Jak się ma tag #pl-filmy?

in #polish6 years ago

Nadeszły wakacje. Sam mam troszeczkę więcej czasu, więc uważam, że jest to właściwy moment, by dokonać pewnego podsumowania działania tagu #pl-filmy, a także rozliczenia mojej osoby, jako opiekuna tego tagu. I pewne wnioski też by pasowało wyciągnąć...

office-3295556_1280.jpg

Moja odpowiedź na pytanie z tytułu posta to: „Tak średnio, bym powiedział”. Zresztą pewnie sami to widzicie. Chyba najlepszym słowem określającym kondycję okołofilmowego działu na Steem jest STAGNACJA. Niewiele się tu dzieje (za co ponoszę odpowiedzialność jako opiekun), co jednak nie oznacza, że nie powstają wartościowe teksty. Bardzo mnie cieszy, że wiele znakomitych artykułów zostało oznaczonych tagiem #pl-filmy. Oczywiście wiele z nich nie zostało przez społeczność odpowiednio docenionych, jednak niektóre nie dość że trochę zarobiły, to jeszcze pozwoliły wygrywać konkursy typu Tematy Tygodnia.

Wyodrębniła się pewna grupka użytkowników, którzy mniej lub bardziej regularnie tworzą wpisy o filmach i serialach. Nie jest ona na pewno tak pokaźna jakbym chciał i tych postów również mogłoby być znacznie więcej. Ale samymi chęciami za wiele nie zmienimy. Trzeba działania!

Co robiłem i robię obecnie?

W ostatnich kilku tygodniach moja aktywność na Steem bardzo się zmniejszyła. Ale spokojnie. Nie straciłem wiary w tą platformę, nie chcę stąd uciekać. Po prostu skupiłem się bardziej na innych, pozablockchainowych rzeczach. Przełożyło się to głównie na znaczne zmniejszenie ilości publikowanych przeze mnie tekstów. Jednak mimo wszystko na bieżąco przeglądałem tag #pl-filmy, głosowałem na teksty pod nim publikowane oraz większość z nich komentowałem.

Przeglądałem również i inne tagi w poszukiwaniu tekstów około filmowych i sugerowałem ich autorom by używali naszego kochanego oznaczenia #pl-filmy. Również na bieżąco sprawdzałem tag #pl-seriale, gdyż uważam go za ściśle związany z tagiem filmowym. Starałem się witać także nowych użytkowników i gdy tylko widziałem, że wśród zainteresowań wymieniają kino, wtedy gorąco zachęcałem do pisania o tym tekstów.

binoculars-1209011_1280.jpg

Wspieranie polskiej społeczności Steem przez użytkownika @mmmmkkkk311 nie ograniczyło się jedynie do oddelegowania Steem Power do opiekunów polskich tagów (w tym oczywiście i do mnie). Co pewien czas w swoich postach prosi wyżej wspomnianych opiekunów o wybranie jednego tekstu z danej kategorii, który następnie wspiera swym znaczącym głosem. Tak więc co kilka czy kilkanaście dni wybieram artykuł z tagu #pl-filmy, który zostanie nagrodzony. Staram się postępować przy tym sprawiedliwie i wybierać teksty na wysokim poziomie, które jednak nie zostały docenione odpowiednio przez innych użytkowników.

Dodatkowo od początku czerwca jestem współpracownikiem Tygodnika Kuratorskiego publikowanego przez @kurator-polski. Dzięki temu mogę co tydzień wybierać po dwa teksty z tagu #pl-filmy, które znajdą się w coniedzielnym zestawieniu najciekawszych tekstów tygodnia.

Oprócz tego sporo myślę nad tym jak rozruszać ten tag. A co najważniejsze, pewne pomysły mam już od dobrych dwóch miesięcy. Jednak ciągle brakowało mi czasu na ich realizację. Ale zadbam o to, by to się zmieniło.

