[Konkurs] Intermarium #1 - WYNIKI

in #polish6 years ago

Oto nadszedł czas, aby rozstrzygnąć pierwszy z dwunastu konkursów z serii INTERMARIUM. W pierwszej odsłonie wzięło udział 9 osób: @bowess, @alcik, @baro89, @romualdd, @pkocjan, @arabson1990, @pignys, @lukmarcus i @postcardsfromlbn. I tu należą się wszystkim podziękowania za podjęcie wyzwania pomimo obaw. Konkurs wszak do łatwych nie należy, a każdy boi się "kompromitacji". Trudno jednak mówić o komromitacji, w sytuacji intuicyjnego konkursu. Trzeba mieć też na uwadze, że konkurs z założenia jest zabawą w skojarzenia. Nie zmusza się nikogo, aby przeszukiwał Internet w poszukiwaniu ukrytych lokacji. Spokojnie można strzelać. Choćby dlatego, aby się móc zdziwić przeglądając post z prawidłowymi odpowiedziami, przy okazji poszerzając nieco swoją wiedzę. Warto mieć na uwadze ten aspekt.

Rzecz jasna ogromne uznanie należy się "googlerom", czyli tym którzy nie strzelali, a w tajemny sposób wyszukali prawidłowe odpowiedzi. Szczerze mówiąc wyniki pierwszego konkursu są zaskakujące. To, że 3 osobom udało się zlokalizować wszystkie miejsca jest godne podziwu. Chapeau bas! A jakie to były miejscowości? Oto odpowiedzi:

1. Kraków

1.JPG

Wieża ratuszowa z XIV wieku, która stoi na Rynku. Ratusz zburzono w 1820 roku. Wieża to jedyna część, która się ostała.


2. Dyneburg/Daugavpils

2.JPG

Wrota Mikołajewskie dyneburskiej twierdzy z 1812 roku. Prowadzą do odnowionej części ufortyfikowanego kompleksu, gdzie znajduje się m.in. Centrum Sztuki Marka Rotko.


3. Rzeszów

3.JPG

Pałac Jędrzejowiczów w Rzeszowie. Pierwsze wzmianki o nim pochodzą z XVI wieku, ale dzisiejszy kształt to w dużej mierze wynik przebudowy z lat 1879-1883. Obecnie mieści się w nim tzw. "szpital płucny".


4. Warszawa

4.JPG

Warszawskie Stare Miasto. Róg Nowomiejskiej i Mostowej.


5. Lwów

5.JPG

Widok na wieżę lwowskiego Ratusza z dachu Domu Legend.


6. Legnica

6.JPG

Wieża legnickiej Katedry Świętych Apostołów Piotra i Pawła oraz fragment kamienicy przy Rynku.


7. Katowice

7.JPG

Pomnik Powstańców Śląskich w Katowicach z 1967 roku.


8. Wilno

8.JPG

Po lewej wieża unickiego Kościoła Trójcy Świętej, po prawej - rzymsko-katolickiego pw. Św. Teresy. Zdjęcie zrobione z ulicy, która wg Google Maps nie ma nazwy.


Oto wyniki pierwszego konkursu a zarazem tabela klasyfikacji generalnej:

MiejscePunktyUczestnicy
18@bowess, @alcik, @pignys
26@baro89, @lukmarcus
35@pkocjan, @arabson1990
42@romualdd, @postcardsfromlbn

Między zwyciezców - @bowess, @alcik'a i @pignys'a - podzielona została pula w wysokości 1 SBD. Gratulacje!

Dzięki @bowess, która przekazała 3 SBD, pula kolejnych trzech konkursów powiększyła się i będzie wynosić 2 SBD. Hip hip! Hura!

Na koniec kilka słów o planach. Konkurs będzie kontynuowany do końca w obecnym formacie, czyli 8 zdjęć na tydzień - z Polski, Łotwy, Litwy i Ukrainy. Możliwe są jednak pewne urozmaicenia. W tym momencie są trzy pomysły: po pierwsze, aby wprowadzić konkursy "krajowe" (czyli w danej odsłonie będą zdjęcia tylko z jednego kraju); po drugie, aby jeden konkurs był dedykowany architekturze i przedstawiał głównie detale; po trzecie aby 3 konkursy opierały się nie na zdjęciach współczesnych, ale starych (głównie pocztówkowych) z domeny publicznej, byłby to taki fotograficzny "Turniej Czterech Skoczni" z własną klasyfikacją (oczywiście jego wyniki wliczałyby się do klasyfikacji generalnej). Rozważane jest również przeprowadzenie jakiegoś konkursu drużynowego, ale do tego potrzeba frekwencji... A jak ona będzie wyglądała, to już pokażą kolejne tygodnie.


