Zespół Carrantuohill (celtycka muza z Polski)

in #polish5 years ago

Carrantuohill to założony w 1987 roku polski zespół grający muzykę celtycką. Nazwa zespołu pochodzi od nazwy najwyższego szczytu w Irlandii.

Wykorzystuje przy tym bardzo stylowe instrumentarium (skrzypce, uilleann pipes, bouzuki, cittern, bodhran, flety, tin whistles, akordeon, mandolina, gitara akustyczna) poszerzając brzmienie o instrumenty perkusyjne, klawiszowe oraz gitarę basową.

Pierwszy raz z muzyką tego zespołu zetknąłem się jeszcze w czasach, gdy do głowy mi nie przyszło, że „Zielona Wyspa” stanie się moim drugim domem. Kiedy ich słucham mam wrażenie, że czują „celtyckiego ducha” Irlandii i świetnie przekazują go w Polsce.

![carrantuhilband.jpg]
()

Zresztą sam Seamus Heaney – irlandzki poeta, laureat Nagrody Nobla w 1995 r. – po kilku spotkaniach z zespołem stwierdził:
“…nieoczekiwanie poczułem się jak w domu podczas spotkania z zespołem Carrantuohill, polskimi muzykami grającymi irlandzkiego jiga i reela w takim stylu i z takim szelmostwem, że nawet Irlandczycy nie zrobiliby tego lepiej.

Sort:  

Najbardziej chyba lubię "Zielonego Króla" z Anną Marią Jopek i "Gdy wrócę do Irlandii swej" z Kubą Badachem.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64271.38
ETH 3157.43
USDT 1.00
SBD 4.25