SteemMonsters - Czy można na tym zarobić?

in #polish5 years ago

Wiele osób gra w Steem Monsters dla ogólnej przyjemności, inni dla pieniędzy. Ale czy można zarobić jeszcze sensowne pieniądze na Steem Monsters?

Czy dało się zarobić na Steem Monsters?

image.png

Wiele relacji i zainteresowania grą pochodzi z czasów przed Rewardami, w których za granie w grę wypadał nam booster pack, czyli paczka z 5 kartami. Taka paczka była sprzedawana przez twórców za 2 dolary, a ludzie sprzedawali to troszkę taniej - od 1 do 1.5 dolara. Tak więc dało się dziennie zarobić hipotetycznego dolara. Tak więc potencjalnie bardzo ładne pieniądze można było zarobić na grze przed Rewardsami

Czym są rewards?

Jest to pewnego rodzaju nowa generacja kart, która powstała by gracze wykonujący daily questy, cel był taki, by nie dumpować cen kart "beta" i boosterów (by twórcy więcej zarobili), a by gracze nie rozerwali na strzępy projektu.

Tak więc jest to mała grupa kart (mała to pojęcie względne), które można wygrać za darmo.

Jak ekonomia zadziałała?

Jak pewnie się domyślacie - jak czegoś jest dużo na rynku to ludzie obniżają ceny. Karty, które chodziły po np. 10 dolarów zostały zdumpione do 1.4 dolara. I tak wydaje się to dużo, ale mówimy o karcie, która jest "legendarna" i bardzo rzadko wypada.

Kiedyś hobgoblin był warty chyba nawet dolara, dzisiaj to 3 centy. Po prostu masakryczna ilość kart, które są dystrybuowane przez twórców sprawiają, że ceny idą w dół.

A co z tą legendą?

Zrzut ekranu z 2019-02-07 19-31-20.png

  • Yu-Gi-Oh, S01E01

Niektórzy mogą liczyć na łut szczęścia i próbować wyciągać złote legendy (statystycznie masz na to szanse jak 1:6250, chyba, że jesteś samarek69 to 1:2). Takie karty to rzadkość w rzadkości. Można na dzień dzisiejszy zarobić od 40 do 160 dolarów. Tylko statystycznie "noob" ma szanse wyciągnąć taką kartę raz na 10 lat? Raz na 20 lat? Chociaż oczywiście polecam próbować, sam "modlę się" o to :)

Czy Starter Pack się zwróci?

Może ktoś uzna - ok, walić zarabianie, ale czy chociaż starter pack się zwróci? Oczywiście najlepiej jest napisać tekst do Gameeit i dostać starter pack za darmo (oszczędność 10 dolarów).

Jeśli jednak uznamy, że będziemy grać w tę codziennie to są szanse na osiągnięcie tych 10 dolarów. Będzie to bardzo trudne i może trwać miesiącami (może latami), bo wyciągnięcie 5-6 "jednorożców" (mniej więcej 10 dolarów) jest możliwe, ale do tego trzeba choooooooooolernie dużo czasu. Jeśli uznamy, że gra się nie znudzi (bo nie jest zła, ale też ma swoje wady) to są szanse na zwrot inwestycji.

Szanse na wyciągnięcie jednorożca są jak 1:125. Jeśli jesteśmy noobami może nam to zająć 2 lata na oko. A może i dłużej, bo przecież "konik" też z czasem spadł z ceny.

Dlatego grajcie dla przyjemności lub dla obu na raz.

Sort:  

Mogłeś trochę więcej napisać o tym. Np. kupując starter pack za $10 jest duża szansa, że nawet teraz przy zmienionych nagrodach zwróci się w miesiąc - dwa. Jak ktoś ma pecha to faktycznie dłużej ale to nie o zarabianie chodzi. Moim zdaniem geniusz gier blockchainowych objawia się tym, że można sobie kupić grę i w nią pograć - tak jak w każdą inną - ale największa różnica jest na koniec: można zawartość gry odsprzedać albo komuś podarować i nie ma się wtedy wrażenia straconego czasu jak w zwykłych grach. Np. wkłada się $10, gra się rok czasu a potem sprzedaje wszystko za $100.

Dlatego moim zdaniem takich gier nie powinno się reklamować jako sposobu na zarabianie bo to psuje samą zabawę i może się zamienić na przykład w hazard czy uzależnienie - jak ktoś zacznie wkładać w to więcej niż jest w stanie stracić. No i na pewno nie liczyć na to, że ktoś się będzie z grania utrzymywał.

To dlaczego niektórzy gracze inwestują grube tysiące dolarów w karty?

