Przegląd Internetu #2: Pribaltika, Pałac Saski, Shapiro i BitBay

in #polish6 years ago (edited)

Niewiele ciekawych rzeczy widziałem w Internecie przez ostatni tydzień. Dominuje temat nudnej kampanii samorządowej, ale poza wywiadem Mazurka z Trzaskowskim nic nie zapadło mi w pamięć. Przez litość dla tego drugiego, nie będę tu jednak wklejał linka.

Kampania wyborcza trwa również na Łotwie. Wybory parlamentarne już 6 października. Ale i tam nie znalazłem nic interesującego. No może poza poniższą reklamą:

jv.jpg

A w zasadzie to ta reklama znalazła mnie i wyświetliła się na Facebooku z podpisem:

Mūsu profesionāļi ik dienu strādā tautiešu ārvalstīs atbalstam. (Nasi specjaliści pracują codziennie, aby wspierać swoich rodaków za granicą.)

Cóż, ciekawe, że algorytmy Facebooka identyfikują mnie jako Łotysza na wygnaniu.

41858744_2281949648543925_8781267941858476032_n.png

Z kolej w litewskim Internecie wyskoczyła mi infografika z okazji wizyty Papieża Franciszka w tym kraju (22-23 IX). Co ciekawe na wizytę z Piotrem naszych czasów można zabrać krzesła. Dziwne, bo podczas ostatniej kampanii prezydenckiej w Polsce, to właśnie krzesło było główną bronią terrorystów. Cóż, na Litwie nie znajo...

AR-180919445.jpg

Tymczasem w naszym kraju coraz głośniej mówi się o odbudowie pałaców: Saskiego i Brühla, wysadzonych przez Niemców w 1944 roku. Pisze o tym m.in. Rzeczpospolita. Do zrekonstruowanych budynków planowane jest przeniesienie dwóch instytucji: Senatu i Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Odbudowa nie jest nowym pomysłem. Słyszę o nim już od wielu lat. Choć zwykle były to koncepcje grupy zapaleńców, a nie osób związanych z rządem. Może zatem tym razem coś w końcu ruszy.

A teraz coś z zupełnie inne beczki. Materiał ma już blisko 2 lata. Kiedyś na niego trafiłem, ale zapomniełem o nim. Dziś wyświetlił mi się ponownie, więc wklejam, aby mieć w pamięci. To nagranie z jakiegoś spotkania, na którym Ben Shapiro w sposób logiczny odnosi się do transgenderyzmu i aborcji. Warto posłuchać.

oswiadczenie.jpg

Na koniec ciekawostka związana z autoryzacją konta na giełdzie BitBay. Otóż jedno z oświadczeń dotyczy... zajmowania stanowiska politycznego. Niestety nie mam pojecia w jakim celu...

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64107.21
ETH 3073.84
USDT 1.00
SBD 3.88