Co zamierzam robić?

Oczywiście będę kontynuował to co robię obecnie. Ale to nie jest wystarczające. Trzeba czegoś więcej!

document-3268750_1280.jpg

Tag #pl-gry jest doskonałym przykładem, że wystarczy ciekawa inicjatywa, by znacznie zwiększyć jego popularność. @kapitanpolak okazał się prawdziwym Kapitanem, który wyprowadził tag, którym się opiekuje, na szerokie wody popularności. Nie ukrywam, że się będę nim inspirował. Podobnie i inni użytkownicy wykazali się ciekawymi koncepcjami, które potrafiły rozruszać społeczność. Z nich też będę brał przykład. A jakie te pomysły? Głównie bardzo ciekawe konkursy. Całą ich listę z opisem znajdziecie w Tygodniku Konkursowym prowadzonym przez użytkownika @khrom.

Takie podsumowanie jakim jest ten tekst będę tworzył i publikował co pewien czas. Pewnie co miesiąc, ale może i częściej. Dodatkowo w najbliższym czasie zorganizuję coś, co tygryski lubią najbardziej: KONKURS!!! Tak więc bądźcie czujni ;-)

Mam również pomysł na to jak udowodnić polskiej społeczności, że tematykę filmową można powiązać z każdą dziedziną życia. O tym dowiecie się więcej z moich następnych postów. Oj, będzie się działo :D

cup-1615074_1280.png

Trochę statystyki

O nie najlepszej kondycji tagu #pl-filmy świadczy niska średnia liczba głosów oddanych na teksty nim oznaczanymi. Według danych opracowanych przez naszego statystyka @jacekw, tag #pl-filmy jest poza pierwszą setką tagów o największej średniej liczbie głosów. Średnio na tekst z naszego tagu w ostatnich 90 dniach głosowało mniej niż 21 użytkowników. Na siłę można by ten stan rzeczy tłumaczyć tym, że średnią zaniżają nowi użytkownicy o niewielkiej liczbie obserwujących. Myślę jednak, że powód takiego słabego wyniku jest inny. Po prostu zbyt mała społeczność jest zgromadzona wokół #pl-filmy. Gdybyśmy byli liczniejsi, to moglibyśmy wspierać sami siebie nawzajem. A tak jest zaledwie kilku (góra kilkunastu) użytkowników, śledzących na bieżąco posty z naszego filmowego tagu.

Korzystając z uprzejmości @jacekw, pozwolę sobie wrzucić w tym miejscu dwa wykresy stworzone przez niego. Dostępne są w jego miesięcznych zestawieniach: maj i czerwiec. Pokazują one jacy użytkownicy byli najlepiej wynagradzani za swoje teksty oznaczone tagiem #pl-filmy w ostatnich dwóch miesiącach.

Maj

Suma nagród: 122.197, liczba autorów: 30
statystyka pl-filmy maj.png

Czerwiec

Suma nagród: 87.509, liczba autorów: 35
filmy czerwiec.png

Widać, że kilku użytkowników publikuje w naszym tagu regularnie. Jednak dostrzec można, że w ciągu miesiąca występuje spore przetasowanie. Część autorów pojawia się w naszym filmowym tagu, by potem zniknąć jak śnieg podczas odwilży. Na pewno cieszy wzrost liczby autorów (z 30 do 35), smuci spadek sumy nagród... Tag #pl-filmy w czerwcu znajduje się na 32 miejscu w rankingu tagów ze względu na sumę wypłat.


Na stronie https://steemweb.pl/tags, której autorem jest @rafalski zbierane są bardzo przydatne i interesujące dane na temat polskich tagów, użytkowników etc. Pozwoliłem sobie zaczerpnąć z niej trochę liczb dotyczących tagu #pl-filmy i przedstawić je w odpowiedniej formie. Podobno liczby nie kłamią, więc zobaczmy co one nam powiedzą o kondycji polskiego około filmowego tagu.

