedzieć.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63457.41
ETH 3119.12
USDT 1.00
SBD 3.94