Kolejny konkurs INTERMARIUM już w środę!

Sort:  

To ja przyznaję, że Kraków i Rzeszów zgadywałem. W Rzeszowie byłem tylko raz, może z godzinę więc nie miałem najmniejszej szansy poczuć klimatu. To, że trafiłem oba to fart, może odrobina intuicji (choć nie rozumiem jakim cudem nie poznałem tej wieży ratuszowej - wiedziałem, że znam te detale i widziałem je nawet na własne oczy, ale mimo to nie zaskoczyło - spodziewałem się raczej kościoła).

Wyniki są dla mnie szokujące, bo konkurs był według mnie bardzo trudny. Wręcz zbyt trudny. Czas w jakim odpowiedziała @bowess w połączeniu z jej wynikiem jest dla mnie miażdżący ;-). Oczywiście serdecznie jej gratuluję :-D.

Co do tego klimatu na który się powołujesz:

  • Czy to nie jest zbyt subiektywne kryterium? To samo miasto każdy może odbierać inaczej.
  • Samemu można to samo miasto oceniać różnie w zależności od kontekstu (inaczej się patrzy na miasto w którym się mieszka, inaczej na miasto w którym się pracuje i zupełnie inaczej na to, które się zwiedza turystycznie). To się może również zmieniać w czasie gdy zmienia się nasz kontekst.
  • Dla mnie klimat danego miasta jest czasem zupełnie nie do uchwycenia (niezależnie od kontekstu w jakim je poznaję) a innym razem, w innym mieście patrzę na jakiś jego kawałek to łapię coś na kształt klimatu po czym mijam parę kwartałów i spotykam coś zupełnie innego (czasem wystarczy 300m a czasem nawet się odwrócić).

Nie zrozum mnie źle - nie krytykuję, to Twój konkurs i Twój pomysł - z jednej strony bardzo mi się podoba ale z drugiej tłumaczę czemu wydaje mi się za trudny. :-)

Taaa też miałem takich kolegów na studiach. Zawsze marudzili po wyjściu z egzaminu, a potem piątki... ;)

Co do klimatu to był on tylko punktem wyjścia, ale jak wynika z komentarzy @bowess czy @pignys'a, to nie klimat lecz dedukcja pozwalają rozwiązać najtrudniejsze zagadki. Co do poziomu trudności... to niestety konkurs okazał się zbyt łatwy, bo założenie miałem jednak takie, by nikt nie zdobył maksymalnej ilości punktów, a aż 3 osobom się to udało ;) Zobaczymy jak będzie w kolejnej odsłonie...

I tak jak pisałem. Każdy może podejść jak chce do konkursu. Można szukać, można zgadywać. Co kto woli.

to nie klimat lecz dedukcja pozwalają rozwiązać najtrudniejsze zagadki.

Ja od początku próbowałem wszystko rozwiązać za pomocą dedukcji (choć starałem się szukać jakiegoś klimatu i użyć jako poszlaki - z miernym dość skutkiem). Ale jak już wspominałem i tak musiałem zgadywać w dwóch przypadkach i tym razem poszło zaskakująco nieźle.

Co do poziomu trudności... to niestety konkurs okazał się zbyt łatwy...

Ech. Przez Ciebie mnie z domu wyrzucą. Albo z pracy :-P.

@alcik a jak odszukałeś Wilno? Tak z ciekawości pytam.
Jutro środa, środeczek, środunio! Weź dzień urlopu na "Intermarium". ;)

Nic wyrachowanego. Po prostu przeglądałem zdjęcia z lotu ptaka - wieże na szczęście wystają.

Zamiast urlopu to sobie dziś złamię jakąś kończynę. Dziś tylko paręnaście godzin w szpitalu i jutro mam luz - nie tylko od pracy ale i od innych zobowiązań ;-).

Nic nie łam! Za późno na takie śtuki.
Powiedz komu trzeba, że jesteś niedysponowany. :)

Konkurs jest super!
Wszystkim, którzy jeszcze nie dołączyli, a wahają się przez wzgląd na to, że mało zwiedzali nasz kraj i obszar Intermarium, mogę z ręką na sercu powiedzieć "Do dzieła!". To jest po prostu świetna łamigłówka, którą można też rozwiązać na tak zwnego czuja.