Chcą brać udział w turniejach na wyższe dywizje kart, gdzie nagrody są dużo wyższe. Teraz STEEMy farmi się na turniejach, a nie rankingu.

Dlatego napisałem swojego posta bo widzę, że ludzie właśnie nie rozumieją tematu. Myślą, że sobie nakupią kart za kilka tys, zwolnią się z pracy i tak będą sobie na chleb zarabiać. Owszem, komuś może się to uda ale to nie jest takie proste. Dużo zależy od szczęścia, umiejętności, żyłki handlowej itp. itd. Lepiej do tego podchodzić bardziej na luzie.

A mnie wkurza takie podejście: czy zarobię czy nie? Ja kupiłam starter pack dla sprawdzenia co to jest (bo @mys i @rafalski wtedy o tym gadali) i nie żałuję. Wydane pieniądze tokeny już dawno mi się zwróciły, ale gram dla przyjemności. Wiecie jaka to jest satysfakcja wygrać z kimś kto ma lepsze karty 😂.

Ja się długo broniłem, stwierdziłem, że nie mam czasu, że to nie dla mnie. Tym bardziej, że nigdy wcześniej w żadne karcianki nie grałem. Ale jak spróbowałem to wpadłem jak ta śliwka w kompot. Gra daje mi dużo frajdy, szczególnie, że jest to gra wieloaspektowa :D
No i meritum mojego komentarza - gdyby nie ta osoba wyżej, to by mnie pewnie tam nie było :joy:

O, to na coś się przydałam 😂

Ja nie gram 😉 wolę w piłkarzyki.
Kupiłem tam jakiś starter pack, ale ja tego nie ogarniam 😂

Przypominam o turniejach SM. Są organizowane co kilka godzin, a czasami nawet po 2-3 jednocześnie. Pula nagród to często 100 STEEM, nawet do 1000 STEEM. Premiowane kilka czołowych miejsc przy udziale średnio 30-50 graczy.
W naszym plemieniu (Summoners Tribe) mamy zawodników, którzy zbierają kokosy, przejeżdżając przez drabinkę po nagrody :D

Ciekawość nie daje mi spokoju co to znaczy "kokosy". Dał byś radę rzucić jakiś szacunek, typu wartość ich tali w stosunku do tego ile mogą miesięcznie wyciągnąć na takich turniejach?

Nie dam rady nic oszacować, ale wbijaj do naszego Plemienia i przeczytaj czat sam
https://discord.gg/5F4FBDC

Ja uważam, że te $10 dolarów za booster idzie dość szybko zebrać. A przynajmniej dało radę jeszcze z 10 dni temu bo z każdym sezonem ceny spadają co raz bardziej. W sensie po otrzymaniu nagród za sezon dużo graczy (zwłaszcza farm) sprzedaje je po najniższej cenie z peakmonster. Za jakąś godzinę usiądę do kompa i wrzucę screena z mojego arkusza odnośnie nagród które zdobyłem od 22 stycznia. Ale jest to równowartość około $20

Posted using Partiko Android

Tutaj trochę info z mojego excela :D
image.png
Chociaż muszę przyznać, że lepiej grało się gdy rozdawali paczki zamiast reward card. Mi zdecydowanie lepiej robiło się questa wiedząc, że czeka na mnie paczka w której może być tak wiele różnych kart. Zwłaszcza, że były tam też karty "summoner". No i z jednaj z takich paczek wydropiłem złotego SotF, którego potem sprzedałem za $200

Zapomniałem jeszcze dopisać, że te złote legendarne karty bardzo długo się sprzedają. Kto wie czy nie dłużej to trwa, niż czekanie na ich wylosowanie.

Jeśli dysponujesz budżetem ok 100$ i obserwujesz rynek kart to dziennie na handlu można zarobić na starter pack. Miałem w zeszłym tygodniu trochę więcej wolnego czasu i na handlu zarobiłem ponad 3$ w jeden dzień ;-)

O co chodzi z tym pisaniem do Gameeit żeby dostać starter packa? Tradycyjne karty jakoś mnie nie przekonały. Zawsze przegrywam :p Podobnie jak @bartheek wolę piłkarzyki :D A Steem Monstery?...hmm...kto wie, jeszcze nie miałem okazji.

Gram ponieważ sprawia mi to dużą przyjemność. Na plus jest możliwość tworzenia dużo większej kombinacji kart w decku, rynek gdzie można testować swoją wiedzę z zakresu handlu i ekonomii, możliwość ustawiania bid-ów, szybsza rozgrywka, wszystko to czego brakuje mi w innej karciance - Hearthstone.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 62796.11
ETH 3045.55
USDT 1.00
SBD 3.85