Tematy Tygodnia 4: Ponad 40 lat z U2

in #polish5 years ago (edited)

Zespołowe granie to nie jest bułka z masłem. I nawet nie chodzi tu o dostrojenie instrumentów i pilnowanie by wszystko było równo i brzmiało dobrze. Każdy muzyk bowiem jest człowiekiem, a wiadomo jak to z ludźmi bywa. Do tego każdy ma swoje życie, rodzinę i zawsze trzeba coś poświęcić. Dlatego też tak niewiele zespołów trwa, a już szczególnie w tym samym składzie. I dlatego rozumiem chłopaków i Magdę z zespołu Forteca, którzy 2 miesiące temu ogłosili, że po 13 latach grania kończą z koncertowaniem. Pisał o tym perkusista @ptaku na swoim koncie. Ja to w pełni rozumiem. I tym bardziej jestem pełen podziwu dla U2 - irlandzkiego zespołu, który gra nieprzerwanie od 1976 roku. 43 lata! (dla ścisłości: 41 pod nazwą U2) Oznacza to, że jest to najdłużej działająca grupa na świecie.

U2 byli kwartetem w 1976 roku i dalej nim są. Członkowie grupy to: Bono, a właściwie Paul Hewson - wokalista, Adam Clayton - basista, The Edge czyli tak naprawdę David Evans - gitarzysta oraz Larry Mullen Junior - perkusista, który... w 1976 roku wywiesił ogłoszenie o poszukiwaniu muzyków do grupy rockowej. To w jego domu (dokładnie w kuchni) odbyło się pierwsze spotkanie chłopaków. Miało to miejsce 25 września.

Początkowo zespół nosił nazwę The Larry Mullen Band. W 1978 roku zmieniona jednak została na U2. Zasugerował ją Steve Averill, przyjaciel rodziny Adama Claytona. Ile koncertów zagrali od tamtego czasu? Trudno to oszacować. Nigdzie nie znalazłem takiej informacji. W samych Stanach Zjednoczonych zagrali ich 850. Wydali 15 płyt studyjnych. Spory dorobek. Dla mnie jednak do końca życia pozostaną w pamięci głównie dzięki tej jednej piosence...


Artykuł napisany w ramach tematu czwartego 65 edycji Tematów Tygodnia oraz eksperymentu, o którym więcej tutaj.

Sort:  

Też uważam, że granie koncertów to ciężka praca. Koncerty są robione przez ludzi a wiadomo, że ludzie są różni. I dlatego granie koncertów też wychodzi różnie.

zdecydowanie. też tak uważam. ciężka praca.
no i by wszystko było równo. i brzmiało dobrze.
żadna tam bułka z masłem.
oj, tak tak.

Koncerty są robione przez ludzi

Trochę się jednak zagalopowałem pisząc, że każdy muzyk jest człowiekiem...

Przez wiele lat byłem fanem Bono/U2, jednak gdybym dzisiaj miał go określić jednym słowem to byłoby to słowo: szmata. Bono zagubił się już dawno temu, w momencie gdy zaczął się zadawać z globalistycznymi liderami z amerykańskiej partii demokratycznej. Pod tym skasowanym przez YT filmem są linki które więcej o tym mówią.
https://www.infowars.com/bonos-secret-frontman-for-genocide/
W ubiegłym roku Bono utwierdził mnie że moja opinia o nim jest słuszna. Był czołowym frontmenem w Irlandii nawołującym do zabijania nienarodzonych dzieci, dzieki czemu aborcja na żądanie w tym katolickim kraju stała się faktem

https://www.dailywire.com/news/30234/bono-false-christian-u2-tells-ireland-legalize-paul-bois
https://www.theguardian.com/world/live/2018/may/26/irish-abortion-referendum-result-count-begins-live

To post eksperymentalny. Polecam podejść do niego z dystansem. Choć "Sunday Bloody Sunday" akurat lubię. W przeciwieństwie do Bono. Do listy dodałbym jeszcze te gadki o hipernacjonalizmie w Polsce i na Węgrzech.

Oznacza to, że jest to najdłużej działająca grupa na świecie.
Nigdy tego nie sprawdzałem, ale myślałem, ze najdłużej grają Rolling Stones. Pewnie dlatego, że wyglądają jakby grali już sto lat ;)

Według mnie (co do długości i ciągłości grania) wszystko sprowadza się do jednego - czy jest to twoja praca (którą przy okazji kochasz), czy jest to hobby, młodzieńcza rozrywka. Z młodości wyrastasz, a resztę z czasem weryfikuje "proza życia".

Nigdy tego nie sprawdzałem, ale myślałem, ze najdłużej grają Rolling Stones.

Ale zmieniali skład ;)

Ok, wszystko jasne :)

Congratulations @bezkresu! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You published more than 50 posts. Your next target is to reach 60 posts.
You made more than 10 comments. Your next target is to reach 50 comments.
You got more than 10 replies. Your next target is to reach 50 replies.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do not miss the last post from @steemitboard:

The Steem blockchain survived its first virus plague!
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64664.11
ETH 3166.18
USDT 1.00
SBD 4.11