Poradnik jak zarabiać pisząc komentarze

in #polish6 years ago (edited)

            Witam wszystkich polskich Steemian!

Jestem mile zaskoczony pozytywnym odzewem na mój poprzedni post. Postanowiłem,że podzielę się z wami wszystkim tym czego nauczyło mnie pierwsze 7 tygodni na Steemit.Post ten kierowany jest głównie do nowych użytkowników lecz możliwe,że osoby które znajdują się tu już od dłuższego czasu też dowiedzą się czegoś ciekawego :)

W tym artykule skupię się na omówieniu komentowania postów.Jak (mam nadzieję)nam wszystkim wiadomo Steemit daje nam możliwość zarabiania na pisaniu komentarzy.Należy jednak pamiętać,że to czy komentarz przyniesie nam jakieś zyski zależy od reakcji społeczności na to co napisaliśmy.Osobiście na samych komentarzach zarobiłem ponad 220 zł.Nie jest to duża kwota lecz każdy grosz jest cenny w budowaniu mocy naszego konta.Poniżej opiszę wszystko czego się nauczyłem pisząc komentarze.Mam nadzieję,że pozwoli wam to zrozumieć na jakiej zasadzie to wszystko działa i wasze komentarze zaczną przynosić wam zyski.


1.Nie spamuj!

Spam jest bardzo źle postrzegany wśród naszej społeczności(wspominam o tym w poprzednim poście)Pisanie niczego nie wnoszących komentarzy może skutkować oflagowaniem naszych komentarzy.Dużo lepszym rozwiązaniem jest napisanie jednego wartościowego komentarza odnoszącego się do treści posta niż 10 które będą jedynie zachwalać autora posta.Idź w jakość a nie ilość!


2.Komentuj treści które Cie ciekawią!

Pisząc komentarze pod artykułami które odnoszą się do tematów które Cię interesują daje Ci możliwość wykazania się swoją wiedzą i wniesienia do dyskusji czegoś ciekawego.Jeśli znasz się na tym o czym pisze autor daj mu o tym znać i powiedz co myślisz o treści jego posta.Pokaż wszystkim,że jesteś wartościową osobą potrafiącą wnieść coś do tematu a ludzie na pewno to docenią.


3.Odnoś się do błędów!

Jeśli zauważysz w artykule jakiś błąd daj autorowi o tym znać.Napisz komentarz z czym się nie zgadzasz i przedstaw swój punkt widzenia lub popraw jego błąd ortograficzny.Podczas pisania postów często zamyślony twórca nie wyrazi odpowiednio tego co miał na myśli lub strzeli gafę.Z moich doświadczeń muszę powiedzieć,że konstruktywna krytyka przez większość jest odbierana pozytywnie więc nie ma co się obawiać o atak na naszą osobę za wytknięcie błędu.


4.Znajdź odpowiednich twórców!

Na Steemit można znaleźć ogromną ilość pozytywnych ludzi którzy doceniają dobrych użytkowników.Równie wielu ma swoją widownie gdzieś i nie odpowiada nawet na komentarze nie wspominając o upvote'owaniu ciekawych uwag swoich followers'ów.Postaraj się trzymać twórców piszących na tematy które Cię interesują którzy jednocześnie mają dobry kontakt ze swoimi odbiorcami.Nie mam na myśli wyłudzania upvote'ów od hojnych osób.Chodzi mi o interakcje z odpowiednimi twórcami którzy będą upvote'ować lub/i upvote'ować komentarze które napiszesz.


5.Nigdy nie proś o upvote!

Proszę nie rób tego....


6.Nie skupiaj się jedynie na upvote!

Pamiętaj,że najbardziej wartościowym aspektem pisania komentarzy jest możliwość poznania innych ludzi.Integrując się ze społecznością możesz zyskać dużo dłużej patrząc przez pryzmat czasu.Każdy interesujący komentarz ma szanse zaciekawić ludzi od których otrzymasz follow co w przyszłości może Ci bardzo pomóc.Kolejną kwestią jest dyskusja z autorami postów.Pisząc coś wnoszące komentarze regularnie pod postami danego autora pokaże mu,że jesteśmy jego stałymi i aktywnymi odbiorcami co może przekonać go do upvote'owania naszych komentarzy(sam tego doświadczyłem)


JAK PISAĆ KOMENTARZE?