Najpierw chciałbym pokazać jak w pierwszym półroczu 2018 roku rozkładała się liczba postów w danym miesiącu. (Wykresy utworzono w arkuszu kalkulacyjnym Excel).

liczba postów.png

Co wynika z powyższego wykresu? W styczniu pojawiło się najmniej tekstów oznaczonych tagiem #pl-filmy. Trzeba jednak pamiętać, że był to jeszcze okres pewnego chaosu. Pojawiło się wielu nowych użytkowników, którzy oznaczali swoje wpisy przeróżnymi tagami, robiąc to często na oślep. Tekstów związanych z kinem powstało wtedy na pewno więcej, jednak duża część z nich nie została oznaczona kategorią #pl-filmy.

Na szczęście w lutym @marszum wyszedł z pomysłem Polskich List Kuratorskich. Jego projekt nie został w całości zaimplementowany, ale dokonała się rzecz przełomowa - nastąpiło usystematyzowanie tagów. Polscy użytkownicy sami dokonali wyboru, które tagi stają się bardziej oficjalne. Skończyło się błądzenie po omacku. Wszystko stało się prostsze. Wydzieliło się kilkanaście głównych tagów tematycznych, pod którymi pojawiało się najwięcej tekstów. Dzięki temu teksty związane z danym tematem mogły trafić do jednego worka, pod jeden tag. To niewątpliwe wpłynęło na zwiększenie liczby postów oznaczonych #pl-filmy w kolejnych miesiącach. Po prostu użytkownicy zaczęli poprawnie tagować.

Marzec i kwiecień to szczytowy moment dla naszej filmowej kategorii. Ponad 150 tekstów na miesiąc robi wrażenie. Miałem sporo radochy i przyjemności z czytaniem wszystkich wpisów i niezmiernie się cieszyłem, że mam tyle roboty. Niestety, potem przyszła swoista korekta. W czerwcu spadliśmy do nieco ponad 100 opublikowanych postów.

Trzeba wziąć pod uwagę, że w ostatnich tygodniach cena STEEM i SBD zstępuje powoli do piekła i w czerwcu ogólna liczba nowo powstających tekstów się nieco zmniejszyła. Nie można jednak się tym usprawiedliwiać. Ci co lubią pisać i tak to robią. Niektórych trzeba tylko troszkę zmotywować.

Poniższy wykres przedstawia liczbę postów na dobę publikowanych pod tagiem #pl-filmy w ostatnich sześciu miesiącach.

liczba postów na dobę.png

Mam nadzieję, że moje planowane działania pozwolą na powrót do złotych czasów, gdy średnio w naszym tagu pojawiało się ponad pięć postów dziennie. Chciałbym, by na przekór ogólnej tendencji, liczba teksów o tematyce filmowej z dnia na dzień się zwiększała, jak to jest np. w tagu #pl-gry.

Ze strony https://steemweb.pl/tags pobrałem również dane dotyczące ilości publikowanych postów ze wszystkich tagów z prefiksem pl- oraz dodałem bardzo popularne tagi #reakcja i #tematygodnia. Dla każdego miesiąca bieżącego roku stworzyłem ranking najbardziej popularnych tagów ze względu na ilość publikowanych pod nimi postów. Na wykresie poniżej zobrazowałem jak w tych rankingach plasował się tag #pl-filmy.

ranking.jpg

W lutym nasz tag związany z filmową tematyką znalazł się w dziesiątce najpopularniejszych polskich tagów! W marcu i kwietniu, gdy wszystkie polskie tagi rozkwitały w swym rozwoju, ciągle znajdowaliśmy się w czołowej piętnastce. Jednak miejsca poza pierwszą dwudziestką w maju i czerwcu wskazują na to, że liczba postów w kategorii filmowej spadła znacznie bardziej niż w innych tagach. A także niektóre tagi zaliczały w tych miesiącach progres.

