"Zapłać w BTC to nie będę Ci przeszkadzał"- Nowy kant?

in #polish5 years ago

Dziś rano moja żonka otworzyła pocztę, po jakiś 10 minutach zawołała mnie, bo rzekomo wdepnęła w gówno. Ktoś hakował jej pocztę i komputery. Haker napisał że musi zapłacić 250 Euro w BTC bo jak nie to świat zobaczy jej zdjęcia i to gdzie wchodziła(chodzi o zboczone strony) itd. itd.
haker.jpg
zdjęcie jak zwykle zapożyczone z google.pl

Kiedy to usłyszałem, zacząłem się śmiać, żona patrzyła na mnie i zaczęła się pewnie zastanawiać, czy to czasem nie moja głupia reakcja na jakieś zachowanie. Pisałem kiedyś o tym w odcinkach "Życie po udarze". Odwróciłem się do niej i powiedziałem:
-komu Ty to mówisz, czy jesteś normalna?
-prawie 10 lat zajmowałem się oszustwami i Ty mówisz mi że musisz wpłacić 250 Euro człowiekowi który rzekomo wie o Tobie wszystko,
-przeczytaj mi to na głos.

Żona zaczęła czytać treść, w połowie przerwałem jej i powiedziałem:
- posłuchaj sama siebie, czy Ty wchodziłaś na jakieś strony erotyczne?
- no nie,
- a czy ja według Ciebie po udarze i w tym wieku wchodzę na takie strony?
- no chyba nie
- jak to chyba, przecież nawet nie muszę co ja mam 15 lat?

Poza tym gość pisze o włamaniu na nasz router, czyli nie ma nawet pojęcia za pomocą czego i jak jestem podłączony do sieci. Do tego każdy komp u nas w domu jest na Linuxie, wszystkie systemy są po instalacji w ciągu ostatnich trzech miesięcy, router również wymieniony w przeciągu 2 miesięcy. Blef jak h... .
email_oszustwo1.png

email_oszustwo2.png

Typowa próba wyciągnięcia kasy od "Łosia".
Wyobraźmy sobie sytuację kiedy moja żona by była sama i dostała by takiego meila. Mamy nastoletniego syna, więc jest prawdopodobieństwo że wchodzi na strony erotyczne. Więc sądząc po jej porannej reakcji prawdopodobnie zapłaciła by oszustowi żeby mieć spokój.

Ilu jest takich ludzi?. Ludzi którzy mają swoje gołe zdjęcia, filmy itp. Wchodzą co jakiś czas na strony o zabarwieniu erotycznym. Dostając takiego meila co robią? Płacą. A oszuści tylko zacierają ręce.
Ten kto zapłaci rzeczywiście ma spokój i jest zadowolony, ale i ten co nie zapłaci również będzie miał spokój tylko z tą różnicą, że nadal będzie bogatszy o 250 euro. Dlaczego?
Ano dlatego bo to zwykły blef dla tzw "frajerów" którzy się nabiorą i zapłacą.

Sort:  

Nie za bardzo rozumiem co jest złego i wstydliwego we w chodzeniu na strony dla dorosłych? 😀

Wstydliwe może trochę jest, ale z drugiej strony ...

!tipuvote 0.3 hide

Tak, te maile są popularne w ostatnim czasie. Blefy. Często są spreparowane tak że wyglądają jakby zostały wysłane z Twojej własnej skrzynki, mimo, że wcale tak nie jest i pochodzą z dziwnych skrzynek z dalekich krajów (Brazylia na przykład). Niektórych to jednak pewnie przekonuje, że włamywacz ma w takim razie hasło do jego skrzynki - tak nie jest (nie będę tutaj wchodził w szczegóły techniczne). Można spokojnie zignorować i wrzucić do kosza taki mail, uprzednio oznaczając jako spam ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.33
TRX 0.11
JST 0.035
BTC 67020.94
ETH 3270.13
USDT 1.00
SBD 4.62