Google, google i jeszcze raz google. Pomocna była znajomość stylów architektonicznych obiektów, choć nie kluczowa. "Stary szpital", "dawny szpital", "wejście kolumnada" - nic mi nie chciało zadziałać na trójkę. Dopiero odsapka i ugryzienie sprawy z innej strony dało efekt. Klimat podobny jak w KBK, więc uznałam, że Rzeszów. A że nie chciałam strzelać, więc sprawdziałam, czy czasem tej przychodni/szpitala nie ulokowano w pałacu. "Rzeszów pałac" i bingo. :)

Niestety nie pomyślałem o ''Pałacu'', bardziej celowałem w ''Dworek''. Szukałen też pod nazwą Alvesco (stojak w oknie), ale też nic. Polecam wszystkim wziąć udział, miałem zabawy na pół dnia 😉

O widzisz - ten dworek to sobie zapamiętam na kolejne edycje. Wyszukiwarka to wyszukiwarka, raz zadziała pałacyk, raz dworek, a w innych przypadkach przychodnia. :)
Przy szóstce zafiksowałam się, że na pierwszym planie jest poczta. A to wcale nie poczta. :) Lepiej było się na obiekcie z drugiego planu skoncentrować.

Też skupiłem się na poczcie, bo podobny budynek stoi w moim moim rodzinnym mieście, a do tego ta flaga.

Alvesco to lek na astmę, więc reklama tego leku świetnie pasowała to "szpitala płucnego" :-).

A ja powiększyłem foto, i zobaczyłem reklamę leku "Alvesco"!
Porada u "google", i lek na astmę. Coś z płucami, szpital lub przychodnia?
Sprawdzam Rzeszów, bo go jeszcze @hallmann nie umieścił, a musiał, przecież to "jego miasto"!
I bingo, tak jak u Ciebie... :)

Przy pierwszym przeglądaniu zdjęć miałam myśl, że może to Ryga, ale "Zakaz palenia" jednak robi swoje. :)
Nazwy leku nie googlałam, bo jednak parawanik typowy szpitalno-przychodniany.

Kurcze, tego Alvesco to nawet nie zauważyłem :) Dobry motyw.

Dobrych detektywów tu mamy 😛

Dziękuję! :)
@hallmann - wspaniały konkurs! Znów dzięki Tobie "zwiedziłem" pół Europy!
Największą zagwozdkę miałem z szóstką, gdyż patrzyłem głównie na wschód Polski. Ale kiedyś wrzuciłeś zdjęcie WSD w Legnicy, i coś mnie tknęło. Kraków z kolei, dzięki komentarzowi zamglonej łąki, że to Jej zdjęcie. A Ją kojarzę głównie z tym miastem. Wilno? Nie uwierzysz! Dzięki rynnom. I tak dalej, i tak dalej... Jeszcze raz dziękuję! :)

Hehe akurat komentarz @foggymeadow dotyczył zdjęcia ze Lwowa (5). Jedynka była tylko liczbą porządkową dla jej myśli, nie odnosiła się do zdjęcia ;) Tak czy owak gratuluję imponującego wyniku!

Co do Legnicy... to w sumie tak powstał ten konkurs. Jakiś czas temu przeglądając zdjęcia na #pl-fotografia natrafiłem na post o wyprawie rowerowej i w sumie widząc miniaturę od razu pomyślałem, że jest o Legnicy. I faktycznie był. Wtedy pomyślałem z kolei, że są miejsca w Polsce i nie tylko, które mają swój specyficzny klimat...

Haha, ale mnie @foggymeadow załatwiła, a przy okazji pomogła! ;)

Great old is gold

Zgadza się. Nie wszystko złoto co się świeci.

Właśnie przy zdjęciu nr 3 zastanawiałem się między Rzeszowem a Tarnowem, niestety strzeliłem w to drugie... 😛

Ale i tak pozycja wysoka. Gratulacje! :)

Dziękuję😁 Wilna też nie trafiłem... szkoda. Ale najlepsze jest to, że Warszawe znalazłem jedynie po lodziarni z jakiejś strony o jedzeniu. Super konkurs! Czekam na środę 😉

:( byłem od wczoraj pozbawiony dostępu do klucza żeby wysłać memo . Nawet nie byłbym ostatni ;) gratulacje dla wszystkich!

W środę kolejny konkurs. Liczę, że frekwencja będzie większa :)

Żałuje, że nie spróbowałem :( Miałbym przynajmniej 3 trafienia... Ale na swoje usprawiedliwienie mam fakt, że intensywnie szykowałem się do wyjazdu. Jestem już na miejscu i pozdrawiam z miasta ze zdjęcia numer 2! :)

W środę kolejna odsłona. Tej nie możesz przegapić ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.035
BTC 66739.07
ETH 3228.97
USDT 1.00
SBD 4.23