Jakby ktoś był ciekaw jakie miejsca zajmują inne tagi, to poniżej przedstawiam tabelę z pierwszą pięćdziesiątką.
tabela.png

Podsumowanie

Postaram dokonać bardzo krótkiego podsumowania. Tag #pl-filmy traci na popularności. Przyznaję się bez bicia, że mogłem robić znacznie więcej, by to zmienić. Jako opiekun tagu wybrany przez innych użytkowników, obdarzony delegacją przez @mmmmkkkk311 powinienem był wcześniej zacząć poważniejsze działania celem rozruszania użytkowników.

Jestem jednak przekonany, że nie jest za późno na zmiany i działanie :) Jak wspominałem wcześniej, planuję zrobić w najbliższym czasie konkurs. Będę robił też okresowe podsumowania podobne do tego. Poza tym postaram się nie marnować swojego głosu, a oczywiście najchętniej upvotuję i komentuję posty o tematyce filmowej i serialowej.

Na końcu chciałbym podziękować wszystkim autorom publikującym i komentującym pod tagiem #pl-filmy. Liczę na to, że będzie nas coraz więcej i utworzymy sporą społeczność steemowych kinomaniaków :D

thank-you-362164_1280.jpg


Sekcję komentarzy pod tym postem zostawiam Wam. Będę wdzięczny za każdą sugestię czy pomysł mogący wpłynąć pozytywnie na tag #pl-filmy. Możecie mnie również ostro skrytykować ;-)

Będę również bardzo wdzięczny za każdy resteem. Niech cała społeczność się dowie, że tag #pl-filmy nie umarł i jeszcze pokaże pazur :D


Grafiki nie będące wykresami pochodzą z Pixabay.


Zapraszam na mojego bloga: http://zkusiorabani.pl/
oraz do polubienia strony na FB: https://www.facebook.com/zkusiorabani/

Jeśli tylko Ci się spodobało zostaw upvote i komentarz :) Będę niezmiernie wdzięczny :) Możesz także obserwować mój profil, by nie przegapić kolejnych postów!

Sort:  

Konkurs? Czekam niecierpliwie.
A poza tym dobra robota, @kusior.

Jak dobrze pójdzie to już na dniach będzie rozpoczęcie konkursu :)

Dziękuję za miłe słowo :)

Ja też się cieszę :D

Muszę przyznać, że stęskniłem się za Twoimi filmowymi tekstami...

Bardzo dobre podsumowanie i świetna robota na tagu :)

Powodzenia w realizacji planów ;)

Dziękuję :)

Sama co jakiś czas lubię coś obejrzeć, serial czy jakiś dobry film i do tagu pl-filmy zaglądam. Dowiedziałam się z niego o kilku ciekawych pozycjach, na które mogłabym w ogóle nie trafić. Może kiedyś też sama coś w tym tagu napiszę. Teraz jest ładna pogoda, wakacje, więc i ruch ogólnie na Steemit z tego powodu jest mniejszy.

Jak najbardziej zachęcam do napisania tekstu filmowego :)

Hmm, rzeczywiście zapomniałem, że na zmniejszenie ilości powstających tekstów może mieć pora roku. Wakacje to rzeczywiście okres, gdy mniej ludzi siedzi przed komputerami...

świetne podsumowanie! nie mogę się doczekać nowości i konkursu! :)

Dziękuję :) W zasadzie ja też się nie mogę doczekać :D Niech tylko to wszystko ogarnę...

