Grecka lemoniada domowa w trzech odsłonach - #pl-kuchniakonkurs.

in #polish6 years ago (edited)
Sort:  

Wspaniała! Mój wybór pada na opcję nr 1. Aż ślinianki zaczęły mi lepiej pracować;)

Do kiedy w takim razie mamy czas by publikować posty na ten napojowy temat? Myślałam, że przegapiłam termin...

Cytryna ma moc!

Północ w niedzielę minęła więc niestety przegapiłaś :(
Ale nic to, kolejna edycja konkursu zacznie się już niebawem ;) Liczę na Twój udział :)

Dałam Ci upvote ale chyba był pusty wiec poczekam az sie naładuje :) A Lemoniada cudowna na upały :) Kurcze jaki Ty masz widok z okna!!! Dziewczyno!!!! aaaaaaaaa

Nie był taki pusty, 90% ;) Do 80% można, potem już raczej nie.

No mam widok, wiem... dla tego widoku wybudowaliśmy się właśnie w tym miejscu, cieszę się że Ci się podoba :)

Ewo w Grecji mamy 3 odmiany cytryn (nie pamiętam nazw). Ta zimowa od listopada do lutego dojrzewa, odmiana która dojrzewa od marca do czerwca i odmiana letnia dojrzewająca od lipca do września.

Oj to na Korfu mamy inne cytryny ;)

Albo są te co dojrzewają w grudniu razem z pomarańczami, mandarynkami i grapefruitem (teraz owoce już są malutkie i ciemno zielone) albo takie które kwitną i owocują przez cały rok. Też nie pamiętam nazw...

Na wyspach z pewnością jest inny klimat niż na lądzie a jeszcze każda wyspa ma inne położenie. Ja tutaj na Korfu jestem w sumie miedzy Włochami a Grecją ;)

Cytryny prosto z drzewa! Piękna sprawa! 👌
Piłbym jak zły! 😎

No tak to można sobie pozwolić na cytrynki prosto z drzewa. Świetna sprawa.
Lubię cytryny wyciskane, ale nie samą - za duży kop chyba by był.
Pozdrawiam.

@grecki-bazar-ewy nie sądziłam, że takie cytryny można używać, słyszałam,że takie pomarszcone cytryny/pomarańcze są niejadalne, służa na ozdobę na drzewkach dekoracyjnych (często widzi się je w centrum miast/miasteczek) - a więc to nieprawda?

jak patrzę na Te Twoje zdjęcia Ewa to aż chce mi się Cię odwiedzić! poza faktem, że i tak miło byłoby Cię poznać :) mieszkasz w górach ? te ze zdjęcia trochę przypomina wulkan ;)

lemoniada prosta sprawa, ale a cytryn śródziemnomorkich na pewno smakuje lepiej niż tych supermarketowych jakie mamy w UK !

ale nie pomyślałabym o dodaniu soli do lemoniady. ciekawe! dzięki za inspirację :)

Lekko pomarszczone cytryny też mają sok ;)
Owoce nie powinny jednak mieć uszkodzeń, pęknięć i pleśni.

Cytryna dobrze komponuje się zarówno z miodem jak i z solą, dodajemy ja przecież do niektórych potraw. Spróbuj ;)

@grecki-bazar-ewy domyślam się, że mają, ale czy nie strasznie kwaśny? no wiesz... wiadomo,że cytryna jest ogólnie kwaśna ale naprawde słyszałam, że Grecy śmieją się z turystów które takie cytryny zrywają :) jak dobrze pamiętam to szwagier tak mówił, który mieszkał 10 lat w Grecji.

fakt, ale mimo wszystko nie pomyślałabym, aby zrobić to w lemoniadzie. ale na pewno spróbuję któregoś razu, masz rację, nie dość że orzeźwienie, to izotonik wychodzi :)

Strasznie kwaśne nie są... ale jeśli drzewko nie jest podlewane to mogą być gorzkie a to już tragedia :P

Myślę że to zależy czyje jest drzewko cytrynowe ;) Wiadomo że jeśli masz cytrynę w ogrodzie to nie zostawisz na niej owoców aż będą pomarszczone i gorzkie. Z kolei drzewka cytrusowe które rosną np w Atenach przy deptakach to odmiany ozdobne które nie nadają się do jedzenia ale turyści i przejezdni o tym nie wiedzą.

aha! wyobrażam sobie, że kwaśna i do tego gorzka cytryna to musi być tragedia ;p

to ma sens. właśnie o te ozdobne mi chodziło, wiesz :) dlaczego nie nadają się do jedzenia? zależy to od sposobu pielęgnacji? mało znam się na roślinach i dlatgo tego nie rozumiem. bo nie są trujące, prawda? to po prostu niejadalna odmiana, czy... no nie wiem :) Ty wiesz @grecki-bazar-ewy ?

Pomarańcze w Atenach przy deptakach są nie dobre, gorzkie - próbowałam ;) To odmiana taka może być "nerandzia", pewnie specjalnie bo by drzewka poniszczono a warzywniaki by splajtowały :D

Ale masz cudne widoki :) Co do lemoniady: sok z cytryny plus cukier to jestem zaskoczona, to chyba taki odpowiednik espresso dla osób, które nie piją kawy ;)

Ha ha... pięknie to ujęłaś! Coś w tym stylu :P

Cieszę się że Ci się podoba moje miejsce na wyspie ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70601.11
ETH 3576.21
USDT 1.00
SBD 4.78