Pamiętaj,że sukces w dużej mierze zależy także od sposobu w jaki napiszesz komentarz.Pamiętaj,że oprócz odniesienia się do posta musisz zadbać o ortografię,składnię i formę komentarza.Pisząc komentarz pamiętaj żeby na początku powiedzieć do której części artykułu chcesz się odnieść.Napisz co Ci się w artykule podobało a z czym być może się nie zgadzasz.Powiedz co sądzisz o temacie i jak ty to widzisz.Na końcu możesz jeszcze raz wspomnieć co Ci się najbardziej podobało i dać znać autorowi,że zostawiasz followa/upvote.Postaraj się żeby komentarz zawsze miał więcej niż 1 zdanie ;)


To już wszystko co mi przyszło do głowy pisząc ten artykuł.Dajcie znać co sądzicie o tych poradach i czy znacie jeszcze jakieś o których nie wspomniałem.W ciągu najbliższych dni dodam kolejne artykuły o tym co każdy nowy użytkownik powinien wiedzieć.


Dzięki za przeczytanie i pozdrawiam!

Sort:  

"kurła, kiedyś to było, na YT wystarczyło napisać Pierwszy!!1 i była sława na cały powiat, tera te młode to wymyślają, że tylko wartościowe komentarze czeba pisać"

Janusz (ten z wąsami)

Pamiętam te czasy jak by to było wczoraj. Wyróżnienie od sołtysa za komentarz pod filmem Jjayjokera z 10 like. Kiedyś to było :/

Stawiaj spacje po kropkach :)

Mój błąd :/
Zadbam o to pisząc kolejne posty.Dzięki za radę!

W nawiązaniu do pkt. 3 :
Kilku przecinków brakuje :P, w 1 miejscu jest "ty",a np "Ci" już z dużej. Stawiam,że przez przypadek poszło z małej :) Tak jakoś rzuciło mi się w oczy.
Ogólnie post bardzo fajny.

Dzięki.Jestem totalnym amatorem jeśli chodzi o pisanie.Mam nadzieję,że z czasem się wyrobię.Postaram się następnym razem nie popełnić takiego błędu oraz nie zapominać o przecinkach :)

Dobrze powiedziane! Sam komentuje dość dużo.

Więc pewnie dużo Cię to nauczyło ;)
Wiesz coś o czym ja nie wspomniałem?
Dzięki za komentarz!

Oczywiście. Komentuj regularnie do tych co dają upvoty. Zresztą mnie te osoby interesują. Również wyrażam swoje zdanie do ich postów pozytywne jak i negatywne. Być szczerym. Warto napisać dwa, trzy zdania w komentarzu a nie słowo. No są nieraz wyjątki wiadomo. Leci fallow i upvote😀👍

Wielkie dzięki! Każdy nowy realny follower znaczy dla mnie bardzo dużo :)

Hehe no z tym się zgodze. Chciałbym mieć 100 aktywnych followerów moich😀. Pozdrawiam!👊

Jestem tutaj zupełnie zielona i poruszam się po steemit jak we mgle,więc takie informacje są jak najbardziej pomocne dla mnie.Wielkie dzięki!

Bardzo mi miło,że mój poradnik Ci się przydał :)

Z czasem wszystko ogarniesz. Ze mną w grudniu było podobnie, dla mnie to był "Matrix" :)

Bardzo fajny poradnik, "kradnę" do siebie :)

Śmiało ;)
Fajnie,że Ci się podoba!

Przydatna wiedza Dzieki

Cieszę się,że poradnik się przydał :)

Niezły poradnik, na pewno dla wielu osób będzie bardzo pomocny :)

Stawiaj spację po znakach interpunkcyjnych, bo bez nich tekst się za bardzo zlewa i nie wygląda to najlepiej.

Kurcze kolejny raz ten błąd popełniłem...dzięki za przypomnienie następne artykuły będę sprawdazał po 2 razy i upewniał się, że znów o tym nie zapomniałem. Pozdrawiam ;)

Cześć. Zauważyłem że wiele osób próbuje nauczać innych jak "pisać" z "zarobkiem" gdzieś tam w tle. Nigdzie wcześniej nie spotkałem się z tym na taką skalę. Natura lubi równowagę i dlatego w późniejszym czasie będzie tak jak będzie choć dzięki takim wpisom będzie trochę lepiej

Mam nadzieję :D

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 61166.56
ETH 2987.63
USDT 1.00
SBD 3.71