Życzę powodzenia w rozwoju tagu :)

Dziękuję :) Marzy mi się dogonienie w popularności tagu #pl-kuchnia :D

Kurcze , ciut mnie zdolowales. Ja napisałem już sam nie wiem ile tutaj (pl-filmy) tekstów. Zawsze też staram się zagłosować na każdy nowy post.
Gdybyś chciał pogadać o jakiś pomysłach pisz na czacie - postaram się jakoś pomoc.
Może jednym z pomysłów jest sponsorowanie tematów tygodnia z konkursem nr 3? I temat konkursu Np. najlepszy film polski ?
Trzymam kciuki, bo jeszcze wiele filmów do ocenienia :)

Jesteś bez wątpienia jednym z najbardziej aktywnych użytkowników w tagu #pl-filmy. Nie dość, że sporo wysokiej jakości tekstów tworzysz i zostawiasz swoje głosy i komentarze, to też podrzucasz za pośrednictwem strimi linki do ciekawych artykułów z poza Steem. Oby takich jak Ty było więcej :)

Co do pomysłu z Tematami Tygodnia, to się też nad tym zastanawiałeś. Ale Twój komentarz sprawił, że w mojej głowie została podjęta decyzja. Jeszcze dziś napiszę do @lukmarcus. Twoja propozycja tematu również bardzo mi się spodobała, więc chyba ją wykorzystam :)

Dzięki za komentarz!

oho szykuje się nowa pozycja do tygodnika :) Po za tym aż mnie kusisz żeby coś napisać tylko czasu tak mało ;/

Oj tam, najwyżej zarwiesz nockę czy dwie, a jakiś ciekawy filmowy tekst powstanie :D

oj ja sobie na takie ekscesy jako ojciec, pozwolić nie mogę na razie;P
jak się nie wyśpię w nocy to w dzień na pewno nie odeśpię a przytomnym trzeba być;)

aaa, rozumiem... To może artykuł powstanie jak dziećmi się jakaś ciocia czy babcia zajmie :D

Zazwyczaj powstają wieczorem albo koło 11 jak mały śpi a ojciec ma wolny czas;)

To się zmieni😉 3mam kciuki i będe tu bardziej aktywny.

Niestety tag filmy został trochę zaniedbany, za co też poczuwam się do współodpowiedzialności :(

Film to chyba moje ulubione hobby, jeśli chodzi o szeroko pojmowaną kulturę i sztukę, a mój udział jest tutaj znikomy. Niestety przez pracę zawodową i obowiązki, ostatnio mam mniej czasu na Steemit. Czasem nie mam kiedy odpisać na komentarz :( Też się nie zastanawiam, czy aby nie "zniknąć" na chwilkę (spokojnie, nie na zawsze :D), aby w tym czasie nie zacząć pisać swoich wypocin :(

Jaki ja byłem głupi, że usunąłem swój profil z FilmWebu (powtarzam się chyba 100 raz :D), miałem tam dużo swoich recenzji filmów, zarówno klasyki światowej (radzieckie dramaty, Bergman, Fellini, Kurosawa, Leone, kino polskie, itd...), a także bardziej komercyjnego kina. Mógłbym to przepisać na Steemit, ale pewnie @cheetah miałby wąty :) Przynajmniej dzieciaki miałyby tematy na maturę.

Potwierdzam, że co jakiś czas są typiwane artykuły do nagrody. Pamiętam, że chyba zagłosowałeś na moje dwie prace: "Pola śmierci" i chyba "Przesłuchanie". Jak zobaczyłem te kuracje, to się złapałem za głowę, aż tyle SBD :)

Bycie prawdziwie aktywnym użytkownikiem na Steemit wymaga jednak poświęcenia sporej ilości czasu. Nie każdy może sobie na to pozwolić, mimo najlepszych chęci. Ale jak sporo osób wejdzie tutaj chociaż na chwilę, to zawsze dołoży cegiełkę do rozwoju tagu.

Twoje artykuły o filmach zawsze są na wysokim poziomie i bardzo lubię je czytać. Nawet jeśli muszę często długo na nie czekać :) Też żałuję, że Twoje posty z FilmWeb zniknęły... To niestety nie blockchain, żeby się dało je odzyskać.

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66765.98
ETH 3234.00
USDT 1.00
SBD 4.23